Foodbezorging: de markt van 1 miljard

Onderzoek - Foodbezorging aan huis is in Nederland booming. FoodService Instituut (FSIN) spreekt in het onderzoek ‘De strijd om het maagaandeel’ van een langjarige groeimarkt. “Als je alle vormen van delivery van eten aan de voordeur bij elkaar optelt, zitten we nu al rond de grens van 1 miljard euro,” zegt directeur Jan-Willem Grieving. “Het is nog maar enkele jarengeleden dat we nog niet eens op de helft van dit bedrag...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

KHN: horeca plust flink

Cijfers – Het is weer zover. Cijfers van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), waarin de belangenvereniging het heeft over een omzetgroei in 2014 van 4,6 procent, liggen mijlenver uiteen met die van het Foodservice Instituut. Die kennisclub heeft het in de cijfers die deze ochtend bekend werden over een groei van een schamele 1 procent. Bij aanvang van Horecava geeft KHN altijd een update van de horecabranche in 2015. “Er is sprake van licht herstel in...

Lees bericht

{if '2' == '3'}

Horecava 2015; ontmoeten, ontmoeten en nog eens ontmoeten

Beurs - Horecava 2015 inspireert. Presenteert een veelzijdig (rand)programma. Ten minste, dat meldde de organisatie van het horeca-evenement. Maar uit de eerste indruk is toch ook vooral op te maken dat de Horecava gewoon de Horecava is gebleven. Een ontmoetingsplek waar de ruim 500 exposanten en een veelvoud aan bezoekers (zo is de verwachting) met elkaar een ‘match’ zoeken. “Beursbezoekers willen bij de hand worden genomen, zo blijkt ons onderzoek. Ze...

Lees bericht

{if '3' == '3'}

Bakery centraal in nieuwste vestiging Brandoil

Petrol - Brandoil opende afgelopen zaterdag het nieuwste paradepaardje in Zutphen. Het tankstation heeft de transformatie gemaakt van shop voor de vergeten boodschappen naar lunchroom. Het nieuwe concept zet de bakery centraal en gaat de aandacht richten op catering. De eigenaren Cor Brandsma en Arjen Sietsma hebben heel bewust gekozen voor een sterk functie van de bakery. Van de ruim 220 vierkante meter shopruimte is twee derde deel ingeruimd voor de...

Lees bericht

{if '4' == '3'}

Minder kerstomzet bij supermarkten

Supermarkt - Ondanks de verruimde opening van supermarkten op Eerste en Tweede Kerstdag bleef de omzet in de kerstweken (week 51 en 52) achter op de omzet van 2013.Dit blijkt uit cijfers van GfK. In plaats van de verwachtte kerstomzet van 735 miljoen boekten supermarkten een omzet van 724 miljoen in de kerstweek. Dit is 0.5% minder dan tijdens de kerst van 2013. De totale omzet van Nederlandse supermarkten bedroeg in 2014 33.28 miljard euro. Dit is een...

Lees bericht

{if '5' == '3'}

KVNW pakt activiteiten over van productschap Wijn

Horeca – De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) gaat een belangrijk deel van de activiteiten overnemen van het Productschap Wijn, dat met ingang van 1 januari dit jaar is opgeheven. Het gaat met name om de activiteiten op het gebied van informatieverstrekking over (Europese) regelgeving, de Hygiënecode voor de Wijnsector en de vereenvoudigde regeling voor opgave een het Verpakkingenfonds. Ook de deelname aan STIVA en BOB-campagnes verlopen voortaan via de...

Lees bericht

{if '6' == '3'}

Maritiem Museum toont ‘De wereld op je bord’

Expositie - Het Maritiem Museum Rotterdam organiseert de tentoonstelling ‘De wereld op je bord’. Bezoekers kunnen tijdens de expo ervaren dat het zonder de scheepvaart maar een karige boel zou zijn op het bord. Tijdens de opening van de tentoonstelling, van 3 t/m 6 april, spelen bezoekers een spel waarin zij ontdekken wat Nederlanders zouden moeten weten over de herkomst van koffie, cacao, aardappelen, specerijen, rijst, pinda’s, sinaasappels en bananen....

Lees bericht

{if '7' == '3'}

Lunchbus in 2.0-versie op Horecava

Formulenieuws - De Lunchbus, een initiatief van Wilfred en Carola Oudshoorn, komt op de Horecava met een 2.0-variant. De Lunchbus verzorgt de catering voor bedrijven op industrieterreinen in de omgeving Haarlemmermeer die geen eigen kantine hebben. Momenteel rijden er vijf bussen rond. Het nieuwe lunchbus-concept vertoont enige gelijkenis met het rijdende winkelconcept ‘Uw Kruidenier’ van Vers Centrum Nederland. VCN gaat ook de bevoorrading doen van de lunchbus. Het initiatief van...

Lees bericht

{if '8' == '3'}

Foodservice nog niet klaar voor onlineverkoop

Onderzoek - Potentiële klanten in Foodservice oriënteren zich steeds meer via internet. Foodservice bedrijven willen daarom beter online gevonden worden maar werken nauwelijks met CRM of doen aan content marketing, SEO en/of Social Sales. Dat blijkt uit het onderzoek ‘E-commerce trends in Foodservice 2015’ van GROUP7. Het onderzoek beschrijft zeven belangrijke e-commerce trends voor de foodservice in het eindrapport. Martin van Dam, partner GROUP7: ‘Potentiële klanten ori...

Lees bericht

Lucas Bols werkt aan beursgang

Industrie - Drankenproducent Lucas Bols werkt aan een beursgang in Amsterdam. Het moederbedrijf van merken als Bols, Bokma, Pisang Ambon en Coebergh heeft dat vanochtend bekend gemaakt. Het in 1575 opgerichte Nederlandse bedrijf verwacht met de beursgang 125 miljoen euro op te kunnen halen. Bols wil het bedrag inzetten om de marktposities van het bedrijf in meer dan 100 landen verder te versterken en gebruiken voor het verbeteren van de eigen financiële...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid