Makro start Proef & Probeer

Groothandel - Vandaag presenteerde groothandel Makro in de vestiging Amsterdam zijn nieuwe totaalconcept Proef & Probeer. Dankzij dit nieuwe concept kunnen ondernemers via professionele verkoopdemonstraties kennismaken met producten die hen helpen om succesvoller te zijn. Proef & Probeer past bij het streven van Makro om juist in deze tijd van economische tegenwind ondernemers het maximale uit hun onderneming te laten halen. In Proef & Probeer brengt Makro producten, diensten en kennis samen in...

Lees bericht

New York verbiedt grote frisdrankbekers

Buitenland - De Amerikaanse stad New York verbiedt de verkoop van grote bekers suikerrijke frisdranken in restaurants, bioscopen en stadions. Het verbod moet inwoners helpen af te slanken. De City Health Board in New York stemde van de week in met het plan van burgemeester Michael Bloomberg. De burgemeester trad eerder ook op tegen roken en vet eten. Op Twitter sprak de burgemeester van “de grootste stap die een bestuur...

Lees bericht

Floriade krijgt als ‘voedselpretpark’ mogelijk tweede leven

Voedselpretparkt -  Het Floriade-terrein in Venlo krijgt mogelijk straks een tweede leven als ‘voedselpretpark. Een groep ondernemers, onder aanvoering van directeur Jan Klerken van Scelta Mushrooms, heeft het voornemen een soort voedselpretpark te realiseren, waar de bezoekers kennismaken met de agrarische producten die de regio voortbrengt. Het plan is volgens een bericht in De Limburger door wethouder Stephan Satijn van Venlo bekend gemaakt. Aanvankelijk was het terrein bestemd voor kantoren,...

Lees bericht


“Groei van drinks-only bestellingen”

Assortiment - Het aantal consumenten dat bij restaurants alléén iets te drinken bestelt, neemt in de VS sterk toe. Dit blijkt uit een onderzoek van de NPD Group. Veel restaurantketens voegden de laatste jaren nieuwe dranken toe aan hun assortiment, zoals smoothies, sappen, waters en thee- en koffiespecialiteiten. Het aantal bezoeken aan restaurants bleef in de VS gelijk, maar het aantal klanten dat zowel food als een drankje bestelde...

Lees bericht

Grievink: “Prijsverschil te groot geworden”

Prijsbeleid - "Op een aantal terreinen is het prijsverschil tussen foodservice en retail te groot aan het worden, vooral ook nog doordat retailers soms onder inkoopprijs aan de consument leveren." Dat zegt Jan Willem Grievink, directeur van Foodservice Instituut Nederland (FSIN) in een reactie op de Coca-Cola boycot door Maxxam en het recente dictaat dat Albert Heijn zijn toeleveranciers oplegde. Het is onrustig in inkoopland. Albert Heijn legde dinsdag zijn...

Lees bericht

NMa: Fusie Royaan en Mora mag onder voorwaarden

Snackfusie - De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) geeft onder voorwaarden het groene licht voor de fusie tussen Nederlands grootste snackfabrikanten Royaan en Ad van Geloven. Als voorwaarde stelt de NMa dat het merk Van Dobben (Royaan) moet verdwijnen uit de supermarkten. Het nieuwe bedrijf moet Van Dobben zo spoedig mogelijk in licentie geven aan een derde, die vervolgens zes jaar de tijd krijgt om de producten onder een nieuwe merknaam te...

Lees bericht

StageKitchen catert achter de schermen

Crewcatering - StageKitchen is een nieuw cateringconcept dat helemaal gericht is op de crew achter de schermen van theaterproducties, beurzen, concerten en aanverwante evenementen in de entertainmentbusiness. Het bedrijf wil zich onderscheiden met maaltijden waaraan geen kunstmatige stoffen zijn toegevoegd om de gerechten beter op geur, kleur of smaak te krijgen. StageKitchen is een initiatief van Chapeau Events in Zundert, een full-service evenementenorganisator. StageKitchen levert op productiedagen voor vier uur...

Lees bericht

Eerste Albert Heijn to go in Duitsland geopend

Gemak - Vandaag is de eerste Albert Heijn to go winkel in Duitsland geopend. De winkel bevindt zich in Aken. Met deze opening gaat het Albert Heijn gemaksconcept uit Nederland in Duitsland van start. Vanaf vandaag geeft de Albert Heijn to go in Aken klanten ‘Gute Laune für unterwegs’ met verse, gezonde en lekkere producten voor directe consumptie. "Wij gebruiken onze jarenlange ervaring op het gebied van verse en...

Lees bericht

Hoteliers creatief met hun sterren

Horeca- Als bedrijven hun personeel niet meer in vijfsterrenhotels onderbrengen, wordt eenvoudigweg een ster van de gevel gehaald. Dat schrijft het Financieel Dagblad vandaag in een artikel met als kern dat hoteliers het optimisme voor dit jaar verliezen. Volgens de krant hebben de eigenaren van Sheraton op Schiphol en NH Amsterdam Centre het handigheidje van de sterren toegepast. De hotels hopen dat door het weghalen van een ster de boekingen...

Lees bericht

Albert Heijn eist 2 procent extra korting

Gemak - Albert Heijn heeft in een brief aan zijn leveranciers een extra korting geëist van 2 procent in verband met de groeiplannen. Eerder dit jaar was er volgens leveranciers ook al 2 procent extra geëist in verband met de 125-jarige jubileumviering van de grootgrutter. De 2 procent korting in het kader van de jubileumactie wordt door Albert Heijn noch bevestigd, noch ontkend. “Wij doen daar geen mededelingen over. De kwestie...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid