Doggy bag-campagne tegen voedselverspilling

Horeca  - 80% van de Nederlanders die uit eten gaan, neemt nooit overgebleven eten mee naar huis uit restaurants. Schaamte (52%) en onbekendheid (55%) met de doggy bag spelen een grote rol. Terwijl 78% wel een hekel heeft aan voedselverspilling. Dit blijkt uit onderzoek van Natuur & Milieu in samenwerking met Panelwizard. Om restauranthouders en -gasten te helpen in het terugdringen van voedselverspilling, start Natuur & Milieu een doggy bag campagne: 50 duizend nieuw ontwikkelde doggy bags...

Lees bericht

Ontslagen Makro onderdeel van vernieuwingsproces

Groothandel – Makro heeft naar aanleiding van de publicaties rondom het ontslag van enkele honderden medewerkers een officiële verklaring uitgebracht. De groothandel voert aan dat de organisatie middenin een transformatieproces zit naar een meer klantgerichte organisatie. In dat proces past dat functies worden herzien. Het vernieuwingsproces, zoals de directie van Makro het noemt, heeft als naam Klant Voorop!. Het proces is noodzakelijk omdat de markt en de klanten van Makro...

Lees bericht

Douwe Egberts komt met nieuw theeconcept

Introductie - Douwe Egberts Professional komt met een nieuw theeconcept exclusief voor het out-of-homekanaal: de Pickwick Tea Master Selection. “In alle segmenten van de buitenshuismarkt hebben we veel kennis over de wensen en behoeften van de eindgebruiker”, vertelt Sander van der Linden, Marketing Director van Douwe Egberts Professional. “Met de introductie van Pickwick Tea Master Selection richten we ons op het segment dat zich bevindt tussen onze premium concepten en...

Lees bericht


Ontslagronde Makro is geen verrassing

Groothandel – De aangekondigde ontslagronde bij groothandel Makro is geen verrassing. De ingrepen van de afgelopen tijd, bij management en kantoorpersoneel, maakten al duidelijk dat de strategische koerswijziging van vier jaar geleden niet het gewenste effect heeft gehad. Met de komst van algemeen directeur Jean Pierre Bienfait in 2010 zette Makro een duidelijk andere  lijn in gericht op twee belangrijke pijlers: transparantie en service. De horeca werd als belangrijkste targetgroep gedefinieerd en...

Lees bericht

Kiosk deelt kopje koffie met Leger des Heils

Reizigersshop – Kiosk, de gemaksformule van NS Stations, heeft een speciale actie waar voor elk kopje koffie de retailorganisatie er ook eentje schenkt aan het Leger des Heils. Onder de slogan ‘Kiosk deelt jouw koffiemoment’ wordt met actiecoupons en posters de actie duidelijk gemaakt aan de reizigers. Koffie is een belangrijk artikel voor NS Stations. Dagelijks worden er 53.000 kopjes koffie uitgeserveerd op de meer dan 80 stationslocaties. Bron: FoodClicks

Lees bericht

Voordelen belangrijkste motivatie voor lidmaatschap ProFri

Fastservice - De Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) gaat de ledenvoordelen duidelijker kenbaar maken op de website. Voor de meeste leden is het behalen van voordeel belangrijker dan het delen van kennis en de noodzaak van goed vakmanschap. ProFri heeft primair vanaf het begin van het ontstaan van de vereniging de focus gelegd op vakkennis en vakmanschap en het bevorderen ervan en het zichtbaar maken richting de consument. Hiermee onderscheidde ProFri...

Lees bericht

Ontdek je eigen stad met Heineken

Industrie – Heineken is gestart met een campagne waar een rapper centraal staat, die zich afvraagt hoe goed je zijn stad kent. In dit geval Amsterdam en rapper Sef. Met de campagne kijkt Heineken meer lokaal en minder naar de wereldsteden die vooral in de vorige campagnes centraal stonden. Onder het mom van ‘Er zijn altijd rappers die de stad beter kennen dan jij’ wordt aan voorbijgangers gevraagd hoe goed zij...

Lees bericht

Twaalf aanvragen in Rotterdam om terras te maken van parkeerplaatsen

Horeca - De gemeente Rotterdam is een experiment gestart waarbij horecaondernemers een vergunning kunnen aanvragen om de parkeerplaatsen voor hun zaak te voorzien van vlonders en daarmee te gebruiken als extra terras. Twaalf aanvragen zijn ingediend, de eerste terrasvlonders zijn afgelopen weekend aangelegd. Aan de proef kan worden meegedaan doorhorecaondernemers die in bezit zijn van een exploitatievergunning. De parkeerplaatsen moeten wel direct voor de horeca-inrichting liggen zonder rijbaan ertussen. Horecaondernemer...

Lees bericht

Cleanbeach laat peuken niet stranden in het zand

Strandpaviljoen – De pilot heeft zich nog niet kunnen bewijzen door het slechte weer, maar de gedachte en de oplossing zijn geniaal: een strandasbak die inspeelt op het gedrag van de roker, maar toch een bijdrage levert aan een schoner strand. Niet voor niets willen de strandpaviljoens de Cleanbeach maar wat graag ondersteunen. Cleanbeach houdt zich bezig met voorzieningen die bijdragen aan een schonere strand- en zeeomgeving. In plaats van gedrag...

Lees bericht

Ellis Gourmet komt naar Nederland

Fastservice - De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger opent nog dit jaar een vestiging in Nederland. Rotterdam wordt de eerste en daarna volgt snel Amsterdam. Dat zegt topman Thierry Canetta van de hamburgerketen in een interview in een Vlaamse krant. Het uitbreidingsplan naar Nederland werd al langer gecommuniceerd op de eigen website van de hamburgerketen. Rotterdam zou het eerste buitenlandse filiaal zijn. In Belgie zijn er momenteel zeven restaurant, maar...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid