Van Weelde stapt over van Shell naar eigen merk Perfect Energy

Petrol – Volgende week maandag gaat petrolondernemer Gerard van Weelde over van Shell naar zijn eigen brandstofmerk Perfect Energy. Afgelopen donderdag eindigde zijn overeenkomst met Shell. Van Weelde in Nieuwerkerk aan den IJssel is niet de eerste die zijn contract met een van de grote oliemaatschappijen inlevert en zelf het avontuur aangaat met zelfstandige inkoop. Een collega ging hem vorige week al voor, zo geeft hij aan.. Er zijn meer ondernemers...

Lees bericht

JOGG: Daling overgewicht jeugd in Dordrecht en Utrecht

Trend - Het gaat in Utrecht de goede kant op met de bestrijding van overgewicht bij de jeugd. Over alle JOGG-wijken samen is er een lichte verbetering in de overgewicht cijfers zichtbaar. Tussen 2010 en nu is het percentage van 25% gedaald naar 22%. Dat schrijft het JOGG (Jongeren Op Gezond Gewicht) in een recente nieuwsbrief. Ook Dordrecht ziet voor het tweede jaar op rij een lichte daling van overgewicht bij kinderen in...

Lees bericht

Platform Profkantine moet sportkantines extra geld opleveren

Sportkantines – Drie fabrikanten hebben met het platform Profkantine het initiatief genomen om sportverenigingen en exploitanten van sportkantines te helpen hun omzet en rendement te verbeteren. Het gaat om de bedrijven Haribo, Mars en PepsiCo, met hun merkproducten Haribo, Snickers en Lay’s. Op de site kunnen ondernemers tips en adviezen krijgen om de presentatie van hun aanbod te verbeteren en kunnen zij presentatiematerialen bestellen zodra zij zich hebben aangemeld. Daarnaast...

Lees bericht


Belgen zuiniger met fooi in restaurants dan Nederlanders

Onderzoek - Wie denkt dat Nederlanders zuiniger zijn dan Belgen heeft het mis. Volgens recent onderzoek van DirectResearch, in opdracht van Groupon, blijkt dat Nederlanders guller zijn met het geven van fooi aan het bedienend personeel bij een restaurantbezoek. 22% van onze landgenoten legt tussen de 7,6% en 15% van het eindbedrag op tafel tegenover slechts 7% van de Belgen. Het onderzoek laat verder zien dat ‘wij’ in het algemeen meer uitgeven aan een...

Lees bericht

Reclameduo wil met Brusco Lambrusco weer op de kaart zetten

Horeca - Op donderdag 6 maart presenteert modeontwerpster Olcay Gulsen samen met sommelier Milton Verseput een nieuwe Lambrusco. Brusco is een frisse, licht mousserende, rode Lambrusco, die koud wordt gedronken. De wijn is afkomstig uit dé Lambrusco streek Emilia-Romagna in Noord Italië. Brusco is een product van reclameduo Frank de Ruwe en Lard Breebaart van reclamebureau NATWERK. De twee Amsterdamse vrienden vonden de tijd rijp voor een comeback van Lambrusco, want...

Lees bericht

Vroegop neemt Natudis over

Industrie - Vroegop Ruhe & Co en Royal Wessanen hebben overeenstemming bereikt over de acquisitie door Vroegop van 100% van de aandelen van Natudis Nederland, Hagor en Kroon met hun ondernemingen. De gesprekken hierover liepen al enige tijd. Door deze overname wordt Vroegop totaalleverancier van biologisch aardappelen, groenten en fruit, vers en droge kruidenierswaren. De focus op biologisch was al in gang gezet door de intensieve samenwerking met Kroon. Natudis zal als...

Lees bericht

Vrouwen reserveren in de regel het restaurant

Onderzoek - Uit het reserveringssysteem van Couverts blijkt dat 62% van de gebruikers vrouw is: het is dus de vrouw die een restaurant, eetcafé of brasserie uitzoekt en een tafel reserveert. Daarnaast is opvallend dat 71% van de etentjes tijdens kantooruren wordt gereserveerd. De meeste reserveringen vinden plaats op woensdag (21%). Verrassend is dat circa 1% van de mensen ‘s nachts reserveert en 54% buiten openingstijden. Dit blijkt uit een analyse van gegevens uit de...

Lees bericht

Burgemeester Onno Hoes opent Sligro in Maastricht

Groothandel - Maandag 10 maart opent Sligro zijn nieuwe groothandelsvestiging in Maastricht. Burgemeester Onno Hoes zal met het sabreren van Champagne de officiële openingshandeling verrichten. Het is de bedoeling dat deze nieuwe zelfbedieningsgroothandel de komende jaren het voorbeeld en uitgangspunt is bij de doorontwikkeling van de Sligro-vestigingen in Nederland. Hoes opent de vestiging onder toeziend oog van een groot aantal Nederlandse en Belgische Michelinsterrenkoks met onder andere Hans van Wolde,...

Lees bericht

Kroketten aan boord Corendon-vluchten

Luchtvaart - Vanaf het voorjaar kunnen vakantiegangers van luchtvaartmaatschappij Corendon genieten van kroketten en bitterballen aan boord. Dat schrijft De Telegraaf in een bericht vandaag. Corendon biedt gasten al frites en mayonaise aan tijdens vluchten maar gaat nu ook kroketten en bitterballen aanbieden. De luchtvaartmaatschappij is hiertoe gekomen, omdat uit enquêtes blijkt dat de Nederlandse vakantieganger een typisch Hollandse sfeer tijdens de vlucht waardeert. Omdat de smaakbeleving, de bewaartemperatuur...

Lees bericht

Komkommerteler Versteegen ontwikkelde eigen snackmerk Q-key

Ontwikkeling – Komkommerteler Roel Versteegen uit Grashoek (L) heeft een nieuwe snack-komkommer, onder de naam Q-key,  ontwikkeld. Hij heeft twee jaar aan het komkommerconcept gewerkt. In samenwerking met een zaadbedrijf heeft hij gezocht naar een nieuw ras dat de ideale gezonde komkommersnack qua smaak, grootte en gewicht geeft. Met Verstegen Spices and Sauces heeft hij tevens een unieke kruidenmix ontwikkeld, die consumenten kunnen gebruiken om te dippen. De Q-key bevat slechts 10,4...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid