Aandacht aan instagram-account kan bezorgrestaurant boost geven


Social media - Bezorgrestaurants zouden meer omzet uit hun instagram-account kunnen halen als zij er iets meer aandacht aan zouden geven. Die conclusie trekt het bedrijf CashDesk dat kassasystemen ontwikkelt om het horecabedrijven gemakkelijker te maken bedrijfsgegevens te registreren, maar ook om andere activiteiten te automatiseren, zoals social media.

Het bedrijf publiceerde onlangs een blog met een aantal praktische tips en een gratis content kalender. Want een goed lopend Instagram account van een restaurant kan heel wat opleveren: meer naamsbekendheid, een groter bereik en een positief imago. Dit alles kan op de lange termijn de omzet een flinke boost geven. 65% van de consumenten stapt namelijk nog af van hun eerste keuze nadat zij één of meerdere restaurants online hebben opgezocht, zo laat het bedrijf weten.

Zij zien grote verschillen in hoe bezorgrestaurants met hun restaurant Instagram omgaan, omdat bedrijven of te weinig tijd hebben, onbekend zijn met social media of niet weten waar ze moeten beginnen. Het resultaat is dat de horecabedrijven daardoor niet constant zijn in het plaatsen van nieuwe berichten, kwalitatief slechte foto’s plaatsen of helemaal niks van zich laten horen. CashDesk Wil die bedrijven een duwtje in de juiste richting geven met een contentkalender en een aantal nuttige tips. Welke dat zijn, leest u hier.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Foodyard start Online Academy voor horecaprofessionals

Groothandel – Foodyard, het platform van horecagroothandel Bidfood, biedt horecaprofessionals voortaan de mogelijkheid aan om hun kennis online bij te spijkeren door middel van de Online Academy. In korte video’s, artikelen en podcasts lichten experts en ervaringsdeskundigen verschillende onderwerpen toe. Deze online leermodule draagt bij aan de ambitie van Foodyard om horecaprofessionals in heel Nederland nog meer te verbinden met...

Lees bericht


Gebruik social media loopt verder terug

Onderzoek – Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Nederlanders besteden samen 1,1 miljard minuten per dag aan social media. Het grootste aandeel daarin hebben WhatsApp (32%), Facebook (32%) en Instagram (8%). Uit het onderzoek...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid