Actifood organiseert praktische workshop met Remia, Salomon en @FoodClicks


Workshop – Onlangs werd voor de tweede keer een workshop georganiseerd door Remia, Salomon en @FoodClicks. Deze keer in samenwerking met VHC Actifood in Oosterwolde. Tijdens een goed bezochte bijeenkomst kregen de belangstellenden praktische tips hoe zij op een eenvoudige manier een aantal ‘helden’ in het assortiment kunnen maken, of andere opvallende producten kunnen presenteren, waarmee meer marge is te behalen. Dat was ook de insteek achter de bijeenkomst; ondernemers helpen onderscheidende producten te maken waarvoor klanten graag langskomen en producten presenteren die met kleine aanpassingen toch tegen een meerwaarde kunnen worden verkocht. Op die manier kun je als ondernemer op een eenvoudige manier meer omzet genereren, klanten aan je binden of meer marge maken. Chef kok Evert te Pas toonde dat met een beetje creativiteit al snel resultaten zijn te halen met standaardproducten, die zich ‘een beetje aangekleed’ fraaier laten presenteren aan de gast. En bovendien, ook nog eens op zo’n manier dat ook medewerkers de presentatie eenvoudig kunnen oppakken. Handige tips Belangrijk bij menusamenstellingen is altijd dat zij gemakkelijk zijn te bereiden door personeel en onder hoge druk. De voorbeelden die tijdens de workshop werden behandeld voldeden daar ook grotendeels aan. En dan die simpele tips, die in de praktijk vaak mooie oplossingen zijn voor praktische problemen. Zoals het gebruik van koolsla en spinazie in plaats van gewone sla omdat koolsla goed blijft als daar een warme hamburger op wordt gelegd. Bovendien geeft koolsla en spinazie in de presentatie een fraaier kleureffect. Ook het feit dat hamburgers op een kookplaat van 220 graden gewoon bevroren kunnen worden gebakken, zodat er bij het ontdooien geen verspilling plaatsvindt, was voor menigeen een goede tip. In baktijd scheelt het maar veertig seconden of de hamburger is ontdooid of bevroren. Smossen Net als bij de workshop bij VHC Jongens werd ook aandacht besteed aan het in België populaire Smoske. Een broodjes smos is de Vlaamse naam voor een broodje of een stuk stokbrood belegd met groenten, schijfjes ei en ham en kaas. De naam komt van het Vlaamse woord ‘smossen’ wat morsen betekent. De broodjes ogen groot maar zijn toch redelijk gemakkelijk verteerbaar. Door hun omvang bieden ze in de ogen van de consument veel waar voor hun geld. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Foodmaster ontwikkelt samen met Remia frietje kaassaus

Formulenieuws – In januari gaat Foodmaster van start met een nieuwe specialiteit ‘frietje kaassaus’. Het product is ontwikkeld in samenwerking met sauzenfabrikant Remia. Tevens zet de snackformule in maart het vegetarische snacken centraal. Klanten die in januari langskomen krijgen daarnaast een frituurcultuurkalender cadeau. “De kalender is tot stand gekomen door de leuke reacties die we krijgen op onze frituurcultuur spreuken”, zegt...

Lees bericht

Ook de vleeshallen bij Anuga kleuren langzaam groen’

Beurzen - Dat vegan een trend is, zal niemand zijn ontgaan. Dat vegetarisch eten steeds vaker onderdeel uitmaakt van ons dagelijks eetpatroon ook niet. Zelfs de vleesindustrie is daarvan overtuigd. Op de Anuga, de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld die deze week in Keulen wordt gehouden, kleuren nu zelfs de vleeshallen groen. Want vegan is waar het in vlees, vleeswaren en...

Lees bericht


Remia verkoopt raffinaderij MaasRefinery aan Zweedse AAK

Verkoop - Sauzenfabrikant Remia uit Den Dolder heeft haar plantaardige olieraffinaderij MaasRefinery B.V. verkocht aan het Zweedse bedrijf AAK. De koop zal naar verwachting 7 maart aanstaande worden bekrachtigd, na toestemming van de havenautoriteiten. MaasRefinery is een raffinaderij gespecialiseerd in het raffineren van kleinere batches van speciale oliën. De raffinaderij heeft een capaciteit van ruim 40.000 Mt en er werken 20...

Lees bericht


Friesland en daarbuiten kan smullen van nieuwe Friese snack Pompe boltsje

Introductie - In het kader van Leeuwarden culturele hoofdstad hebben VHC Actifood, sauzenfabrikant Oliehoorn en Jornt Weersing van de Bruine Fruitschaal een nieuwe Friese snack ontwikkeld: Pompe boltsje. Pompe boltsje is een snack in hartvorm geïnspireerd op het pompeblêd, hét symbool van de noordelijke provincie. Jornt Weersing van de Bruine Fruitschaal is het creatieve brein achter de...

Lees bericht

Het optimale rendement uit ieder eetmoment

Inspiratie - Praktische workshops voor meer onderscheid. Hoe kun je je onderscheiden van anderen? Die vraag stelt elke ondernemer zichzelf met regelmaat. Immers, het brengen van iets unieks waar de gast naar op zoek is, zorgt voor traffic en omzet. Sauzenspecialist Remia en Salomon als leverancier van creatieve vleesproducten gaan samen met vakmedium @FoodClicks ondernemers inspireren en voorzien van praktische...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid