ADAS groep zet augmented reality in voor horecaconcepten


Technologie - De ADAS groep in Deventer, bekend van onder andere Jasmin’s en The Hangar, start voor meerdere van haar horecaconcepten augmented reality projecten. Zo krijgen gasten van Stadshotel ‘tOer in Zutphen vanaf nu een persoonlijk welkom van de hotel manager die als hologram verschijnt.

Het Stadshotel in Zutphen heeft een QR code op het bureau geplaatst, waarna de hotelmanager na het scannen verschijnt als hologram en gasten welkom heet en meer vertelt over het hotel. Ook de directeur van VVV Zutphen geeft via augmented reality, of ook wel AR genoemd, hotelgasten meer informatie over de stad en het restaurantteam introduceert in een hologram de menukaart.

Augmented reality is een extra laag die over de werkelijkheid geprojecteerd wordt via je mobiel en maakt steeds meer zijn opmars binnen de horeca. Toen Ayhan Sahin, eigenaar van de ADAS groep kennis maakte met de techniek wilde hij deze inzetten voor zijn horecazaken. “De afgelopen tijd is het begrip ‘persoonlijke benadering’ steeds meer naar de achtergrond verdwenen, terwijl dit binnen de gastvrijheid op nummer één staat. De hologrammen zijn geen vervanging van daadwerkelijk persoonlijk contact, maar juist een éxtra toevoeging hierop. Hoe mooi is het om na een persoonlijke check in, nog extra uitleg te krijgen in de kamer van een van onze medewerkers, of de directeur van de VVV die je meer over onze prachtige stad vertelt?”, aldus Sahin.

Innovatie

Sahin is gestart met het augmented reality project voor zijn hotel in Zutphen, maar wil de techniek op meerdere plaatsen inzetten. “Binnenkort starten wij bijvoorbeeld ook met een augmented reality project voor ons nieuwe concept Chicago, waarbij de chef uit de menukaart komt als hologram. Dit gaat voor een geweldige belevenis zorgen”, aldus Sahin. Volgens oprichter van het augmented reality bureau AR Technologies, Lennart Maas, zijn de toepassingen van augmented reality eindeloos. “Augmented reality biedt de horeca een breed scala aan nieuwe ervaringen voor haar gasten; van een hologram die uitleg geeft bij een take away diner, tot het persoonlijke welkom in het hotel in Zutphen.

Bron: AR Technologies/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Effecten versoepelingen teken zich af in foodservice

Analyse - Hoewel de effecten van de versoepelingen in de horeca op 28 april zich in P5 nog niet volledig laten zien, zijn al wel de eerste signalen zichtbaar. Helemaal met het mooie weer van de afgelopen dagen gaat de volgende periode er nog beter uitzien, maar P5 was al een opsteker, zij het dat er nog wel veel werk aan...

Lees bericht





Coca-Cola brengt drankjes op de menukaart tot leven

Innovatie - Coca-Cola European Partners (CCEP) gaat drankjes op de menukaart tot leven brengen met augmented reality. Met ‘The Soda Experience’ voegt het bedrijf als eerste frisdrankproducent wereldwijd een AR beleving toe aan het serveren van drankjes in de horeca.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid