ADAS groep zet augmented reality in voor horecaconcepten


Technologie - De ADAS groep in Deventer, bekend van onder andere Jasmin’s en The Hangar, start voor meerdere van haar horecaconcepten augmented reality projecten. Zo krijgen gasten van Stadshotel ‘tOer in Zutphen vanaf nu een persoonlijk welkom van de hotel manager die als hologram verschijnt.

Het Stadshotel in Zutphen heeft een QR code op het bureau geplaatst, waarna de hotelmanager na het scannen verschijnt als hologram en gasten welkom heet en meer vertelt over het hotel. Ook de directeur van VVV Zutphen geeft via augmented reality, of ook wel AR genoemd, hotelgasten meer informatie over de stad en het restaurantteam introduceert in een hologram de menukaart.

Augmented reality is een extra laag die over de werkelijkheid geprojecteerd wordt via je mobiel en maakt steeds meer zijn opmars binnen de horeca. Toen Ayhan Sahin, eigenaar van de ADAS groep kennis maakte met de techniek wilde hij deze inzetten voor zijn horecazaken. “De afgelopen tijd is het begrip ‘persoonlijke benadering’ steeds meer naar de achtergrond verdwenen, terwijl dit binnen de gastvrijheid op nummer één staat. De hologrammen zijn geen vervanging van daadwerkelijk persoonlijk contact, maar juist een éxtra toevoeging hierop. Hoe mooi is het om na een persoonlijke check in, nog extra uitleg te krijgen in de kamer van een van onze medewerkers, of de directeur van de VVV die je meer over onze prachtige stad vertelt?”, aldus Sahin.

Innovatie

Sahin is gestart met het augmented reality project voor zijn hotel in Zutphen, maar wil de techniek op meerdere plaatsen inzetten. “Binnenkort starten wij bijvoorbeeld ook met een augmented reality project voor ons nieuwe concept Chicago, waarbij de chef uit de menukaart komt als hologram. Dit gaat voor een geweldige belevenis zorgen”, aldus Sahin. Volgens oprichter van het augmented reality bureau AR Technologies, Lennart Maas, zijn de toepassingen van augmented reality eindeloos. “Augmented reality biedt de horeca een breed scala aan nieuwe ervaringen voor haar gasten; van een hologram die uitleg geeft bij een take away diner, tot het persoonlijke welkom in het hotel in Zutphen.

Bron: AR Technologies/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Fastned opent eerste Belgische shop bij snellaadstation

Buitenland - Fastned, het Europese snellaadbedrijf, heeft vandaag zijn allereerste shop en restaurant geopend. De opening van de shop is een volgende stap in Fastneds ontwikkeling, die het elektrische laden nog aangenamer moet maken. De shop ligt aan de E19 tussen Antwerpen en Breda ter hoogte van Brecht.

Lees bericht



Orbisk bestaat 5 jaar en heeft inmiddels 737.520 kilo voedsel gered

Voedselverspilling - Orbisk, een Nederlandse scale-up die zich inzet voor een duurzamer voedselsysteem, bestaat vijf jaar. Het jubileum wordt gevierd met de lancering van een Impact Report. Uit dit eerste rapport blijkt onder andere dat Orbisk wereldwijd 737.520 kilo voedsel heeft gered uit de afvalbak, wat neerkomt op zo'n 1,6 miljoen maaltijden.

Lees bericht

Marco van Bergen sluit zijn Udens toprestaurant OONIVOO

Horeca - Het Udense toprestaurant OONIVOO WineSpired sluit per 30 december 2023 definitief de deuren. Dat heeft eigenaar Marco van Bergen laten weten. Inflatie en de energiecrisis, die volgen op het verlies van de Michelinster en drie horecalockdowns zijn de reden. Hij is nog op zoek naar een partij die de lopende huurovereenkomst en de inrichting van het restaurant wil overnemen.

Lees bericht



RIJKS na ingrijpende verbouwing weer open

Horeca - Na een ingrijpende renovatie opent RIJKS, het restaurant van het Rijksmuseum, opnieuw haar deuren aan het Museumplein. “Na bijna 10 jaar werd het tijd voor de next step. In het nieuwe RIJKS hebben we meegenomen wat we hebben geleerd in de afgelopen jaren. We zijn de verbeterde versie van onszelf geworden,” aldus Executive Chef Joris Bijdendijk namens zijn team.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid