ADAS groep zet augmented reality in voor horecaconcepten


Technologie - De ADAS groep in Deventer, bekend van onder andere Jasmin’s en The Hangar, start voor meerdere van haar horecaconcepten augmented reality projecten. Zo krijgen gasten van Stadshotel ‘tOer in Zutphen vanaf nu een persoonlijk welkom van de hotel manager die als hologram verschijnt.

Het Stadshotel in Zutphen heeft een QR code op het bureau geplaatst, waarna de hotelmanager na het scannen verschijnt als hologram en gasten welkom heet en meer vertelt over het hotel. Ook de directeur van VVV Zutphen geeft via augmented reality, of ook wel AR genoemd, hotelgasten meer informatie over de stad en het restaurantteam introduceert in een hologram de menukaart.

Augmented reality is een extra laag die over de werkelijkheid geprojecteerd wordt via je mobiel en maakt steeds meer zijn opmars binnen de horeca. Toen Ayhan Sahin, eigenaar van de ADAS groep kennis maakte met de techniek wilde hij deze inzetten voor zijn horecazaken. “De afgelopen tijd is het begrip ‘persoonlijke benadering’ steeds meer naar de achtergrond verdwenen, terwijl dit binnen de gastvrijheid op nummer één staat. De hologrammen zijn geen vervanging van daadwerkelijk persoonlijk contact, maar juist een éxtra toevoeging hierop. Hoe mooi is het om na een persoonlijke check in, nog extra uitleg te krijgen in de kamer van een van onze medewerkers, of de directeur van de VVV die je meer over onze prachtige stad vertelt?”, aldus Sahin.

Innovatie

Sahin is gestart met het augmented reality project voor zijn hotel in Zutphen, maar wil de techniek op meerdere plaatsen inzetten. “Binnenkort starten wij bijvoorbeeld ook met een augmented reality project voor ons nieuwe concept Chicago, waarbij de chef uit de menukaart komt als hologram. Dit gaat voor een geweldige belevenis zorgen”, aldus Sahin. Volgens oprichter van het augmented reality bureau AR Technologies, Lennart Maas, zijn de toepassingen van augmented reality eindeloos. “Augmented reality biedt de horeca een breed scala aan nieuwe ervaringen voor haar gasten; van een hologram die uitleg geeft bij een take away diner, tot het persoonlijke welkom in het hotel in Zutphen.

Bron: AR Technologies/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Grote inhaalslag horeca in 2022 met ruim 30% volumegroei

Analyse - Gedurende dit jaar vindt er in de horeca een grote inhaalslag plaats met een verwachte volumegroei van 30% tot 35%. Ondanks de forse groei zal de horecasector naar verwachting pas in 2023 volledig zijn hersteld van de coronapandemie. Dit blijkt uit het nieuwe vooruitzicht horeca van ING Research.

Lees bericht


Samenwerking Roberto Payer en D&B The Facility Group

Samenwerking - Roberto Payer verbindt zich als Hospitality Ambassadeur aan D&B The Facility Group. Binnen deze rol geeft hij invulling aan de Academy voor D&B talent. Ook zal hij ondersteuning geven bij Learning & Development, Concepting, Business Strategy en Recruitment.

Lees bericht




Nikkei cuisineconcept BlueBlood opent in Den Haag

Restaurant - Dit voorjaar opent BlueBlood haar deuren in het centrum van Den Haag. Met de komst van BlueBlood aan de Zeestraat wordt het Nikkei cuisineconcept, dat momenteel steeds populairder wordt in internationale steden als Dubai, Barcelona en Londen, naar de hofstad gehaald. Hierbij staan de smaakpaletten van de Japanse en Peruaanse keuken centraal.

Lees bericht

RCE kondigt tweede nieuwe Loetje aan in één week

Formulenieuws - Ondanks de crisis gaat Restaurant Company Europe (RCE) door met het openen van locaties. Na eerdere berichten over Loetje Reeuwijk en de opening van een nieuwe Stan in Maastricht kondigt het bedrijf deze week ook de opening van de tweede Loetje aan, in Vught. Deze nieuwe locatie opent na een grondige verbouwing komende zomer.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid