AH gaat ‘persoonsgerichte maaltijden’ leveren

Formulenieuws - Albert Heijn start een nieuwe maaltijdservice. Binnenkort verschijnen de eerste bezorgbusjes in het straatbeeld met de tekst ‘Maaltijd Thuis. Met aandacht bereid, met liefde gebracht.’ Het gaat om ‘persoonsgerichte’ maaltijden voor mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken in de keuken, of op zoek zijn naar gemak, aldus AH.
Albert Heijn noemt de nieuwe service een ‘nieuwe stap in de groeiende markt van foodservice en thuisbezorging’. Het gaat om gezonde en gevarieerde gerechten, voor mensen die het boodschappen doen of koken niet meer zo gemakkelijk afgaat, of voor mensen die op zoek zijn naar meer gemak.
Persoonlijk
Met Maaltijd Thuis kunnen klanten wekelijks verse maaltijden bestellen die op een vaste dag en door een vaste bezorger thuisbezorgd worden. De maaltijden hoeven alleen nog even opgewarmd te worden. Mensen hebben de keuze in de maaltijden als het gaat om persoonlijke eet- en dieetwensen zoals zoutarm, glutenvrij en vegetarisch. Het eten wordt zelfs kleiner gesneden als dat nodig is. Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: " Een goede, gevarieerde maaltijd is de basis om elke dag van het leven te genieten, voor jong en oud. Daarnaast weet ik hoe belangrijk een vertrouwd gezicht en een praatje aan de deur voor veel mensen is. Bij Maaltijd Thuis komt dit allemaal samen."
Ook instellingen
De komende periode gaat Albert Heijn verder vormgeven aan de groei van Maaltijd Thuis, zowel richting particulieren als instellingen, die ook steeds vaker op zoek zijn naar maaltijdoplossingen.
Bron: AH/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Colruyt gaat voortaan 200 horecaproducten aanbieden
Buitenland - Klanten in de Colruyt Laagste Prijzen-winkels in Brugge Sint-Pieters en Aalst gaan vanaf 1 februari een extra assortiment aantreffen van 200 producten die specifiek bedoeld zijn voor horecazaken. De producten komen uit het assortiment van Solucious. De Belgische discounter zegt dat het om een test gaat, maar laat ook weten dat zij verder willen groeien in de foodservicemarkt. De slagerijafdeling...
Lees berichtVeel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtFoodservice groeide in 2024 met 4,1% door prijsverhogingen
Analyse - De foodservicemarkt had in 2024 last van een regenachtig voorjaar en een consument die de hand op de knip hield. De omzet van de totale markt voor Foodservice (Klassieke Horeca, Gemak, Catering) kwam daardoor vorig jaar uit op €22.177 miljoen. Feitelijk betkende dat een bescheiden groei van 4,1% ten opzichte van de 12,1% groei in 2023. De omzetgroei was uitsluitend het gevolg van...
Lees berichtAH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren
Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...
Lees berichtAlbert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees berichtHoresca Lieferink neemt Horesca Meppel over
Overname – Horesca Lieferink neemt alle aandelen over van Horesca Meppel B.V. Horesca Lieferink zal gevestigd blijven in Meppel en van daaruit de werkzaamheden continueren, zo laat Ronald Lieferink, eigenaar van Horesca Lieferink Groep, weten.
Lees bericht