AH opent nieuw Home Shop Center en breidt bezorggebied uit


Het nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn in Roosendaal / Foto bij: Yasmin Hargreaves

Formulenieuws - Albert Heijn groeit stevig door met e-commerce. De retailer opent een nieuw Home Shop Center in Roosendaal, breidt AH Compact verder uit en vergroot het bezorggebied in België. Hierdoor kunnen honderdduizenden nieuwe huishoudens in Nederland en België de boodschappen vanaf deze week laten thuisbezorgen.

Met de toevoeging van 350.000 huishoudens in Noord-Brabant (Breda, Tilburg, Goirle, 's-Hertogenbosch, Rosmalen, Eindhoven, Nuenen, Veldhoven, Geldrop) kunnen vanaf vandaag meer dan één miljoen huishoudens met AH Compact hun dagelijkse boodschappen gratis laten thuisbezorgen. De bezorgservice voor één- en tweepersoonshuishoudens werd vorig jaar door Albert Heijn geintroduceerd. Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn: "Met AH Compact hebben we online boodschappen doen voor een grotere groep klanten toegankelijk gemaakt. Met succes. In één jaar tijd is het bezorggebied van AH Compact uitgebreid naar meer dan vijftig steden in Nederland."

Albert Heijn aan huis

In België pakt Albert Heijn door met 'Albert Heijn aan huis'. Vanaf 16 november staat de teller daar op 1,4 miljoen huishoudens die de boodschappen thuis kunnen laten bezorgen. Aan het bezorggebied worden onder andere Knokke, Brugge, Kortrijk, Waregem, Oostende en Roeselare toegevoegd.

Home Shop Center Roosendaal

Om de snelle groei op de online markt in Nederland en België mogelijk te maken, opent Albert Heijn dinsdag het inmiddels achtste Home Shop Center (HSC) in Roosendaal. Het nieuwe HSC heeft een oppervlakte van 23.000 m2 en gaat 40.000 bestellingen per week verwerken voor klanten in België, Roosendaal, Bergen op Zoom, Zeeland en Breda.

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen

Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.

Lees bericht


AH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren

Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...

Lees bericht

Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering

Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.

Lees bericht



Gemaksformule AH to go bestaat 25 jaar

Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.

Lees bericht

Winnaars Gezonde Innovatie Awards bekend

Verkiezing - De stemmen van de vakjury en consumenten zijn geteld. Voor de vijfde keer op rij reikten Foodlog, FoodPersonality en Supermarkt.team de Gezonde Innovatie Awards uit aan producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid