AH start gratis bezorgservice AH Compact


Foto bij: Yasmin Hargreaves

Formulenieuws – Nog steeds geen winstgevende service, maar Albert Heijn zet volop in op de groei van online boodschappen doen met haar bezorgservice. Het bedrijf ziet de toegenomen belangstelling bij de consument en wil een grotere rol spelen in het bezorgen. Niet alleen heeft de supermarktketen de bezorgcapaciteit in krap twaalf maanden verdubbeld, ook lanceert Albert Heijn vandaag een nieuwe, gratis bezorgservice voor kleine huishoudens: AH Compact.

De bezorgservice gaat gepaard met een nieuwe app. Via de app AH Compact kunnen klanten kiezen uit een assortiment van bijna 5.000 dagelijkse boodschappen, waaronder veel vers, de AH-merken en Prijsfavorieten. De prijzen van de producten verschillen niet met die in de winkel of bij AH.nl. Ook de Bonusaanbiedingen zijn te zien in de app. Bestellers krijgen de boodschappen gratis thuisbezorgd. Klanten kunnen kiezen uit acht bezorgmomenten per week, zes 's avonds en twee 's ochtends. Het minimumbestelbedrag is 35 euro.

Kleine huishoudens

Met de nieuwe bezorgservice mikt Albert Heijn op de snelgroeiende markt voor één- en tweepersoonshuishoudens. Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Met name gezinnen met kinderen en bedrijven bestelden in de afgelopen jaren veelvuldig online. We zagen echter een toenemende belangstelling bij kleine huishoudens – jong en oud. Daarvoor hebben we nu AH Compact ontwikkeld."

AH Compact start in Haarlem. Bij belangstelling van andere steden breidt Albert Heijn het verzorgingsgebied uit.

Uitbreiding capaciteit

Albert Heijn heeft vandaag in Bleiswijk een zevende Home Shop Center (HSC) in gebruik genomen. Het nieuwe HSC gaat 40.000 bestellingen per week verwerken. Met onder meer de opening van nieuwe HSC’s in Amsterdam (november) en Oosterhout (augustus) komt de teller in krap twaalf maanden op een verdubbeling van de bezorgcapaciteit en 4.000 extra banen.

Ook startte de supermarktketen in augustus met boodschappen bezorgen in België vanuit HSC Eindhoven.

Forse omzetgroei

Albert Heijn ziet een duidelijke versnelling in digitalisering. Marit van Egmond: "Onze klanten maken massaal gebruik van alle digitale mogelijkheden die we bieden. Inmiddels maakt een op de twee klanten in de winkels gebruik van zelfscan. Het aantal klanten dat de Albert Heijn app gebruikt, is het afgelopen jaar met ruim 60 procent toegenomen."

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Transavia en Thuisbezorgd.nl lanceren als eerste ‘in-flight’ bezorging

Luchthaven - Thuisbezorgd.nl en Transavia zijn gestart met ‘in-flight’ bezorging waarbij passagiers voor de vlucht een maaltijd naar keuze kunnen bestellen. De Nederlandse bedrijven zijn hiermee wereldwijd de eerste met deze service. Passagiers kunnen tot 1 uur voor het boarden bestellen. De maaltijd wordt vers bereid door de keukenbrigade van iFleat en direct aan boord bezorgd.

Lees bericht


Uitrol AH to go bij tankstations bp pas in 2021

Petrol – De uitrol van de Albert Heijn to go-locaties op zo’n 100 bp tankstations in Nederland zal niet, zoals eerder aangekondigd, na de zomer van 2020 starten, maar pas in 2021. een woordvoerder van Albert Heijn heeft dat tegenover @FoodClicks bevestigd.

Lees bericht






© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid