AH start met ‘Schoolcampus van V&D’


Non-food - Supermarktketen Albert Heijn gaat samen met oud-V&D-CEO Ronald van Zetten van V&D Concepthouse starten met een uitgebreid assortiment schoolartikelen. Vooralsnog zal het assortiment uit de ‘Schoolcampus’ beperkt zijn, maar vanaf juni is de volledige collectie beschikbaar. Van Zetten gaat met V&D Concepthouse een aantal elementen van het voormalige V&D nieuw leven inblazen. Een daarvan is de Schoolcampus. Albert Heijn gaat hiermee meer de strijd aan met gemakswinkels als Primera en AKO. Voor AH betekent het ook weer een hernieuwde belangstelling voor de schoolgaande jeugd en studerend Nederland. De schoolmarkt werd traditioneel altijd gedomineerd door HEMA en V&D, maar de laatste jaren kregen die bedrijven steeds meer concurrentie van discounters als Action en Bazar. Logisch Marit van Egmond, commercieel directeur bij Albert Heijn, vindt de uitbreiding van het schoolassortiment een logische stap: “We onderzoeken continu welke nieuwe producten en diensten we kunnen aanbieden in onze winkels. Dat doen we al 130 jaar. Uitgangspunt hiervoor is dat het producten zijn die dichtbij onze klanten staan. Een groot gedeelte van onze klanten heeft schoolgaande kinderen, gaat zelf naar school of zit in de collegebanken. We willen hen een aantrekkelijke keuze aan schoolspullen bieden.” Waardevol “Schoolcampus is een waardevol concept dat erg werd gemist in 2016”, zegt Ronald van Zetten. “Daarom zijn we verheugd te kunnen melden dat Albert Heijn en V&D Concepthouse de handen ineen hebben geslagen om deze jarenlange traditie op een nieuwe manier voort te zetten. Het is met trots dat we deze collectie kunnen presenteren in de grootste supermarkt van Nederland.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Marcel Boekhoorn: ‘Hema is de molensteen kwijt’

Hema-deal – Het was spannend dit weekend wat er met warenhuis Hema ging gebeuren. Uiteindelijk kwam het tot een deal met een groep onduidelijke financiers, die bereid waren de opgebouwde schuld bij het warenhuis te saneren. Voor Marcel Boekhoorn betekende het dat hij buitenspel kwam te staan. Ook al was hij ook bereid de totale schuld te verminderen. Boekhoorn reageert allerminst...

Lees bericht


Albert Heijn laat coronaregels bij winkelen verder los

Supermarkt – Het bord met de coronaregels van veilig winkelen staat er nog wel, maar voor de rest laat Albert Heijn de hygiëne- en veiligheidsregels bij het winkelen verder los. Het oude systeem van muntjes voor de winkelwagens en de keuze wel of geen winkelwagen is terug van weggeweest, net als de Kookdemonstraties bij de XL-locaties. Eerder al werden de...

Lees bericht


AH kiest voor circulaire bedrijfskleding

Bedrijfskleding - Medewerkers van Albert Heijn krijgen nieuwe bedrijfskleding. Deze kleding is voor het overgrote deel circulair geproduceerd: van gedragen textiel en gebruikte plastic flessen. Medewerkers stonden zelf aan de basis van de nieuwe kleding.

Lees bericht

Supermarkten stoppen met desinfecteren van elk winkelwagentje

Coronamaatregelen – Supermarktketen Albert Heijn is gestopt met het desinfecteren van de winkelwagentjes na elk gebruik. Bij sommige locaties moeten klanten het voortaan zelf doen en bij andere locaties wordt gemeld dat dit nog maar vier keer per dag gebeurt. De nieuwe hygiënerichtlijn vanuit het hoofdkantoor zou al sinds gisteren zijn ingegaan. Ook andere supermarktketen versoepelen de hygiëne richtlijnen...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid