AH test digitale AH to go zonder scankassa


Formulenieuws – Een supermarkt waar je als klant je aanmeldt, producten pakt en de winkel weer verlaat terwijl er automatisch wordt afgerekend, was er nog niet. Albert Heijn is er mee gestart. De winkel van 14 m² zit bomvol technologische vernieuwingen, maar heeft geen kassa of scan. De winkel staat voor het hoofdkantoor in Zaandam en wordt de komende twee maanden getest met medewerkers. Later dit jaar komt er naar verwachting ook op een andere plek nog een winkel. Door de omvang en het gebruik van de nieuwste technologieën is het winkelconcept ook nog eens heel mobiel. Als ‘plug-and-play’-concept is de winkel eenvoudig verplaatsbaar. Albert Heijn werkt voor deze test samen met de Amerikaanse tech-start up AiFi en met ING. Volgens CEO Marit van Egmond van Albert Heijn: “Technologische vernieuwingen volgen elkaar in razend tempo en dat biedt kansen. Dit nieuwste concept maakt niet alleen het boodschappen doen heel simpel. Door het autonome karakter kan de winkel ook worden neergezet op locaties waar (tijdelijk) behoefte is aan een kleine winkel. Van kantoren of universiteitsterreinen tot woonwijken in aanbouw waar nog geen winkelfaciliteiten zijn. Een tweede voordeel is dat de winkel altijd open kan zijn, wat bijvoorbeeld handig is voor mensen die heel vroeg of juist heel laat op pad zijn.” Grab and go Hoe werkt het concept? De winkel gaat open met betaalpas of creditcard. Klanten pakken vervolgens de producten die ze nodig hebben en lopen vervolgens de deur weer uit. Bij de uitgang vindt automatisch de betaling plaats. De betaling, wordt tot een bedrag van 25 euro vervolgens automatisch verwerkt. Hij krijgt bericht dat de betaling is gelukt en kan de winkel verlaten. De klant hoeft zich niet van tevoren aan te melden of een app te downloaden. Grab-and-go zoals het bedoeld is. Nieuwe technologieën Albert Heijn maakt volop gebruik van nieuwe technologieën om boodschappen doen en koken makkelijker te maken. Er worden voortdurend nieuwe concepten ontwikkeld, getest en uitgerold. Andere voorbeelden van innovaties zijn tap to go, dynamisch afprijzen, het ‘mijn voedingswaarden-dashbord’ op ah.nl, het gemechaniseerde distributiecentrum in Zaandam en blockchains voor sinaasappelsap en eieren. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

AH kiest voor circulaire bedrijfskleding

Bedrijfskleding - Medewerkers van Albert Heijn krijgen nieuwe bedrijfskleding. Deze kleding is voor het overgrote deel circulair geproduceerd: van gedragen textiel en gebruikte plastic flessen. Medewerkers stonden zelf aan de basis van de nieuwe kleding.

Lees bericht

Supermarkten stoppen met desinfecteren van elk winkelwagentje

Coronamaatregelen – Supermarktketen Albert Heijn is gestopt met het desinfecteren van de winkelwagentjes na elk gebruik. Bij sommige locaties moeten klanten het voortaan zelf doen en bij andere locaties wordt gemeld dat dit nog maar vier keer per dag gebeurt. De nieuwe hygiënerichtlijn vanuit het hoofdkantoor zou al sinds gisteren zijn ingegaan. Ook andere supermarktketen versoepelen de hygiëne richtlijnen...

Lees bericht





Albert Heijn wil op termijn 15 AH to go-locaties met Albron

Formulenieuws – De samenwerking tussen Albert Heijn en horeca- & cateringbedrijf Albron, waarvan @FoodClicks eerder deze week melding maakte, moet uiteindelijk leiden tot zo’n vijftien nieuwe to go-winkels. Als locaties voor uitbreiding zien beide bedrijven vooral mogelijkheden in ziekenhuizen, kantoren en universiteiten.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid