AH to go introduceert vegan alternatief voor kaasbroodje
.png)
Introductie - Albert Heijn introduceert maandag in alle AH to go-locaties een 100% vegan kaasbroodje. Het idee voor de ontwikkeling van de snack is ontstaan in samenwerking met Violife van Upfield en De Graaf Bakeries.
De introductie sluit aan bij de wens van Albert Heijn om het assortiment te vergroten voor de steeds groter groeiende groep vegans en flexitariërs die omwille van het milieu, dierenwelzijn of hun gezondheid minder of geen dierlijke producten eten. Het Violife vegan broodje Gouda flavour is voor €2,00 verkrijgbaar bij alle AH To Go vestigingen in Nederland.
Broodje Gouda flavour
Het Violife vegan broodje Gouda flavour wordt gemaakt met bladerdeeg waarbij de roomboter is vervangen door plantaardige margarine. De kaas is vervangen door Violife Gouda flavour, een plantaardig alternatief voor dierlijke kaas. Alisha van Geest, Brand Manager Violife weet dat veel consumenten niet verwachten dat kaas, room en boter op plantaardige basis écht lekker kan zijn, maar Violife bewijst dat het wel zo is. Ook Christel van Zalk, Category Development Manager bij De Graaf Bakeries heeft die overtuiging, juist omdat alles draait om smaak: “We hebben met trots samengewerkt met de marktleider van plantaardige alternatieven voor kaas om tot een innovatieve ontwikkeling te komen binnen het banketschap.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtMascha Blom nieuwe Managing Director Food Cabinet
Benoeming – Mascha Blom is per januari gestart als nieuwe Managing Director bij Food Cabinet, creative agency for good food. Blom heeft jarenlange bureau-ervaring bij diverse food merken, zoals Mitsuba, Danone, Little Cow & Cookies en Violife.
Lees berichtAH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren
Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...
Lees berichtAlbert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees berichtKoen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees berichtGemaksformule AH to go bestaat 25 jaar
Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.
Lees bericht