AH to go introduceert vegan alternatief voor kaasbroodje


Introductie - Albert Heijn introduceert maandag in alle AH to go-locaties een 100% vegan kaasbroodje. Het idee voor de ontwikkeling van de snack is ontstaan in samenwerking met Violife van Upfield en De Graaf Bakeries.

De introductie sluit aan bij de wens van Albert Heijn om het assortiment te vergroten voor de steeds groter groeiende groep vegans en flexitariërs die omwille van het milieu, dierenwelzijn of hun gezondheid minder of geen dierlijke producten eten. Het Violife vegan broodje Gouda flavour is voor €2,00 verkrijgbaar bij alle AH To Go vestigingen in Nederland.

Broodje Gouda flavour

Het Violife vegan broodje Gouda flavour wordt gemaakt met bladerdeeg waarbij de roomboter is vervangen door plantaardige margarine. De kaas is vervangen door Violife Gouda flavour, een plantaardig alternatief voor dierlijke kaas. Alisha van Geest, Brand Manager Violife weet dat veel consumenten niet verwachten dat kaas, room en boter op plantaardige basis écht lekker kan zijn, maar Violife bewijst dat het wel zo is. Ook Christel van Zalk, Category Development Manager bij De Graaf Bakeries heeft die overtuiging, juist omdat alles draait om smaak: “We hebben met trots samengewerkt met de marktleider van plantaardige alternatieven voor kaas om tot een innovatieve ontwikkeling te komen binnen het banketschap.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen

Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.

Lees bericht



AH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren

Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...

Lees bericht

Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering

Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.

Lees bericht



Gemaksformule AH to go bestaat 25 jaar

Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid