AH-topvrouw: ‘Huidige thuisconsumptie heeft een blijvende impact’


Supermarkten - De omzet van de supermarkten in Nederland zal als straks de restaurants en de cafés weer open zijn nagenoeg hetzelfde blijven. Dat is de verwachting van Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn. ‘Ik denk wat er nu gebeurt een blijvende impact heeft op het gedrag van klanten.’

Ze doet de uitspraak in een interview in de Volkskrant, waarin zij ook stelt dat de kassa de langste tijd heeft gehad en mensen steeds minder behoefte hebben aan contactmomenten. De inzet van digitalisering en techniek gaan ervoor zorgen dat mensen blijvend anders kopen. Een proces dat volgens de topvrouw al aan de gang was, maar door de coronacrisis is versneld. Zelfscanners en pinbetalingen gaan toenemen en de medewerker aan het einde van de band gaat verdwijnen. Van Egmond, die vanaf het begin van haar aantreden, zoals zijzelf aangeeft, fors heeft ingezet op digitaal: “Ik kan mij geen wereld voorstellen zonder Tikkie of Parkmobile.” Zij vraagt zich zelfs af of zelfscanners straks in de winkels nog zijn terug te vinden.

Foodtechbedrijf

Albert Heijn noemt zij een foodtechbedrijf met liefde voor voedsel en voor technologie. Van Egmond ziet door corona ook een toenemende belangstelling voor gezond eten. Elke persconferentie zorgt er volgens haar voor dat de vraag naar kiwi’s en sinaasappelen toeneemt. Ook ziet zij een verschuiving van snel en gemakkelijk naar meer tijd besteden aan het bereiden van maaltijden. “Op dit moment zijn ‘stoven’ en ‘oven’ de sleuteltermen.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn lanceert ‘culinaire lijn’ Culii

Supermarkten - Voor wie deze kerstperiode bijzonder wil eten maar niet zo lang in de keuken wil staan, introduceert Albert Heijn in december iets nieuws: Culii. Dat schrijft de Zaanse supermarkt keten in haar persbericht over de naderende kerstperiode.

Lees bericht


Ook Nijmegen krijgt de gratis AH Compact-service

Formulenieuws  -Inwoners van Nijmegen, Oosterhout en Lent hebben vanaf vandaag de mogelijkheid om boodschappen te bestellen via AH Compact. Nijmegen en omgeving is daarmee de tweede locatie waar de supermarktketen deze gratis bezorgservice start. Eind september werd AH Compact voor het eerst gelanceerd in Haarlem.

Lees bericht




AH start gratis bezorgservice AH Compact

Formulenieuws – Nog steeds geen winstgevende service, maar Albert Heijn zet volop in op de groei van online boodschappen doen met haar bezorgservice. Het bedrijf ziet de toegenomen belangstelling bij de consument en wil een grotere rol spelen in het bezorgen. Niet alleen heeft de supermarktketen de bezorgcapaciteit in krap twaalf maanden verdubbeld, ook lanceert Albert Heijn vandaag een nieuwe, gratis...

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid