AH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren
Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij de aankleding van de kersttafels.
Eerst de kerstcommercial. Het is voor het eerst dat het nummer ‘Last Christmas van Wham! van Wham! wordt ingezet als muziek bij een kerstcommercial. Ook Harry de hamster speelt in de commercial een belangrijk rol, want die wordt bijna vergeten op de vakantiereis naar de sneeuw. In de aanloop naar het vertrek van het bekende AH-gezin van Ilse fantaseert de Harry Hamster hoe het op zijn vakantieadres zal zijn. En die fantasie verloopt parallel met de videoclip die 40 jaar geleden als origineel werd opgenomen met Andrew Ridgley van Wham!, die ook een gastrol heeft in de commercial. Johan van der Zande, directeur marketing & communicatie was niet alleen blij met het eindresultaat van de kerstcommercial, die volgens hem het fijne kerstgevoel oproept, maar ook zichtbaar trots dat Albert Heijn er in is geslaagd het nummer als eerste te kunnen presenteren in een commercial.
Betaalbaar
Dan het assortiment. Albert Heijn begint met het kerstassortiment al ruim anderhalf jaar voor kerst. Alle trendinformatie wordt verzameld uit de onderzoeken en de eigen ervaringen van de culinair specialisten. Vervolgens wordt gekeken naar de keuzes en de accenten die worden aangebracht in het assortiment, waarbij de voorwaarde geldt dat het voor iedereen ‘te doen’ moet zijn, maar dat er ook een betaalbaar assortiment wordt aangeboden. Daarom zijn er nu diverse producten, die in verschillende samenstelling gekocht kunnen worden en als driegangenmenu niet boven de zes euro per persoon uitkomen.
Serveertoren
Albert Heijn viert dit jaar kerst met een twist, zo liet Joyce Bierman, vp merkcommunicatie op de gezamenlijke bijeenkomst voor media en influencers weten. weten. Dat is onder andere te zien aan de kerststol gevuld met pistache besprenkeld met een drizzle van pistache en framboos. Als de blikvanger van dit jaar ziet Albert Heijn de serveertoren. Deze is speciaal voor Albert Heijn ontwikkelde piramide geeft de mogelijkheid om een zoetige of hartige producten op te bouwen tot een toren die zich fraai laat presenteren. Omdat de piramide ook in de oven kan is de toren ook op te bouwen met warme producten.
Gemak
Gemak is daarnaast de meest belangrijke trend en loopt ook de rode draad door het gehele kerstassortiment. Zelfs voor de hobbykok is gemak een belangrijk uitgangspunt zo werd duidelijk. En als drinken? Naast de alcoholische wijn ook de non-alcoholische, maar nog meer verwacht de supermarktketen van de mocktails. Die zien er niet alleen fraai uit o de kersttafels, maar smaken ook nog eens goed,
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtAlbert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees berichtKoen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees berichtGemaksformule AH to go bestaat 25 jaar
Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.
Lees berichtWinnaars Gezonde Innovatie Awards bekend
Verkiezing - De stemmen van de vakjury en consumenten zijn geteld. Voor de vijfde keer op rij reikten Foodlog, FoodPersonality en Supermarkt.team de Gezonde Innovatie Awards uit aan producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon.
Lees berichtBP verkoopt al zijn tankstations in Nederland
Tankstations - Het Britse olieconcern BP gaat alle 335 tankstations in Nederland verkopen. Die verkoop vindt plaats omdat het concern de groeimogelijkheden in Nederland te beperkt vindt. Het bericht is aan het AD bevestigd. Wat de gevolgen zijn voor de groeidoelstellingen voor de AH to go-shops van Albert Heijn waarmee BP in Nederland samenwerkt is niet bekend.
Lees bericht