Ajax gaat nieuwe ‘functionele’ energiedrank schenken: Iconix Energy Drink


Energydrinks - Iconix Energy Drink, nieuwkomer op de markt voor energiedrankjes, heeft gelijk bij het lanceermoment een meerjarige samenwerking met de Amsterdamse voetbalclub Ajax weten te bemachtigen. De samenwerking van 9,5 jaar (tien seizoenen, red.) die beide partijen zijn overeen gekomen, moet duidelijk maken dat Iconix anders is dan andere energiedrankjes. Zo positioneert het zich nadrukkelijk als ‘functioneel alternatief voor de sporter’. Iconix Energy drink bevat 40% minder suiker dan de meeste andere energiedranken en maakt alleen gebruik van cafeïne en zoetstoffen uit natuurlijke bron, aldus het persbericht. Toegevoegd zijn natuurlijke ingrediënten zoals ginkgo, guarana en groene thee-extracten, gecombineerd met de vitamines B2, B5 en B12. Deze moeten zorgen voor een beter concentratievermogen en goede mentale prestatie. Daarnaast is 15% van de dagelijkse hoeveelheid vitamine C toegevoegd, om de weerstand te verhogen. Sporters “Als oud topsporter onderschrijf ik de waarde van suiker als snelle en effectieve bron van energie en het positieve effect van cafeïne op het concentratievermogen”, zegt Elroy Kromheer, oud-profvoetballer en commercieel manager van Iconix Energy Drink. “De juiste dosering en de herkomst van de ingrediënten is daarbij wel essentieel. Iconix benadert met slechts 5,6 gram suiker per 100ml de ideale koolhydraatoplossing voor onder meer sporters.” Dat Ajax zich meerjarig aan een nieuw energiedrankje verbindt, is opmerkelijk. “Het verhaal en de ambitie van Iconix spreken ons aan”, licht Menno Geelen, CCO van Ajax de stap toe. “Wij denken dat deze categorie functionele drankjes, waar veel over gesproken en geschreven wordt, een alternatief nodig heeft. Een energiedrankje dat zich onderscheidt met zogeheten focused energy in plaats van alleen maar meer energie.” Tankstations Iconix Energy Drink is vanaf maart te koop en  online te bestellen bij de Ajax fanshop. Daarnaast wil het bedrijf distributie opbouwen bij tankstations, sportkantines en andere leisurelocaties Bron: @FoodClicksBron: @FoodClicks Energydrinks - Iconix Energy Drink, nieuwkomer op de markt voor energiedrankjes, heeft gelijk bij het lanceermoment een meerjarige samenwerking met de Amsterdamse voetbalclub Ajax weten te bemachtigen. De samenwerking van 9,5 jaar (tien seizoenen, red.) die beide partijen zijn overeen gekomen, moet duidelijk maken dat Iconix anders is dan andere energiedrankjes. Zo positioneert het zich nadrukkelijk als ‘functioneel alternatief voor de sporter’. Iconix Energy drink bevat 40% minder suiker dan de meeste andere energiedranken en maakt alleen gebruik van cafeïne en zoetstoffen uit natuurlijke bron, aldus het persbericht. Toegevoegd zijn natuurlijke ingrediënten zoals ginkgo, guarana en groene thee-extracten, gecombineerd met de vitamines B2, B5 en B12. Deze moeten zorgen voor een beter concentratievermogen en goede mentale prestatie. Daarnaast is 15% van de dagelijkse hoeveelheid vitamine C toegevoegd, om de weerstand te verhogen. Sporters “Als oud topsporter onderschrijf ik de waarde van suiker als snelle en effectieve bron van energie en het positieve effect van cafeïne op het concentratievermogen”, zegt Elroy Kromheer, oud-profvoetballer en commercieel manager van Iconix Energy Drink. “De juiste dosering en de herkomst van de ingrediënten is daarbij wel essentieel. Iconix benadert met slechts 5,6 gram suiker per 100ml de ideale koolhydraatoplossing voor onder meer sporters.” Dat Ajax zich meerjarig aan een nieuw energiedrankje verbindt, is opmerkelijk. “Het verhaal en de ambitie van Iconix spreken ons aan”, licht Menno Geelen, CCO van Ajax de stap toe. “Wij denken dat deze categorie functionele drankjes, waar veel over gesproken en geschreven wordt, een alternatief nodig heeft. Een energiedrankje dat zich onderscheidt met zogeheten focused energy in plaats van alleen maar meer energie.” Tankstations Iconix Energy Drink is vanaf maart te koop en  online te bestellen bij de Ajax fanshop. Daarnaast wil het bedrijf distributie opbouwen bij tankstations, sportkantines en andere leisurelocaties Bron: @FoodClicksBron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Bezorgsuper Flink tekent contract met Ajax

Sponsoring – Flitsbezorger Flink heeft een meerjarig contract getekend met voetbalclub Ajax. De samenwerking gaat per direct in. Flink wordt daarmee de officiële bezorgpartner voor boodschappen en de officiële partner voor maaltijdbezorging.

Lees bericht


Biermerk Budweiser wordt sponsor van Ajax

Sponsoring – Het Amerikaanse biermerk Budweiser, dat in Nederland door AB Inbev verkocht wordt onder de naam Bud, is een sponsorovereenkomst aangegaan met de Amsterdamse voetbalclub Ajax. Het zou gaan om een contract van zo’n tien miljoen euro per jaar en loopt tot 2015. Hoe het contract er uit ziet is niet duidelijk. De Telegraaf spreekt van 12 miljoen euro per jaar,...

Lees bericht


Subway nieuwe eSports partner van Ajax

Formulenieuws - Subway Restaurants wordt de nieuwe eSports partner van Ajax. De retailketen omarmt het nieuwe domein binnen de voetbalclub en maakte dit donderdagavond bekend tijdens de nachtlancering van FIFA 18 in de Ajax Fanshop. Het partnership is afgesloten voor één jaar, met een optie voor nog een seizoen. Rodger Schoester, senior marketing manager voor de Nordics en Nederland: “We hebben...

Lees bericht

Gebruik energiedranken onder scholieren basis- en voortgezet onderwijs neemt af

Energiedranken - Leerlingen in groep 7 en 8 van het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs drinken steeds minder energiedranken. Dronk in 2011 nog 27 procent van de leerlingen regelmatig een energydrink, in 2015 is dit bijna gehalveerd naar 14 procent. Dit blijkt uit gegevens gepubliceerd in het Peilstationsonderzoek Scholieren 2015. Dit onderzoek wordt sinds 1984 vierjaarlijks uitgevoerd onder scholieren van het basisonderwijs (groep 7 en 8) en het voortgezet onderwijs....

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid