Albert Heijn benoemt nieuw managementteam


Benoemingen - Albert Heijn benoemt een nieuw managementteam, waarmee de focus komt te liggen op specifieke groeigebieden, veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt. De veranderingen in het retaillandschap en de rol van Albert Heijn daarbinnen als brede omnichannel foodretailer vragen om een management dat snel kan inspelen op de veranerende gewoontes van consumenten. Albert Heijn is actief met ruim 1.000 fysieke winkels in Nederland en België, inclusief de gemakswinkels van Albert Heijn to go. Daarnaast heeft de supermarktketen een e-commerce platform, apps en food- en gezondheidsplatforms waaronder Allerhande. Het nieuwe managementteam moet deze activiteiten geïntegreerd aansturen. Korte lijnen zijn daarvoor noodzakelijk om flexibel en klantgericht te blijven, zo laat het bedrijf weten. Nieuwe team Sinds februari is Marit van Egmond algemeen directeur van Albert Heijn. Het is op basis van haar eerste bevindingen en gesprekken dat de organisatie wordt aangepast. Het nieuwe managementteam start vanaf 6 mei en staat onder leiding van Marit van Egmond. Nic Brassey, HR directeur (ad interim) Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten Marco van Grinsven, directeur distributie & transport Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food Rob Heesen, directeur foodservice & concepten Constantijn Ninck Blok, directeur vers Philip Padberg, directeur e-commerce Hendrik Jan Roel, financieel directeur Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie [binnenkort bekend gemaakt], directeur winkels Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

BP opent nieuwe locatie met AH to go

Petrol – bp en Van Twist openen vandaag aan de Laan der Verenigde Naties in Dordrecht een gloednieuw tankstation met daarin een nieuwe locatie van AH to go. Albert Heijn en bp hadden al een samenwerking op acht stations met AH to go maar krijgen daar nu dus een nieuwe locatie bij.

Lees bericht

AH to go meest populaire shop onderweg

Onderzoek -  Meer dan vier op de tien consumenten (43%) die weleens onderweg eten en drinken kopen doen dit bij AH to go. Hiermee is het gemaksconcept de meest bezochte on the move shop. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een online onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

Lees bericht


Saladebar Albert Heijn voortaan in 100 winkels

Formulenieuws - Na een succesvolle pilot in meerdere winkels rolt Albert Heijn het concept Saladebar uit naar 100 winkels. Bij deze locties zitten ook AH to go’s. De Saladebar is onderdeel van de versafdeling, waar vers, gezond en gemak voor de klant centraal staan.

Lees bericht


Heerschap Groep in 2022 van Jumbo naar Albert Heijn

Supermarkt - Heerschap Groep gaat vanaf januari 2022 met vijf Jumbo winkels over op de Albert Heijn formule.  Daarnaast gaan Heerschap Groep en de supermarktketen samenwerken om de ambachtelijke  producten van Bakkerij Heerschap toe te voegen aan het Streeckgenoten assortiment van Albert Heijn.

Lees bericht

‘NS wil andere foodretailers ook stationsruimte bieden’

Treinstations - NS en Albert Heijn verlengen hun samenwerking met vijf jaar, met een optie voor nog eens vijf jaar. Het feit dat NS de AH to go-locaties gaat exploiteren, maakt het voor andere foodretailers met gemaksconcepten niet onmogelijk toegang te verkrijgen tot het stationsgebied. ‘Waar sprake is van toevoeging gaan we dat zeker bekijken’, aldus een NS-woordvoerster.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid