Albert Heijn eist 2 procent extra korting


Gemak - Albert Heijn heeft in een brief aan zijn leveranciers een extra korting geëist van 2 procent in verband met de groeiplannen. Eerder dit jaar was er volgens leveranciers ook al 2 procent extra geëist in verband met de 125-jarige jubileumviering van de grootgrutter. De 2 procent korting in het kader van de jubileumactie wordt door Albert Heijn noch bevestigd, noch ontkend. “Wij doen daar geen mededelingen over. De kwestie van de 2 procent nu is ook niet door ons naar buiten gebracht,” aldus een woordvoerster. Albert Heijn regelt de kortingen bij leveranciers altijd op verschillende manieren. Enerzijds krijgen zij als grote marktpartij korting op de inkoop vanwege het volume. Daarnaast hanteren zij ook het instrument van tariefsverhogingen voor de advertenties in het eigen blad AllerHande als onderdeel van hun inkoopcondities. Op de nu gevraagde extra 2 procentpunt  korting meent de Zaanse kruidenier recht te hebben omdat het de laatste periode fors is gegroeid in verband met de overname van 78 C1000-winkels en 4 Jumbo-vestigingen. verder opent AH morgen de eerste vestiging in Duitsland en heeft het groeiplannen in Belgie. ''Als leverancier groeit u met ons mee, onder meer door groei in volume. Om deze groei te faciliteren vinden wij het passend dat u hieraan bijdraagt'', staat in de brief. De woordvoerder van Albert Heijn laat weten dat leveranciers die problemen hebben met de korting, contact moeten opnemen: “Met die partijen gaan we dan in gesprek.” Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid