Albert Heijn introduceert ‘traybake-maaltijden’

Introductie - Albert Heijn heeft deze week de grootste en de eerste Albert Heijn XL heropend, die in Arnhem. De locatie heeft niet alleen een Bakery Café, zoals die eerder werd geopend bij de AH XL ‘Gelderlandplein’ in Amsterdam-Buitenveldert, maar de vestiging heeft ook tray-bakemaaltijden, meldt Foodpersonality.
Traybake-maaltijden zijn ovenschotels met kipgerechten op z’n Frans, Italiaans, Aziatisch, maar dan niet als ‘het vleesonderdeel van een maaltijd’, maar als hele maaltijd. Ovenschotels zijn een volledige maaltijd voor twee tot drie personen, en kennen een mix van kip, groenten en smaakmakers. Als consument kun je de maaltijd in z’n geheel in de oven verwarmen.
Complete maaltijd
De traybake-maaltijden zijn er nu in drie varianten, ‘Aziatisch’, ‘Provençaals’ en ‘madras’. Volgens het vakblad is er nog geen andere supermarkt gestart met de traybake-maaltijden. AH kende natuurlijk wel de kipproducten die al waren voorgegaard en alleen in de over hoefden te worden verwarmd, maar dan ging het om maaltijdcomponenten. Nu gaat het over complete maaltijden. Feitelijk zitten de tary-bakemaaltijden daarmee als gemaksproduct tussen de ovencomponenten en de verspakketten in.
Bron: Foodpersonality/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Redefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp
Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.
Lees berichtTimo Hoogeboom (ex-HAK) gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Timo Hoogeboom, voormalig ceo van Hak, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Hoogeboom komt de titel volgens de jury toe vanwege de manier waarop hij Hak transformeerde van traditionele conservenfabrikant tot een modern foodbedrijf dat een voortrekkersrol speelt in de transitie naar een eetpatroon met minder of geen vlees en daarbij ook...
Lees berichtBelgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start
Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België. België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...
Lees berichtAlbert Heijn vernieuwt broodassortiment
Supermarkt - Albert Heijn lanceert vanaf volgende week een nieuw gezonder en duurzamer broodassortiment. Voor de broodproducten wordt Nederlands graan gebruikt, is het zoutgehalte verlaagd en heeft het assortiment een groter volkorenaanbod. Ook zegt de supermarktketen dat het de prijzen heeft verlaagd.
Lees berichtVernieuwde opzet jaarlijkse prijzen Vriesvers Platform
Verkiezingen - Jumbo Foodmarkt Koornneef Westland Naaldwijk en Albert Heijn Pollemans Etten-Leur zijn de winnaars van de verkiezing ‘VriesVers Winkel van het Jaar 2023’. Beste A-merk werd Lamb Weston Grill Fries en beste VriesVers Product van het Jaar Huismerk werd Albert Hein Edamame Bonen. Het product Wochi Mochi Vanilla Strawberry van Bieze Food won de innovatieprijs.
Lees berichtBrandt & Levie worstmakers trekt Anne-Wies Bouritius aan
Benoeming – Per 1 september is Anne-Wies Bouritius gestart als nieuwe marketinglead bij Brandt & Levie worstmakers. Brandt & Levie haalde eerder dit jaar groeikapitaal op om te kunnen investeren in het team, distributie en productontwikkeling en zo een nog grotere bijdrage te leveren aan de voedseltransitie. Bovendien wil het bedrijf Europees groeien.
Lees bericht