Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering


Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan

Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.

De B Corp certificering wordt wereldwijd toegekend door B Lab aan bedrijven die voldoen aan standaarden op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en verantwoordelijkheid. Met de B Corp certificering sluit Albert Heijn Nederland zich aan bij een wereldwijd netwerk van meer dan 9.000 bedrijven die positieve impact vooropstellen en zich inzetten voor een meer inclusieve, regeneratieve en gelijkwaardige economie.

Om als B Corp te certificeren moet een organisatie minimaal 80 (van de maximaal 200) punten behalen in een assessment van B Lab. Tijdens dit traject wordt gekeken naar de impact van een bedrijf op vijf pijlers: bestuur, milieu, werknemers, klanten en gemeenschap. Albert Heijn Nederland behaalde 97,9 punten. Daarnaast moet elke B Corp in de statuten verankeren dat zij de impact van haar handelen op alle stakeholders afweegt. Om de certificering te behouden, moeten B Corps elke drie jaar hercertificeren.  Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Ik ben trots op de erkenning vanuit B Lab en zie de certificering als positieve stimulans om onze ingeslagen weg verder voort te zetten. Daar kijk ik naar uit. Want hoe meer je weet en leert, hoe meer je je ook beseft wat er allemaal nog mogelijk is. Samen hebben we een wereld te winnen.’’

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen

Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.

Lees bericht


AH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren

Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...

Lees bericht

Innovatief restwarmte-terugwinningsproject bij PMI

Duurzaamheid - Een bont gezelschap van ingenieurs en andere technici kwam onlangs samen bij Philip Morris-fabriek in Bergen op Zoom. Niet om de achtergronden te horen over de productie van de IQOS-heats die daar worden gemaakt, maar om de details te horen over uniek restwarmte-terugwinningsproject dat PMI samen met JOA Air Solutions uit Delft heeft opgezet.

Lees bericht



Gemaksformule AH to go bestaat 25 jaar

Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.

Lees bericht

Winnaars Gezonde Innovatie Awards bekend

Verkiezing - De stemmen van de vakjury en consumenten zijn geteld. Voor de vijfde keer op rij reikten Foodlog, FoodPersonality en Supermarkt.team de Gezonde Innovatie Awards uit aan producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid