Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
De B Corp certificering wordt wereldwijd toegekend door B Lab aan bedrijven die voldoen aan standaarden op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en verantwoordelijkheid. Met de B Corp certificering sluit Albert Heijn Nederland zich aan bij een wereldwijd netwerk van meer dan 9.000 bedrijven die positieve impact vooropstellen en zich inzetten voor een meer inclusieve, regeneratieve en gelijkwaardige economie.
Om als B Corp te certificeren moet een organisatie minimaal 80 (van de maximaal 200) punten behalen in een assessment van B Lab. Tijdens dit traject wordt gekeken naar de impact van een bedrijf op vijf pijlers: bestuur, milieu, werknemers, klanten en gemeenschap. Albert Heijn Nederland behaalde 97,9 punten. Daarnaast moet elke B Corp in de statuten verankeren dat zij de impact van haar handelen op alle stakeholders afweegt. Om de certificering te behouden, moeten B Corps elke drie jaar hercertificeren. Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Ik ben trots op de erkenning vanuit B Lab en zie de certificering als positieve stimulans om onze ingeslagen weg verder voort te zetten. Daar kijk ik naar uit. Want hoe meer je weet en leert, hoe meer je je ook beseft wat er allemaal nog mogelijk is. Samen hebben we een wereld te winnen.’’
Bron: AH/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtAH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren
Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...
Lees berichtInnovatief restwarmte-terugwinningsproject bij PMI
Duurzaamheid - Een bont gezelschap van ingenieurs en andere technici kwam onlangs samen bij Philip Morris-fabriek in Bergen op Zoom. Niet om de achtergronden te horen over de productie van de IQOS-heats die daar worden gemaakt, maar om de details te horen over uniek restwarmte-terugwinningsproject dat PMI samen met JOA Air Solutions uit Delft heeft opgezet.
Lees berichtKoen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees berichtGemaksformule AH to go bestaat 25 jaar
Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.
Lees berichtWinnaars Gezonde Innovatie Awards bekend
Verkiezing - De stemmen van de vakjury en consumenten zijn geteld. Voor de vijfde keer op rij reikten Foodlog, FoodPersonality en Supermarkt.team de Gezonde Innovatie Awards uit aan producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon.
Lees bericht