Albert Heijn opent 250e winkel met nieuwe formule


CEO Marit van Egmond en Jeroen Spelt openen de nieuwe Albert Heijn aan het Sierplein in Amsterdam

Formulenieuws – Dinsdag 9 februari opende ceo Marit van Egmond, samen met supermarktmanager Jeroen Spelt een Albert Heijn-winkel in Amsterdam in de nieuwe stijl. Het is de 250e winkel die in het nieuwe format het licht ziet. AH bouwt gemiddeld drie winkel per week om. Naast Amsterdam waren dat deze week locaties in Rotterdam en Veenendaal.

In totaal verbouwt AH 120 winkels per jaar. In de winkels ligt het accent op vers, gemak en voordeel volgens de Zaanse supermarktketen. Marit van Egmond, ceo Albert Heijn: "Wij willen Beter Eten voor iedereen bereikbaar maken. Klanten kiezen in onze vernieuwde winkels nog makkelijker voor vers, gezond, lekker en duurzaam eten. En voor makkelijk betalen met zelfscan en onze ah app. Klanten waarderen deze nieuwe winkelervaring, dat zien we continu terug in een hogere klanttevredenheid”. Volgens Van Egmond verloopt het bouwtempo steeds sneller. “Waar we voorheen tien dagen nodig hadden om een hele winkel te verbouwen, van vloer tot plafond zogezegd, kunnen we dit nu al in negen en soms zelfs in acht dagen realiseren”.

Albert Heijn Amsterdam

De 250e vernieuwde winkel aan het Sierplein in Amsterdam is een kleinere winkel van zo’n 900 m2, maar oog na de verbouwing toch groot door het ruim opgezette versplein met een groot assortiment groente en fruit. De winkel is duurzaam verbouwd. Zo wordt de CO2-uitstoot van vernieuwde Albert Heijn winkels met gemiddeld 25% teruggebracht. Met een installatie die warmte terugwint, wordt er bovendien geen gas meer gebruikt. Ook is overal led-verlichting aangebracht en de winkel is voorzien van elektronische prijskaarten. Op verzoek van klanten uit de buurt heeft de winkel vanaf vandaag ook een stomerijservice.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




‘Consument zoekt straks eerder de discounter op’

Onderzoek – Driekwart van de Nederlander gaat door hoge energierekeningen en inflatie straks andere keuzes maken aanzien van winkels. Discount supermarkten zoals Lidl zullen hiervan profiteren en zien naar verwachting klanten overlopen van o.a. Albert Heijn en Jumbo. Niet alleen worden andere winkels en merken gekozen, ook wordt langer op aanbiedingen gewacht. Dit blijkt uit onderzoek van Q&A.

Lees bericht

AH start met Overblijvers tegen voedselverspilling

Voedselverspilling - Vanaf vandaag kunnen klanten via de AH app in alle Nederlandse Albert Heijn-winkels AH Overblijvers-pakketten reserveren en kopen. Overblijvers zijn producten die aan het eind van de dag overblijven en een naderende houdbaarheidsdatum hebben of uit het assortiment gaan.

Lees bericht


Albert Heijn start samen met Voedselbank ontbijtactie

Actie – Omdat geen enkel kind zonder ontbijt naar school moet start Albert Heijn samen met de voedselbanken de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”. Klanten kunnen in de 550 winkels van AH ontbijtproducten kopen en deze doneren aan de Voedselbank. De actie loopt vanaf 29 augustus t/m 4 september.

Lees bericht

Jan Ernst de Groot wordt Chief Sustainability Officer Ahold Delhaize

Benoeming  – Ahold Delhaize kondigt woensdag aan dat Jan Ernst de Groot is aangesteld als Chief Sustainability Officer (CSO). In deze nieuw gecreëerde functie zal hij verantwoordelijk zijn voor het succes van de integrale visie, strategie en doelstellingen van Ahold Delhaize met betrekking tot alle aspecten van ecologische duurzaamheid, gezond eten, sociale impact, ethiek, mensenrechten en bestuur.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid