Albert Heijn opent 250e winkel met nieuwe formule


CEO Marit van Egmond en Jeroen Spelt openen de nieuwe Albert Heijn aan het Sierplein in Amsterdam

Formulenieuws – Dinsdag 9 februari opende ceo Marit van Egmond, samen met supermarktmanager Jeroen Spelt een Albert Heijn-winkel in Amsterdam in de nieuwe stijl. Het is de 250e winkel die in het nieuwe format het licht ziet. AH bouwt gemiddeld drie winkel per week om. Naast Amsterdam waren dat deze week locaties in Rotterdam en Veenendaal.

In totaal verbouwt AH 120 winkels per jaar. In de winkels ligt het accent op vers, gemak en voordeel volgens de Zaanse supermarktketen. Marit van Egmond, ceo Albert Heijn: "Wij willen Beter Eten voor iedereen bereikbaar maken. Klanten kiezen in onze vernieuwde winkels nog makkelijker voor vers, gezond, lekker en duurzaam eten. En voor makkelijk betalen met zelfscan en onze ah app. Klanten waarderen deze nieuwe winkelervaring, dat zien we continu terug in een hogere klanttevredenheid”. Volgens Van Egmond verloopt het bouwtempo steeds sneller. “Waar we voorheen tien dagen nodig hadden om een hele winkel te verbouwen, van vloer tot plafond zogezegd, kunnen we dit nu al in negen en soms zelfs in acht dagen realiseren”.

Albert Heijn Amsterdam

De 250e vernieuwde winkel aan het Sierplein in Amsterdam is een kleinere winkel van zo’n 900 m2, maar oog na de verbouwing toch groot door het ruim opgezette versplein met een groot assortiment groente en fruit. De winkel is duurzaam verbouwd. Zo wordt de CO2-uitstoot van vernieuwde Albert Heijn winkels met gemiddeld 25% teruggebracht. Met een installatie die warmte terugwint, wordt er bovendien geen gas meer gebruikt. Ook is overal led-verlichting aangebracht en de winkel is voorzien van elektronische prijskaarten. Op verzoek van klanten uit de buurt heeft de winkel vanaf vandaag ook een stomerijservice.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

AH en Selecta starten met 20 to go-locaties en gaan de grens over

Formulenieuws – Albert Heijn en Selecta gaan de komende weken de eerste twintig to go-locaties openen. De gezamenlijk ontwikkelde to go-locaties, gebaseerd op het Foodie’s MicroMarket-concept van Selecta zijn 24/7 open en bedoeld voor kantoorlocaties. Daarnaast steekt het concept ook meteen de grens over naar België: daar krijgt het kantoor van Selecta de primeur, gevolgd door minimaal 25 andere kantoorlocaties later dit...

Lees bericht




Marktaandeel Jumbo stijgt het hardst in 2020

Analyse – Van alle supermarktketens in Nederland is Jumbo het afgelopen jaar het hardst gestegen. Het marktaandeel nam met een 0,5 procent toe, daar waar andere ketens niet verder groeiden dan 0,2%. Dat blijkt uit de jaarlijkse marktaandelen die onderzoeksbureau Nielsen vandaag bekendmaakt.

Lees bericht


Marktaandeel AH groeit naar 35,0% ondanks sluiting enkele AH togo’s

Formulenieuws  - Het marktaandeel van Albert Heijn is in 2020 gestegen naar 35,0% (bron: Nielsen). Vooral de sterke vraag naar thuisbezorging van de boodschappen heeft tot deze groei geleid. AH realiseerde de groei ondanks de sluiting van een aantal Albert Heijn to go's bij universiteiten en zag ook het aantal bezoekers op de stationslocaties fors teruglopen.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid