Albert Heijn plaatst eerste Dopper Water Tap


Virginia Yanquilevich, CEO Dopper en Marit van Egmond, CEO Albert Heijn nemen de eerste Dopper Water Tap in gebruik / Foto bij: AH

Supermarkt - Albert Heijn en Dopper hebben woensdag op World Water Day de eerste Dopper Water Tap in gebruik genomen in een AH-winkel. Klanten kunnen daar water tappen in een hervulbare fles. De bedoeling is dat de watertappunten met kraanwater op meerdere AH-locaties worden geplaatst.

Deze week worden de eerste vijf Dopper Water Taps geplaatst bij Albert Heijn-winkels in Overveen, Amsterdam, Den Haag, Leidschendam en Leiderdorp. Later volgen er meerdere locaties. ‘Met het aanbieden van gratis kraanwater zet Albert Heijn een volgende stap op weg naar minder plastic en maakt de supermarkt het makkelijker te kiezen voor een gezonde dorstlesser’, zo laat de supermarktketen weten.

Dopper

Vorig jaar lanceerde Dopper de Dopper Water Tap, een tap gemaakt om gedrag te veranderen. Het interactieve led-display is ontwikkeld op basis van wetenschappelijk onderzoek naar communicatie en gedrag en stimuleert mensen hun herbruikbare fles te vullen. Met meer dan 200 verschillende triggers, woorden en grapjes worden mensen gestimuleerd om hun herbruikbare fles bij te vullen. De intelligente tap houdt onder andere bij hoeveel water er gedronken is en hoeveel plastic flesjes bespaard zijn. Omdat Dopper de watertappunten via Google Maps vindbaar maakt, ontstaat er een landelijk netwerk van plekken waar mensen hun herbruikbare waterfles kunnen vullen.

Virginia Yanquilevich, CEO Dopper: “Het meenemen en hervullen van je herbruikbare waterfles als je de deur uitgaat, zou net zo gewoon moeten zijn als het meenemen van je sleutels en telefoon. Zeker in Nederland, waar schoon drinkwater direct uit de kraan komt. Door de taps op drukbezochte winkellocaties te plaatsen, vergroten we de vindbaarheid van plekken waar je je fles kunt bijvullen en hopen we miljoenen mensen te inspireren zich aan te sluiten bij onze strijd tegen wegwerpplastic.”

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Gebruik creditcards vaak ongewenst bij retail in Nederland

Betaalmethode - Het gebruik van creditcards in Nederlandse supermarkten en conveniencestores ligt Europees gezien laag. Opmerkelijk want veel Nederlanders betalen wel in het buitenland met hun creditcard. Amper 2,5 procent van de kassabetalingen in Nederland wordt afgerekend met een creditcard.

Lees bericht


Winnaars FoodAwards 2023 bekend gemaakt

Verkiezing - Op kasteel Amerongen zijn woensdagavond de jaarlijkse FoodAwards uitgereikt. 12 introducties uit 2022 werden door de jury beloond met een FoodAward. De uitverkiezing van de FoodAwards is een initiatief van FoodPersonality en vond voor de 25e keer plaats.

Lees bericht


Jan Linders verkoopt 10 winkels aan Jumbo, PLUS en ALDI

Formulenieuws - Jan Linders heeft een nieuwe eigenaar gevonden voor tien van haar winkels, die niet meegaan in de franchise-samenwerking met Albert Heijn. Jan Linders verkoopt deze winkels aan Jumbo, Plus en ALDI. De winkels worden naar verwachting in de tweede helft van dit jaar omgebouwd naar de nieuwe formules.

Lees bericht


Afscheid Harrie ten Have als voorzitter Vakcentrum

Persoonlijk - Harrie ten Have heeft na veertien jaar afscheid genomen als voorzitter van het Vakcentrum, de belangenvereniging voor zelfstandige detaillisten in food, non-food, fast moving consumer goods en franchisenemers. Voormalig Albert Heijn-franchiser Bram de Jong volgt hem op.

Lees bericht

Albert Heijn to go gaat experimenteren met true pricing

Formulenieuws – Vanaf dinsdag kunnen klanten bij de Albert Heijn to go in Groningen, Wageningen en Zaandam een kop koffie tappen voor de true price. Dit is de normale winkelprijs plús sociale- en milieukosten in de hele keten van een product. Klanten krijgen op die manier inzicht in de werkelijke prijs van een product en kunnen op basis hiervan duurzamere...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid