Albert Heijn start bezorging met LEV’s en cargobikes


Foto bij: Yasmin Hargreaves Photography

Bezorgwagentjes - Albert Heijn wil vanaf 2025 emissievrij boodschappen rondbrengen in binnensteden en start vanaf vandaag in Amersfoort met het bezorgen met Light Electronic Vehicles (LEV). Binnen twee jaar moeten deze elektrische minibusjes door heel Nederland rijden. In de binnenstad van Breda gaat de supermarktketen ook testen met elektrische cargobikes.

De LEV lijkt op het bezorgwagentje van online supermarkt Picnicis en is 1,40 meter breed. Het minibusjes heeft een actieradius tot 130 kilometer, een maximale snelheid van 65 km/uur en kan 36 kratten of koelboxen tegelijk vervoeren. Albert Heijn start met twee LEV's in Amersfoort, in juni zullen dat er al veertien zijn, zo laat de supermarktorganisatie weten.

Cargobikes

Naast de LEV start Albert Heijn de komende maanden ook een bezorgproef in Breda met verschillende elektrische cargobikes voor het bezorgen van boodschappen. Deze hebben een laadcapaciteit van twintig kratten of koelboxen. Bij een geslaagde proef komen er in meer binnensteden bezorgfietsen.

Duurzaam alternatief

Philip Padberg, directeur e-commerce bij Albert Heijn ziet de elektrische minibusjes als een goed alternatief om duurzaam te bezorgen binnen grote steden: "Steeds meer mensen laten hun boodschappen thuis bezorgen. Dat zorgt ook voor meer verkeer van onze bezorgauto's. Daarom kijken we continue of dit stiller en milieuvriendelijker kan en testen we daarmee ook volop."  

Albert Heijn bezorgt de boodschappen via een netwerk van zeven regionale Home Shop Centers (in het najaar opent de achtste in Roosendaal) en 23 lokale HUB's, waar de online bestelde boodschappen met een grote vrachtwagen worden afgeleverd. Vanaf daar rijden kleinere bezorgauto's de binnenstad in.

Bron: @FoodClicks

Een van de cargobikes, die AH gaat testen in Breda

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

AH komt met Verspil-mij-niet zakje in strijd tegen verspilling

Formulenieuws – Naast een landelijke uitrol van het initiatief 'Brood van gisteren' tegen voedselverspilling, komt Albert Heijn met het Verspil-me-niet zakje en gaat de supermarktketen producten tegen de houdbaarheidsdatum ‘dynamisch afprijzen’. AH zet daarmee een volgende stap in de strijd tegen het verspillen van voedsel.

Lees bericht


PLUS en COOP als één coöperatie verder onder de naam PLUS

Fusie – De supermarktorganisaties PLUS en COOP hebben overeenstemming bereikt over voorgenomen fusie en willen gezamenlijk verder onder de naam PLUS. Dor de voorgenomen fusie ontstaat de op twee na grootste servicesupermarkt van Nederland met circa 550 winkels en een marktaandeel van ruim 10%.

Lees bericht

Nestlé en Rode Kruis zorgen voor goede start schooljaar

Actie - Geef elk kind een goede start van het schooljaar, zo luidt de boodschap van het Rode Kruis en Nestlé dit jaar. Tijdens de actie ‘Back to School’, die loopt van 30 augustus tot en met 19 september, doneert Nestlé bij elke aankoop van een Nestlé product bij Albert Heijn 10 cent aan het Rode Kruis.

Lees bericht



Jubilerend Marketing4Results organiseerde zes impactvolle sessies

Jubileum – Marketing4Results bestaat vijftien jaar. Voor het marketingbureau voor foodservice reden iets waardevols te organiseren. Het werden zes sessies gewijd aan een betekenisvolle economie. Thema’s als plasticreductie, voedselverspilling, onderwijs en true pricing kwamen voorbij, met vooral schokkende cijfers. De foodsector staat voor uitdagingen en wel op korte termijn.

Lees bericht

Beyond Meatballs voortaan verkrijgbaar in Nederland

Introductie - De plantaardige gehaktballetjes van Beyond Meat zijn vanaf nu ook verkrijgbaar in Nederland. De plantaardige gehaktballetjes worden lokaal geproduceerd en liggen bij 450 Albert Heijn-winkels in de schappen en zij verkrijgbaar bij ah.nl en via online supermarkt Picnic.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid