Albert Heijn start samen met Voedselbank ontbijtactie


Overzicht van de producten die kunnen worden gekocht voor de voedselbanken

Actie – Omdat geen enkel kind zonder ontbijt naar school moet start Albert Heijn samen met de voedselbanken de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”. Klanten kunnen in de 550 winkels van AH ontbijtproducten kopen en deze doneren aan de Voedselbank. De actie loopt vanaf 29 augustus t/m 4 september.

Elke week verstrekken de voedselbanken aan 90.000 mensen voedsel, waarvan 33.000 kinderen tot 18 jaar. Speciaal voor deze kinderen is de landelijke actie opgezet. De producten die klanten kunnen doneren, zoals ontbijtproducten en essentials zoals pindakaas, muesli, rijstwafels en volkorenmacaroni, zijn speciaal en staan bij elkaar gegroepeerd in de winkel. Voor de klanten is het zo gemakkelijk om de producten uit te zoeken. “Het zou fantastisch zijn als we deze week veel producten inzamelen voor gezinnen die klant zijn bij de voedselbank!”, aldus Leo Wijnbelt, Bestuursvoorzitter van Voedselbanken Nederland.

Samenwerking

Albert Heijn en Voedselbanken Nederland werken al jaren samen. Albert Heijn doneert jaarlijks zo’n 4,3 miljoen producten aan de voedselbanken en deelt ook kennis en informatie over bijvoorbeeld logistiek en bestelsystemen. Daarnaast stelt Albert Heijn zijn landelijke winkelnetwerk beschikbaar om lokale inzamelingsacties te organiseren.

44 miljoen producten

De voedselbanken geven elke week aan 90.000 mensen voedsel, waaronder 33.000 kinderen in de leeftijd tot 18 jaar. Om in aanmerking te komen voor voedsel mag men als alleenstaande, na aftrek van vaste lasten zoals huur, gas, water, licht en verzekering, niet meer dan 250 euro per maand overhouden. Voor gezinnen is de norm ruimer. De voedselbank heeft in 2021 ruim 44 miljoen producten uitgedeeld. Het werk wordt gedaan door bijna 13.000 onbetaalde vrijwilligers.

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Marit van Egmond Foodmanager van het Jaar 2022

Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres (NFC) in het Scheveningse Kurhaus is Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn, gekozen tot Foodmanager van het Jaar. Marit van Egmond is de eerste vrouw die de titel mag dragen. Het is dit jaar voor de 25e keer dat er een Foodmanager van het Jaar wordt uitgeroepen.

Lees bericht


‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht




‘Consument zoekt straks eerder de discounter op’

Onderzoek – Driekwart van de Nederlander gaat door hoge energierekeningen en inflatie straks andere keuzes maken aanzien van winkels. Discount supermarkten zoals Lidl zullen hiervan profiteren en zien naar verwachting klanten overlopen van o.a. Albert Heijn en Jumbo. Niet alleen worden andere winkels en merken gekozen, ook wordt langer op aanbiedingen gewacht. Dit blijkt uit onderzoek van Q&A.

Lees bericht

AH start met Overblijvers tegen voedselverspilling

Voedselverspilling - Vanaf vandaag kunnen klanten via de AH app in alle Nederlandse Albert Heijn-winkels AH Overblijvers-pakketten reserveren en kopen. Overblijvers zijn producten die aan het eind van de dag overblijven en een naderende houdbaarheidsdatum hebben of uit het assortiment gaan.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid