Albron neemt Coffeecompany over van JDE Peet’s
Overname - Albron wil per 1 juli 2021 de keten Coffeecompany overnemen van JDE Peet’s en daarmee de eigen positie op high traffic-locaties versterken. De overname is onderdeel van een bredere ambitie om verder te groeien als foodservice-organisatie die richting geeft aan de markt, aldus Albron vandaag in een toelichting.
Coffeecompany is in 1996 opgericht als specialistische koffieketen in Amsterdam. Na een flinke groei in locaties nam JDE Peet’s de keten eind 2011 over. Inmiddels heeft Coffeecompany een eigen branderij in Amsterdam en 31 vestigingen in onder meer Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Groningen, Leiden, Rotterdam en Delft.
Coffeecompany exploiteert zelf 24 locatie. Daarnaast werken er nog 7 locaties als franchisenemer. In maart 2021 opende Albron als licentienemer haar eerste Coffeecompany in Mall of the Netherlands in Leidschendam. Uit deze samenwerking is de overname voortgekomen.
High traffic-locaties
Door de landelijke spreiding van Coffeecompany krijgt Albron een nog steviger positie op high traffic-locaties. Sinds 2016 groeit Albron sterk in bijvoorbeeld shopping centers en binnensteden met eigen concepten en street brands als Anne&Max en Le Perron. Met de toevoeging van Coffeecompany bouwt Albron haar conceptenportfolio strategisch verder uit. Albron neemt alle medewerkers van Coffeecompany over en zet ook de franchise-activiteiten binnen Coffeecompany ongewijzigd voort.
18 nieuwe Coffeecompany-locaties
Jan Willem Hilbron, Commercieel en Operationeel Directeur Albron: “Een koffieconcept is vaak de hoeksteen bij het bouwen van een locatiecluster. Daarom is deze keten een waardevolle aanvulling op ons portfolio. We zijn van plan om tot en met 2025 nog eens 18 Coffeecompany-vestigingen te openen.”
Bron: Albron/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bijna kwart haalt bestelling bij koffie- of lunchketen af
Onderzoek - Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. Het vaakst bestaat de bestelling uit eten én drinken (47%). En Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen.
Lees berichtGrote bedrijfscateraars gaan voor 60% over op plant-based
Catering - ISS, Leo Catering en Sodexo committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door plant-based. Daarmee hebben alle grotere bedrijfscateraars gehoor gegeven aan de wens van Wakker Dier.
Lees berichtOvername Albron en Hutten succesvol afgerond
Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.
Lees berichtAlbron gaat gastbeleving bij Center Parcs verhogen
Leisure – Center Parcs en Albron hebben vandaag bekendgemaakt dat zij het contract verlengen tot 30 september 2035. Onderdeel van de afspraken is dat de komende jaren, in meer dan 100 outlets, unieke, speciaal voor Center Parcs ontwikkelde horecaconcepten worden uitgerold. Eten en drinken op de vakantieparken moet mensen samenbrengen en laten genieten.
Lees berichtAlbron neemt bedrijfscateraar Hutten over
Overname - Albron is voornemens om branchegenoot Hutten over te nemen. Beide bedrijven vullen elkaar goed aan en versterken elkaars posities. De overname moet nog worden voorgelegd aan de Autoriteit Consument en Markt.
Lees berichtEigen horecalocatie van Center Parcs op Zuiderzoet
Leisure – Vakantieparkorganisatie Center Parcs gaat voor het eerst in dertien jaar weer zelf een restaurant in Nederland beheren. Het restaurant komt op het compleet vernieuwde Zuiderzoet in Zeewolde.
Lees bericht