Albron opent nieuw concept van Le Perron in Almere


Het nieuwe bakkerijconcept van Le Perron in Almere

Horeca - Albron opende dit weekend in Almere het bakkerijconcept Le Perron in een nieuw format en een nieuwe Starbucks. In maart komt daar nog eens het nieuwe snackbarconcept Frites Affair bij. Met het circulaire concept The Green House en de eigen exploitatie van Anne&Max ontwikkelt de voormalige cateraar zich steeds meer tot volwaardig horecabedrijf.

Het nieuwe bakkerijconcept Le Perron is geïnspireerd op de Franse manier van leven. Het ‘joie de vivre’-gevoel moet terugkomen in sfeer en inrichting . De formule richt zich op de gasten die op zoek zijn naar kwaliteit, maar ook gemak. Daarom vers belegde broodjes en Franse patisseriespecialiteiten. Maar klanten kunnen er ook terecht voor een kop koffie en een salade, al dan niet voor consumptie ter plekke of om te worden meegenomen.

Creatieve insteek

De locatie in De Diagonaal in Almere Centrum heeft veel elementen in het interieur uit de bakkerijwereld. Zo zijn er tegeltjes gemaakt van zoutdeeg en bestaat een deel van de muur uit oude bakvormen van stokbroden. Ook in de aanduiding van producten is gezocht naar een creatieve insteek. Zo zijn woordcombinaties gemaakt van Nederland en Frans. Het assortiment kent daardoor een croitaartje en een pain au chocolat of pain bohémien.

Albron breder actief

Inmiddels heeft Albron diverse Starbucks in eigen beheer en opent het ook steeds vaker locaties met bestaande shopformules zoals Anne&Max. Het exploiteren van horeca onder het dak van een ander, wat Albron altijd vertelde te doen, heeft door die activiteiten een bredere betekenis gekregen. Steeds vaker laat het bedrijf zien op eigen kracht, of in samenwerking met andere partijen tot nieuwe concepten te komen. Het nieuwe concept van Le Perron in Almere werd aanvankelijk samen met de Market Food Group ontwikkeld voor de stationsgebieden, maar krijgt nu op high traffic-locaties een volledig eigen invulling. Albron heeft daarnaast concepten voor de leisuremarkt, de zorgsector en verblijfsgelegenheden voor scholen en bedrijven, en andere high traffic-gebieden.

Bron: @FoodClicks

Interieur van Le perron
Creatieve benamingen voor de producten zoals Escargot zalm & spinazie

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Starbucks en Old Amsterdam komen met Toasties

Introductie -  Starbucks en Old Amsterdam lanceren samen een nieuw lunchgerecht: Old Amsterdam Toasties. Consumenten in Nederland en België van de koffieketen kunnen vanaf dinsdag het lunchgerecht met de kenmerkende Old Amsterdam Kaas in twee variaties bestellen.

Lees bericht

Jan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X

Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.

Lees bericht


Horecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers

Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.

Lees bericht

Horeca moet scherper kijken naar logistieke kosten

Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid