Albron wil met AH to go Tilburg positie in commerciële horeca versterken


AH to go in Tilburg

Foodservice – Horecabedrijf Albron wil haar positie binnen de commerciële horeca verder uitbreiden. Als onderdeel van die nieuwe strategie nam het bedrijf onlangs de AH to go vestiging in Tilburg over van Albert Heijn. Albron wil meer van dergelijke sterke Nederlandse bedrijven aan zich binden.

De cateraar is al langere tijd bezig zich te verbreden in de verschillende horecagebieden. Naast de bedrijfscatering in zorginstellingen, bedrijven en de zelfstandige horecagelegenheden binnen lobby’s van ziekenhuizen en bedrijven is het bedrijf ook actief in allerhande verblijfshoreca en horecaevenementen zoals De Keukenhof, TT Assen en de Nijmeegse Vierdaagse.

Masterfranchiser

De commerciële horeca is van meer recente datum, maar inmiddels heeft Albron met het circulaire horecaconcept The Green House in Utrecht en twee locaties van Anne&Max ook op dat gebied steeds meer kennis en ervaring. Met de recente opening van een tweetal horecalocaties in de binnenstad van Almere, Le Perron en Starbucks, en een later nog te openen nieuw concept Frites Affairs zit ook bij die activiteiten de groei er goed in. Maar Albron wil verder groeien en zoekt daarvoor gericht naar foodformules, waarbij het bedrijf als masterfranchiser kan optreden op hightraffic-locaties. Naast Anne&Max is een dergelijk strategisch partner ook Starbucks.

Ambitie

De locatie AH to go in Tilburg maakt onderdeel uit van die nieuwe strategie, waarvoor Jan Willem Hilbron als voormalig conceptontwikkelaar vanuit HMSHost is aangetrokken. Hij ziet de samenwerking met AH to go nu als een  eerste stap om ervaring op te doen, maar de ambitie reikt verder.

In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de plannen van Albron.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



BP opent nieuwe locatie met AH to go

Petrol – bp en Van Twist openen vandaag aan de Laan der Verenigde Naties in Dordrecht een gloednieuw tankstation met daarin een nieuwe locatie van AH to go. Albert Heijn en bp hadden al een samenwerking op acht stations met AH to go maar krijgen daar nu dus een nieuwe locatie bij.

Lees bericht

AH to go meest populaire shop onderweg

Onderzoek -  Meer dan vier op de tien consumenten (43%) die weleens onderweg eten en drinken kopen doen dit bij AH to go. Hiermee is het gemaksconcept de meest bezochte on the move shop. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een online onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

Lees bericht

Saladebar Albert Heijn voortaan in 100 winkels

Formulenieuws - Na een succesvolle pilot in meerdere winkels rolt Albert Heijn het concept Saladebar uit naar 100 winkels. Bij deze locties zitten ook AH to go’s. De Saladebar is onderdeel van de versafdeling, waar vers, gezond en gemak voor de klant centraal staan.

Lees bericht


‘NS wil andere foodretailers ook stationsruimte bieden’

Treinstations - NS en Albert Heijn verlengen hun samenwerking met vijf jaar, met een optie voor nog eens vijf jaar. Het feit dat NS de AH to go-locaties gaat exploiteren, maakt het voor andere foodretailers met gemaksconcepten niet onmogelijk toegang te verkrijgen tot het stationsgebied. ‘Waar sprake is van toevoeging gaan we dat zeker bekijken’, aldus een NS-woordvoerster.

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid