Albron wil met AH to go Tilburg positie in commerciële horeca versterken

Foodservice – Horecabedrijf Albron wil haar positie binnen de commerciële horeca verder uitbreiden. Als onderdeel van die nieuwe strategie nam het bedrijf onlangs de AH to go vestiging in Tilburg over van Albert Heijn. Albron wil meer van dergelijke sterke Nederlandse bedrijven aan zich binden.
De cateraar is al langere tijd bezig zich te verbreden in de verschillende horecagebieden. Naast de bedrijfscatering in zorginstellingen, bedrijven en de zelfstandige horecagelegenheden binnen lobby’s van ziekenhuizen en bedrijven is het bedrijf ook actief in allerhande verblijfshoreca en horecaevenementen zoals De Keukenhof, TT Assen en de Nijmeegse Vierdaagse.
Masterfranchiser
De commerciële horeca is van meer recente datum, maar inmiddels heeft Albron met het circulaire horecaconcept The Green House in Utrecht en twee locaties van Anne&Max ook op dat gebied steeds meer kennis en ervaring. Met de recente opening van een tweetal horecalocaties in de binnenstad van Almere, Le Perron en Starbucks, en een later nog te openen nieuw concept Frites Affairs zit ook bij die activiteiten de groei er goed in. Maar Albron wil verder groeien en zoekt daarvoor gericht naar foodformules, waarbij het bedrijf als masterfranchiser kan optreden op hightraffic-locaties. Naast Anne&Max is een dergelijk strategisch partner ook Starbucks.
Ambitie
De locatie AH to go in Tilburg maakt onderdeel uit van die nieuwe strategie, waarvoor Jan Willem Hilbron als voormalig conceptontwikkelaar vanuit HMSHost is aangetrokken. Hij ziet de samenwerking met AH to go nu als een eerste stap om ervaring op te doen, maar de ambitie reikt verder.
In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de plannen van Albron.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Lekkerland Nederland logistiek partner Alsea/Starbucks
Samenwerking - Lekkerland Nederland en Alsea/Starbucks zijn een logistieke samenwerking aangegaan voor het volledige logistieke proces. Beide partijen willen met dit strategische partnership binnen Nederland en België verder groeien.
Lees berichtStarbucks en Old Amsterdam komen met Toasties
Introductie - Starbucks en Old Amsterdam lanceren samen een nieuw lunchgerecht: Old Amsterdam Toasties. Consumenten in Nederland en België van de koffieketen kunnen vanaf dinsdag het lunchgerecht met de kenmerkende Old Amsterdam Kaas in twee variaties bestellen.
Lees berichtGrote bedrijfscateraars gaan voor 60% over op plant-based
Catering - ISS, Leo Catering en Sodexo committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door plant-based. Daarmee hebben alle grotere bedrijfscateraars gehoor gegeven aan de wens van Wakker Dier.
Lees berichtGemaksformule AH to go bestaat 25 jaar
Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.
Lees berichtOvername Albron en Hutten succesvol afgerond
Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.
Lees berichtEindhoven Airport opent Privium ExpressLounge in 2025
Luchthaven - Medio januari 2025 vindt op Eindhoven Airport de opening plaats van een Privium ExpressLounge voor Privium Plus leden en andere reizigers van Eindhoven Airport. De lounge komt op de plek van de oude Swissport Lounge, op de eerste verdieping naast de Starbucks.
Lees bericht