Alcoholvrij proosten voor aandacht personeelstekort Horeca'
Horeca-actie - Op donderdag 16 januari 2020 proosten meer dan 1300 mensen in de hoop een nieuw wereldrecord neer te zetten. De wereldrecordpoging wordt georganiseerd door Nationale Horecadag in samenwerking met Heineken 0.0 en Royal Club en wordt gehouden om aandacht te vragen voor het groeiende tekort aan horecamensen.
De wereldrecordpoging vindt plaats op de vakbeurs Horecava in de RAI in Amsterdam. Lennart Maas, organisator van de Nationale Horecadag: “Er zijn ruim 23.000 vacatures in de horeca en daarom willen we met deze wereldrecordpoging laten zien hoe leuk het is om in de horeca te werken. Tijdens een borrel, etentje of een weekendje weg ontstaan momenten van verbinding, En daar hoort vaak een toost bij, op een bijzonder moment in iemands leven of gewoon op een leuke avond met vrienden. Horeca staat voor saamhorigheid en gezelligheid.”
Oproep
Nationale Horecadag roept horecaprofessionals– en studenten op om mee te doen aan de toost. Ook alle bezoekers van de Horecava en iedereen uit de buurt kunnen meedoen. Maarten Wessels doet de kick off van de toost: “Wat is er nu mooier dan op de vakbeurs voor de horeca een wereldrecord neer te zetten? Samen brengen we een toost uit op alle horecaprofessionals in Nederland.”
Alcoholvrij
De grootste toost wordt gedaan met het alcoholvrije bier van Heineken: Heineken 0.0 en de Ginger Ale Lemongrass van Royal Club. Om te laten zien dat je ook met alcoholvrije dranken kunt proosten op mooie momenten.
Bron: Nationale Horecadag
Horeca-actie - Op donderdag 16 januari 2020 proosten meer dan 1300 mensen in de hoop een nieuw wereldrecord neer te zetten. De wereldrecordpoging wordt georganiseerd door Nationale Horecadag in samenwerking met Heineken 0.0 en Royal Club en wordt gehouden om aandacht te vragen voor het groeiende tekort aan horecamensen.
De wereldrecordpoging vindt plaats op de vakbeurs Horecava in de RAI in Amsterdam. Lennart Maas, organisator van de Nationale Horecadag: “Er zijn ruim 23.000 vacatures in de horeca en daarom willen we met deze wereldrecordpoging laten zien hoe leuk het is om in de horeca te werken. Tijdens een borrel, etentje of een weekendje weg ontstaan momenten van verbinding, En daar hoort vaak een toost bij, op een bijzonder moment in iemands leven of gewoon op een leuke avond met vrienden. Horeca staat voor saamhorigheid en gezelligheid.”
Oproep
Nationale Horecadag roept horecaprofessionals– en studenten op om mee te doen aan de toost. Ook alle bezoekers van de Horecava en iedereen uit de buurt kunnen meedoen. Maarten Wessels doet de kick off van de toost: “Wat is er nu mooier dan op de vakbeurs voor de horeca een wereldrecord neer te zetten? Samen brengen we een toost uit op alle horecaprofessionals in Nederland.”
Alcoholvrij
De grootste toost wordt gedaan met het alcoholvrije bier van Heineken: Heineken 0.0 en de Ginger Ale Lemongrass van Royal Club. Om te laten zien dat je ook met alcoholvrije dranken kunt proosten op mooie momenten.
Bron: Nationale Horecadag
Wedstrijd - Wie bakt de lekkerste ‘pizza nova’ van Nederland? Daar draait het om bij het NK Pizza Bakken 2024. Samen met De Lekkerste Wedstrijden organiseert Pizza Profs op dinsdagmiddag 9 januari 2024 tijdens de Horecava in Amsterdam de tweede editie van deze vakwedstrijd voor professionele pizzaiolo’s.
Vakwedstrijd - Tijdens de voorronde in de wedstrijdarena van het Gastronomisch Gilde op Gastvrij Rotterdam streden 11 deelnemende teams om een plek in de finale van de HANOS Gouden Koksmuts. De jury selecteerde 6 finalisten en het Gastronomisch Gilde vergeeft in de komende maanden nog 1 wildcard. Deze finale vindt plaats op maandag 8 januari 2024 tijdens de Horecava.
Vakbeurzen – Horecava organiseert in samenwerking met de hospitalitysector op 9 januari het ‘Horecava Care & Cure Symposium’. Spelers uit de gezondheidssector gaan zich tijdens het symposium buigen over de veranderingen in de zorgsector.
Vakbeurzen - De Horeca Vakbeurs in Hardenberg krijgt steeds meer vorm laat organisatie EasyFairs weten. Inmiddels hebben ruim 50 bedrijven uit uiteenlopende segmenten zoals food, dranken en keukenapparatuur toegezegd deel te nemen aan de nieuwe beurs in het oosten van het land.
Campagne - Heineken, wereldwijd partner van Formule 1, lanceert ‘The Best Driver’, de nieuwe 'When You Drive, Never Drink' campagne om verantwoord alcoholgebruik in het verkeer te stimuleren. In de campagne speelt Max Verstappen, F1-wereldkampioen en Heineken 0.0 ambassadeur, de hoofdrol.
Horecava – Nieuwe innovatieve producten, diensten of concepten kunnen zich weer aanmelden voor de Horeca Innovation Award. De winnaars worden gepresenteerd tijdens de opening van Horecava 2024.