ALDI publiceert haar eerste maatschappelijk jaarverslag


Supermarkt - Voor het eerst publiceert de ondernemingsgroep ALDI Nord vandaag een internationaal maatschappelijk jaarverslag. ALDI geeft in het rapport heldere uitleg over de huidige status en de perspectieven voor verduurzaming. Het verslag is opgesteld volgens de G4-richtlijnen van het wereldwijd erkende Global Reporting Initiative (GRI). De publicatie van het maatschappelijk jaarverslag markeert een mijlpaal en is tegelijkertijd het vertrekpunt voor verdere verduurzaming en de dialoog met stakeholders. In het internationale verslag worden ook de activiteiten van individuele landen toegelicht, zo ook van ALDI in Nederland. Het verslag geeft inzicht in zaken als sociale en milieuaspecten in de productieketen, dierenwelzijn, transparante etiketinformatie en traceerbaarheid van producten, de waardering van medewerkers en maatregelen ter bescherming van klimaat en milieu. Zo heeft ALDI Nederland in 2015 haar biologische assortiment verder uitgebreid en een assortiment Fairtrade producten onder haar eigen internationale merk FAIR geïntroduceerd. Daarnaast is voor diverse grondstoffen zoals vis, cacao en palmolie inkoopbeleid ontwikkeld en verduurzaming gerealiseerd. Ook op het gebied van dierenwelzijn heeft ALDI Nederland forse stappen gezet. ALDI is een samenwerkingsverband aangegaan met de Dierenbescherming en voert vanaf begin 2016 het Beter Leven keurmerk op haar producten. Bron: Aldi Nord Supermarkt - Voor het eerst publiceert de ondernemingsgroep ALDI Nord vandaag een internationaal maatschappelijk jaarverslag. ALDI geeft in het rapport heldere uitleg over de huidige status en de perspectieven voor verduurzaming. Het verslag is opgesteld volgens de G4-richtlijnen van het wereldwijd erkende Global Reporting Initiative (GRI). De publicatie van het maatschappelijk jaarverslag markeert een mijlpaal en is tegelijkertijd het vertrekpunt voor verdere verduurzaming en de dialoog met stakeholders. In het internationale verslag worden ook de activiteiten van individuele landen toegelicht, zo ook van ALDI in Nederland. Het verslag geeft inzicht in zaken als sociale en milieuaspecten in de productieketen, dierenwelzijn, transparante etiketinformatie en traceerbaarheid van producten, de waardering van medewerkers en maatregelen ter bescherming van klimaat en milieu. Zo heeft ALDI Nederland in 2015 haar biologische assortiment verder uitgebreid en een assortiment Fairtrade producten onder haar eigen internationale merk FAIR geïntroduceerd. Daarnaast is voor diverse grondstoffen zoals vis, cacao en palmolie inkoopbeleid ontwikkeld en verduurzaming gerealiseerd. Ook op het gebied van dierenwelzijn heeft ALDI Nederland forse stappen gezet. ALDI is een samenwerkingsverband aangegaan met de Dierenbescherming en voert vanaf begin 2016 het Beter Leven keurmerk op haar producten. Bron: Aldi Nord

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht

ALDI en JOGG breiden Groenteboxjes uit naar 14 extra gemeenten

Actie - Acht kinderdagverblijven in de gemeente Midden-Drenthe nemen vanaf deze week deel aan het programma Groenteboxjes van Aldi en Jogg. Bij dit programma krijgen kinderen op het kinderdagverblijf gedurende drie maanden dagelijks groente aangeboden en worden zij beloond voor het eten ervan. Het programma is effectief gebleken in het stimuleren van de groenteconsumptie bij kinderen.

Lees bericht

Consumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%

Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK. 

Lees bericht


Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid