Alle grote merken van Heineken in statiegeldverpakking

Bier - Met de overstap van Lagunitas IPA naar een statiegeldfles, en eerder Oedipus naar statiegeldblik, zijn nu alle grote merken van Heineken Nederland verkrijgbaar in een statiegeldverpakking.
Lagunitas IPA, onderdeel van Heineken, stapt in Nederland over van een 35,5 centiliter one-way fles naar een 30 centiliter Bruine Nederlandse Retourfles (BNR), mét een nieuw design. Een mijlpaal omdat vanaf nu alle strategische biermerken van Heineken Nederland die in flesvorm afgevuld worden, ook een hervulbare variant hebben. Het gaat om de merken Heineken, Amstel, Texels, Affligem, Brand, Birra Moretti, Desperados, Lagunitas IPA en Apple Bandit. Het tiende merk Oedipus wordt sinds dit jaar niet langer afgevuld op fles, maar maakte de overstap naar (statiegeld)blik. Voor de horeca blijft Oedipus ook beschikbaar in een hervulbare fust.
Hergebruik van flessen is een onderdeel van de wereldwijde ambitie van Heineken om in 2040 in de hele keten net zero uitstoot te bereiken. Bij terugkomst in de Nederlandse brouwerij wordt een hervulbare bierfles tot wel twintig keer opnieuw gevuld. Maarten Schuurman, algemeen directeur van Heineken Nederland: “Met overstap van Lagunitas IPA naar een bruine statiegeldfles dragen we bij aan een gemeenschappelijk doel, namelijk een schoner Nederland, waarbij we door hergebruik minder nieuwe, kostbare grondstoffen, hoeven te gebruiken.”
Bron: Heineken/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken introduceert innovatieve Foam Infusion
Technologie - Met de opening van het nieuwe Dr. H.P. Heineken Centre in Zoeterwoude zet Heineken op meerdere vlakken stappen in bierinnovatie. Een van de meest opvallende vernieuwingen die het nieuwe centrum liet zien, is de gepatenteerde Foam Infusion-technologie, waarmee het brouwerijconcern schuimtoppen op bijvoorbeeld alcoholvrij bier kan verrijken met subtiele aroma’s.
Lees berichtBierconsumptie alcoholvrij stijgt met 35% op festivals
Bier – Alcoholvrij bier wint terrein in de Nederlandse festivalcultuur. Heineken meldt een stijging van 35% in de consumptie van 0.0 bier op festivals en evenementen ten opzichte van vorig jaar. Ook in concertzalen en poppodia is de vraag naar alcoholvrije varianten sterk toegenomen.
Lees berichtHeineken opent R&D-centrum voor bierinnovatie
Bier – Koning Willem-Alexander opende woensdag het nieuwe Global Research & Development Centre van Heineken in Zoeterwoude: het Dr. H.P. Heineken Centre. Met een investering van €45 miljoen geeft de bierbrouwer ook een signaal af over haar ambities op het gebied van innovatie, duurzaamheid en de toekomst van bier.
Lees berichtNederland scoort volop tijdens World Alcohol-Free Awards
Verkiezing - Nederlandse producenten van alcoholvrije dranken hebben tijdens de World Alcohol-Free Awards 2025 overtuigend hun internationale positie verstevigd. Tijdens deze prestigieuze competitie in Londen ontvingen diverse Nederlandse merken goud, zilver, brons en eervolle vermeldingen voor de kwaliteit, smaak en innovatie van hun producten.
Lees berichtParadiso en Heineken verlengen samenwerking
Samenwerking - Paradiso en Heineken verlengen hun samenwerking tot 2029. Al sinds de jaren negentig zijn de Amsterdamse brouwer en poptempel Paradiso aan elkaar verbonden.
Lees berichtBrand brengt na Paaspop Blond nu Paaspop Hoppig Weizen
Introductie - Na succes Paaspop Blond van vorig jaar lanceert Brand nu Paaspop Hoppig Weizen. Brand brengt het bier uit om de start van het festivalseizoen feestelijk in te luiden. Paaspop is het eerste festival van het nieuwe seizoen.
Lees bericht