Alle grote merken van Heineken in statiegeldverpakking


Lagunitas IPA, onderdeel van Heineken, stapt in Nederland over van een 35,5 centiliter one-way fles naar een 30 centiliter Bruine Nederlandse Retourfles (BNR)

Bier - Met de overstap van Lagunitas IPA naar een statiegeldfles, en eerder Oedipus naar statiegeldblik, zijn nu alle grote merken van Heineken Nederland verkrijgbaar in een statiegeldverpakking.

Lagunitas IPA, onderdeel van Heineken, stapt in Nederland over van een 35,5 centiliter one-way fles naar een 30 centiliter Bruine Nederlandse Retourfles (BNR), mét een nieuw design. Een mijlpaal omdat vanaf nu alle strategische biermerken van Heineken Nederland die in flesvorm afgevuld worden, ook een hervulbare variant hebben. Het gaat om de merken Heineken, Amstel, Texels, Affligem, Brand, Birra Moretti, Desperados, Lagunitas IPA en Apple Bandit. Het tiende merk Oedipus wordt sinds dit jaar niet langer afgevuld op fles, maar maakte de overstap naar (statiegeld)blik. Voor de horeca blijft Oedipus ook beschikbaar in een hervulbare fust.

Hergebruik van flessen is een onderdeel van de wereldwijde ambitie van Heineken om in 2040 in de hele keten net zero uitstoot te bereiken. Bij terugkomst in de Nederlandse brouwerij wordt een hervulbare bierfles tot wel twintig keer opnieuw gevuld. Maarten Schuurman, algemeen directeur van Heineken Nederland: “Met overstap van Lagunitas IPA naar een bruine statiegeldfles dragen we bij aan een gemeenschappelijk doel, namelijk een schoner Nederland, waarbij we door hergebruik minder nieuwe, kostbare grondstoffen, hoeven te gebruiken.”

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Heineken introduceert innovatieve Foam Infusion

Technologie - Met de opening van het nieuwe Dr. H.P. Heineken Centre in Zoeterwoude zet Heineken op meerdere vlakken stappen in bierinnovatie. Een van de meest opvallende vernieuwingen die het nieuwe centrum liet zien, is de gepatenteerde Foam Infusion-technologie, waarmee het brouwerijconcern schuimtoppen op bijvoorbeeld alcoholvrij bier kan verrijken met subtiele aroma’s.

Lees bericht


Bierconsumptie alcoholvrij stijgt met 35% op festivals

Bier – Alcoholvrij bier wint terrein in de Nederlandse festivalcultuur. Heineken meldt een stijging van 35% in de consumptie van 0.0 bier op festivals en evenementen ten opzichte van vorig jaar. Ook in concertzalen en poppodia is de vraag naar alcoholvrije varianten sterk toegenomen.

Lees bericht

Heineken opent R&D-centrum voor bierinnovatie

Bier – Koning Willem-Alexander opende woensdag het nieuwe Global Research & Development Centre van Heineken in Zoeterwoude: het Dr. H.P. Heineken Centre. Met een investering van €45 miljoen geeft de bierbrouwer ook een signaal af over haar ambities op het gebied van innovatie, duurzaamheid en de toekomst van bier.

Lees bericht

Nederland scoort volop tijdens World Alcohol-Free Awards

Verkiezing - Nederlandse producenten van alcoholvrije dranken hebben tijdens de World Alcohol-Free Awards 2025 overtuigend hun internationale positie verstevigd. Tijdens deze prestigieuze competitie in Londen ontvingen diverse Nederlandse merken goud, zilver, brons en eervolle vermeldingen voor de kwaliteit, smaak en innovatie van hun producten.

Lees bericht






© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid