Amazing Oriental opent nieuwe vestiging in Amersfoort


Formulenieuws - Amazing Oriental opent op dinsdag 20 april zijn eerste winkel in Amersfoort. Deze nieuwe vestiging van de Aziatische supermarktketen is te vinden in winkelcentrum Oppidium. De winkel krijgt ook een eigen foodcorner, waar mensen kunnen zitten

De winkel in Amersfoort is de 22ste vestiging van Amazing Oriental in Nederland. Met een winkeloppervlakte van 1.300 vierkante meter,  en een ruime vis- en vleesafdelingen, is deze vestiging meteen een van de grootste winkels van de Aziatische supermarktketen in ons land.

In  nieuwe vestiging opent Amazing Oriental ook een eigen food corner met 28 zitplaatsen. Mensen kunnen hier verse Aziatische snacks bestellen van loempia en Indische pastei tot bapao, verse Indische, Chinese en Surinaamse maaltijden eten en bubble tea drinken. Alles voor consumptie ter plekke of om mee te nemen.

Primeur

Amersfoort is de eerste middelgrote stad in Nederland met een vestiging van Amazing Oriental. Een primeur. De andere 21 winkels zijn gevestigd in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en Maastricht. “Het wordt voor ons spannend om te zien wat er gebeurt in een winkel buiten een van de grote steden”, zegt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental. “In onze bestaande winkels zien we steeds meer Nederlanders van niet-Aziatische afkomst, die graag eens iets anders willen eten dan aardappelen of pasta. Daarom hebben we er veel vertrouwen in dat ons concept ook kan aanslaan in middelgrote steden, waar niet per se veel mensen met Aziatische roots wonen.”

Amazing Oriental

Amazing Oriental is opgericht in 1986, met een eerste toko aan de Nieuwmarkt in Amsterdam. De supermarktketen telt in Nederland nu 22 vestigingen, een webshop, en er werken meer dan vijfhonderd mensen. Het hoofdkantoor van Oriental Group is gevestigd in Hoofddorp. Het aanbod van producten is in de loop der jaren uitgegroeid van zeshonderd naar meer dan tienduizend authentieke A-merken uit Azië. De winkels richten zich op consumenten en horecabedrijven.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht




Jumbo scherpt strategie aan en vernieuwt topstructuur

Formulenieuws - Op basis van een uitgebreide strategische analyse heeft Koninklijke Jumbo Food Groep haar nieuwe Meerjarenplan geïntroduceerd met daarin een aanscherping van de koers. De nieuwe strategie is erop gericht de sterke positie van Jumbo verder uit te bouwen in zowel de winkels als online. Tegelijkertijd past het bedrijf haar topstructuur aan. Dat meldt de supermarktketen donderdag in...

Lees bericht



Supermarkt Dirk start petitie voor btw-verlaging op groente en fruit

Petitie – Supermarktketen Dirk van den Broek gaat zich inzetten voor een verlaging van het btw-tarief op groenten en fruit. Onder het motto #detijdisrijp start Dirk een online petitie om de belasting op groente en fruit van 9% naar 6% te verlagen. Het is voor het eerst dat een supermarkt voorop loopt in de strijd voor lagere belasting.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid