Ambitieus Leonidas opent vestiging op station Arnhem Centraal


Delicatessen - Leonidas heeft een shop-in-shop geopend in de stationshal van Arnhem Centraal. Daar is de beroemde chocolatier uit België een samenwerking aangegaan met het winkelconcept Quattro.“Het is de enorme merkkracht waarvoor ik ben gevallen”, zegt Quattro-eigenaresse Angela Grevel over de samenwerking. De Leonidas-bonbons zijn daarnaast voor haar de perfecte aanvulling op het overige assortiment van Quattro. “De verbindende factor is kwaliteit. Dankzij de samenwerking met Leonidas bied ik nu ook de allerbeste en allerlekkerste pralines gemaakt van echte Belgische premium chocolade aan.” De Leonidas in de stationshal van Arnhem Centraal is ingericht volgens de nieuwste richtlijn: ‘Concept Chocolatier’. In dit winkelconcept worden warme kleuren, mooie materialen en sfeerfoto’s gebruikt. “Het straalt ambacht uit, iets dat perfect aansluit bij de merkwaarden van Leonidas”, weet Angela. Behalve het basisassortiment bonbons kunnen de reizigers op Arnhem Centraal er op gezette tijden seizoenchocolade kopen, bijvoorbeeld rond Sinterklaas en Kerst. In de Leonidas is verder volop ruimte gereserveerd voor cadeauverpakkingen. “Een verjaardag, een bijzondere gelegenheid; steeds meer mensen zijn op zoek naar een origineel en vooral lekker cadeau”, aldus Angela. Zij ziet in Leonidas een belangrijke traffic-builder voor haar winkel. “Het is een merk dat iedereen associeert met kwaliteitsbonbons. Daarvan ga ik zeer zeker profiteren.” Ambitie om snel door te groeien De opening in de stationshal van Arnhem Centraal past in de opmars van Leonidas. Inmiddels zijn er verspreid over Nederland dertig Leonidas-vestigingen operationeel, de zogenoemde speciaalzaken. Daarnaast zijn er ruim 170 shop-in-shops in diverse delicatessenzaken geopend. “Het is onze ambitie om snel door te groeien. In België is Leonidas het nummer één merk wat pralines betreft, met een naamsbekendheid van meer dan 97 procent. Het zou mooi zijn als we dit ook in Nederland weten te realiseren”, aldus Rob Tolboom, Country Manager bij Leonidas. Het nieuwe winkelconcept ‘Concept Chocolatier’ speelt een belangrijke rol in de verdere ontwikkeling van Leonidas in Nederland.

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Nestlé Internationaal maakt sterke groei door in 2021

Jaarcijfers - Voedingsconcern Nestlé heeft internationaal een sterk groei doorgemaakt in 2021. Dat blijkt uit de gepresenteerde jaarcijfers. Ook in Nederland presteerde het bedrijf goed. De categorieën koffie en dierenvoeding lieten een sterke groei zien, maar vooral ook in plantaardig eten en drinken deed het bedrijf het goed.

Lees bericht



Tweede Bufkes-vestiging open bij Plus-supermarkt

Formulenieuws - Plus supermarkt in Budel-Schoot heeft op 6 september de deuren geopend van de supermarkt Bufkes. Het is de tweede Plus-supermarktlocatie met het Bourgondische lunchconcept. In beide supermarkten heeft Bufkes zich gevestigd als shop-in-shop locatie.

Lees bericht

‘Roomijs populairder bij Nederlanders dan softijs’

Onderzoek – Nederlanders zijn gek op ijs, maar sommige ijsvarianten hebben toch de voorkeur. Zo is roomijs (40%) de favoriete ijssoort is, gevolgd door een hoorntje softijs (30%) en op de derde plek sorbetijs (17%). Dit bleek uit onderzoek van maaltijdenplatform Deliveroo onder 1000 Nederlanders.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid