Ambitieuze groeiplannen online platform Deliveroo


Bezorging –Deliveroo wil de komende jaren fors groeien. Eind dit jaar wil het online platform voor maaltijden in heel Europa 100 miljoen mensen bereiken en met meer dan 85.000 restaurants samenwerken. In 2019 is het verbreden en vergroten van het restaurant-aanbod prioriteit voor Deliveroo. Ten opzichte van vorig jaar kunnen klanten nu al hun keuze maken uit twee keer zoveel restaurants. Dit jaar zal het bedrijf nieuwe samenwerkingen aangaan met restaurants die verschillende cuisine-types en prijsranges bieden. Belangrijk middel bij de groei is de inzet van ‘Virtual Brand’. Deze is beschikbaar via de Deliveroo-app of -website, als een apart restaurant met een nieuwe keuken of een andere menukaart. Met een ‘Virtual Brand’ kan bijvoorbeeld een BBQ-zaak een Mexicaanse menukaart aanbieden, een Grieks restaurant gezonde proteïne bowls bereiden en een populaire pizzeria ook wraps bezorgen. Afhankelijk van de behoefte van de besteller.  ‘Virtual Brands’ stelt bestaande restaurants in staat om meer klanten en meer omzet te genereren door het eigen keukenaanbod uit te breiden, maar dan onder een nieuwe merknaam. Voordeel voor de restaurants is dat zij gebruik kunnen maken van hun bestaande keukenpersoneel en chefs en kunnen zo besparen op inkoop en de eigen voedselverspilling kunnen verminderen. Eind 2019 wil Deliveroo samen met restauranthouders 1.700 Europese virtuele merken beschikbaar maken voor klanten. Gepersonaliseerde restaurant-selectie Andere factor is het realiseren van de ambitieuze groeiplannen van het online platform is het verder personaliseren van de service voor klanten van Deliveroo. De restaurants die klanten in de app en op de website krijgen te zien worden meer en meer toegespitst op persoonlijke voorkeuren. Klanten gaan de selectie aan restaurants zien op basis van de restaurants waar zij eerder een bestelling hebben geplaatst, en op basis van de restaurants waarvan het waarschijnlijk is dat zij zullen bestellen, gebaseerd op voorkeuren van vergelijkbare klantprofielen. De inzet van de verzamelde data zal daarmee een veel grotere rol gaan spelen. Alessandro Celli, Managing Director van Deliveroo Europa zegt daarover: "In 2019 zal Deliveroo de beste prijs, selectie en service blijven bieden aan klanten. Tegelijkertijd gaan wij ons aanbod voor restaurants en bezorgers verbeteren. Consumenten willen altijd en overal lekkere maaltijden kunnen bestellen, waar en wanneer het hen uitkomt - en dat is precies wat Deliveroo hen blijft bieden. Bron: @FoodClicks Bezorging –Deliveroo wil de komende jaren fors groeien. Eind dit jaar wil het online platform voor maaltijden in heel Europa 100 miljoen mensen bereiken en met meer dan 85.000 restaurants samenwerken. In 2019 is het verbreden en vergroten van het restaurant-aanbod prioriteit voor Deliveroo. Ten opzichte van vorig jaar kunnen klanten nu al hun keuze maken uit twee keer zoveel restaurants. Dit jaar zal het bedrijf nieuwe samenwerkingen aangaan met restaurants die verschillende cuisine-types en prijsranges bieden. Belangrijk middel bij de groei is de inzet van ‘Virtual Brand’. Deze is beschikbaar via de Deliveroo-app of -website, als een apart restaurant met een nieuwe keuken of een andere menukaart. Met een ‘Virtual Brand’ kan bijvoorbeeld een BBQ-zaak een Mexicaanse menukaart aanbieden, een Grieks restaurant gezonde proteïne bowls bereiden en een populaire pizzeria ook wraps bezorgen. Afhankelijk van de behoefte van de besteller.  ‘Virtual Brands’ stelt bestaande restaurants in staat om meer klanten en meer omzet te genereren door het eigen keukenaanbod uit te breiden, maar dan onder een nieuwe merknaam. Voordeel voor de restaurants is dat zij gebruik kunnen maken van hun bestaande keukenpersoneel en chefs en kunnen zo besparen op inkoop en de eigen voedselverspilling kunnen verminderen. Eind 2019 wil Deliveroo samen met restauranthouders 1.700 Europese virtuele merken beschikbaar maken voor klanten. Gepersonaliseerde restaurant-selectie Andere factor is het realiseren van de ambitieuze groeiplannen van het online platform is het verder personaliseren van de service voor klanten van Deliveroo. De restaurants die klanten in de app en op de website krijgen te zien worden meer en meer toegespitst op persoonlijke voorkeuren. Klanten gaan de selectie aan restaurants zien op basis van de restaurants waar zij eerder een bestelling hebben geplaatst, en op basis van de restaurants waarvan het waarschijnlijk is dat zij zullen bestellen, gebaseerd op voorkeuren van vergelijkbare klantprofielen. De inzet van de verzamelde data zal daarmee een veel grotere rol gaan spelen. Alessandro Celli, Managing Director van Deliveroo Europa zegt daarover: "In 2019 zal Deliveroo de beste prijs, selectie en service blijven bieden aan klanten. Tegelijkertijd gaan wij ons aanbod voor restaurants en bezorgers verbeteren. Consumenten willen altijd en overal lekkere maaltijden kunnen bestellen, waar en wanneer het hen uitkomt - en dat is precies wat Deliveroo hen blijft bieden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Ghost kitchen Casper wil minimaal vijf locaties in Nederland

Dark kitchen - Casper, een succesvolle Belgische bezorg- en afhaalketen, zet voet op Nederlandse bodem. Met een groei-injectie van vijf miljoen euro, geleid door Slingshot Ventures, wil het bedrijf tot 2024 vijftig locaties openen in Europa, te starten met alvast vijf vestigingen in Nederland. De eerste locatie opent in juni in Den Haag.

Lees bericht

SPAR laat boodschappen via thuisbezorgd bezorgen

Formulenieuws - SPAR Nederland en Thuisbezorgd.nl, onderdeel van Just Eat Takeaway.com, starten pilot om nu ook boodschappen te bezorgen in Nederland via het platform. Het gaat om een assortiment van zo’n 1000 geselecteerde producten, waaronder brood, melk en andere verse ingrediënten tot toiletartikelen en andere last-minute benodigdheden.

Lees bericht



Deliveroo en SPAR breiden samenwerking verder uit

Formulenieuws – Na een succesvolle pilot in Amsterdam breiden Deliveroo en Spar hun samenwerking uit naar 7 andere Nederlandse steden. Bij 13 aangesloten Spar-winkels kunnen klanten voortaan hun boodschappen bestellen en direct thuis laten bezorgen door de bezorgdienst.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid