Ambitieuze groeiplannen online platform Deliveroo


Bezorging –Deliveroo wil de komende jaren fors groeien. Eind dit jaar wil het online platform voor maaltijden in heel Europa 100 miljoen mensen bereiken en met meer dan 85.000 restaurants samenwerken. In 2019 is het verbreden en vergroten van het restaurant-aanbod prioriteit voor Deliveroo. Ten opzichte van vorig jaar kunnen klanten nu al hun keuze maken uit twee keer zoveel restaurants. Dit jaar zal het bedrijf nieuwe samenwerkingen aangaan met restaurants die verschillende cuisine-types en prijsranges bieden. Belangrijk middel bij de groei is de inzet van ‘Virtual Brand’. Deze is beschikbaar via de Deliveroo-app of -website, als een apart restaurant met een nieuwe keuken of een andere menukaart. Met een ‘Virtual Brand’ kan bijvoorbeeld een BBQ-zaak een Mexicaanse menukaart aanbieden, een Grieks restaurant gezonde proteïne bowls bereiden en een populaire pizzeria ook wraps bezorgen. Afhankelijk van de behoefte van de besteller.  ‘Virtual Brands’ stelt bestaande restaurants in staat om meer klanten en meer omzet te genereren door het eigen keukenaanbod uit te breiden, maar dan onder een nieuwe merknaam. Voordeel voor de restaurants is dat zij gebruik kunnen maken van hun bestaande keukenpersoneel en chefs en kunnen zo besparen op inkoop en de eigen voedselverspilling kunnen verminderen. Eind 2019 wil Deliveroo samen met restauranthouders 1.700 Europese virtuele merken beschikbaar maken voor klanten. Gepersonaliseerde restaurant-selectie Andere factor is het realiseren van de ambitieuze groeiplannen van het online platform is het verder personaliseren van de service voor klanten van Deliveroo. De restaurants die klanten in de app en op de website krijgen te zien worden meer en meer toegespitst op persoonlijke voorkeuren. Klanten gaan de selectie aan restaurants zien op basis van de restaurants waar zij eerder een bestelling hebben geplaatst, en op basis van de restaurants waarvan het waarschijnlijk is dat zij zullen bestellen, gebaseerd op voorkeuren van vergelijkbare klantprofielen. De inzet van de verzamelde data zal daarmee een veel grotere rol gaan spelen. Alessandro Celli, Managing Director van Deliveroo Europa zegt daarover: "In 2019 zal Deliveroo de beste prijs, selectie en service blijven bieden aan klanten. Tegelijkertijd gaan wij ons aanbod voor restaurants en bezorgers verbeteren. Consumenten willen altijd en overal lekkere maaltijden kunnen bestellen, waar en wanneer het hen uitkomt - en dat is precies wat Deliveroo hen blijft bieden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Tweede Spar City met The Tosti Club-module open

Formulenieuws – Op Hemelvaartsdag opende ondernemer Luke van Gelder zijn tweede Spar City in Arnhem. Het is tevens de tweede Nederlandse Spar City-locatie waar de The Tosti Club-module is geïntegreerd. The Tosti Club als totaalconcept voor ontbijt, coffee en een tosti beleefde eerder in Zwolle een première bij de gemaksformule.

Lees bericht

Jumbo opent in Breda vijfde hub voor thuisbezorging

Bezorgdienst - Jumbo Supermarkten heeft maandag een nieuwe centrale thuisbezorglocatie in Breda geopend. Vanuit deze zogenaamde hub wordt directe bezorging van de online bestelde boodschappen verzorgd voor de regio West-Brabant. De boodschappen werden voorheen bezorgd vanuit diverse Jumbo winkels.

Lees bericht

Deliveroo biedt bezorgplatform voor producten HEMA en Shell

Bezorgservice – Naast het bezorgplatform voor Shell, waarover wij gisteren berichtten, start Deliveroo ook met on-demand bezorging van HEMA-producten. Ouderen en mensen die niet (gemakkelijk) de deur uit kunnen of willen gaan kunnen vanaf vandaag via Deliveroo een groot deel van hun producten online bestellen bij HEMA-winkels in Den Haag, Amstelveen en Leiden. Bij Shell gaat het om 17 Select-winkels in veertien...

Lees bericht

Shell gaat vanuit 17 tankstations bezorgen met Deliveroo

Petrol – Bij 17 Shell-stations kunnen geïnteresseerden vanaf vandaag  online dagelijkse boodschappen bestellen. De boodschappen worden in samenwerking met Deliveroo bezorgd. Het gaat bij de bezorging vooral om essentiële producten, zoals levensmiddelen, handzeep en wc-papier.

Lees bericht


Deliveroo gaat restaurants binnen één dag betalen

Bezorgdienst – Vanaf vandaag gaat bezorgdienst Deliveroo de aangesloten restauranteigenaren binnen één dag betalen. Met de nieuwe service zorgt de bezorgdienst er voor dat de eigenaren het geld dat ze verdiend hebben via de leveringen van maaltijden al binnen één dag op hun rekening krijgen.

Lees bericht

Online platforms vooral populair vanwege bestellen maaltijden

Analyse - Van de Nederlanders van 12 jaar of ouder heeft 58 procent in 2019 wel eens gebruik gemaakt van online platforms om goederen of diensten te bestellen of uit te wisselen. Het vaakst bestelden mensen maaltijden, kochten tweedehands goederen of boekten een accommodatie via zo’n online platform.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid