Amsterdam Arena wordt in 2020 state of the art eet- en drinktempel


Convenience - De Amsterdam Arena gaat op de schop. De voetbaltempel, thuisbasis van voetbalclub Ajax, wordt getransformeerd tot een state of the art uitgaanscentrum met voor de bezoekers op de twee wandelringen rond het stadion vele nieuwe eet- en drinkformules, publiekscatering en restaurants met een aanbod afgestemd op sportwedstrijden, popconcerten, evenementen en bedrijfsuitjes. De plannen die al in een vergevorderd stadium zijn, hebben de titel ‘ArenA 2020’ en verwijzen naar het jaar 2020 waarin de vernieuwde Amsterdam Arena de deuren voor de jaarlijks te verwachten honderdduizenden bezoekers moet openen. “De Amsterdam Arena is tijdens de komende EK Voetbal 2020 een van de steden waar wedstrijden plaatsvinden. Dit is het perfecte moment om de Arena als hét nieuwe multifunctionele stadion van Nederland aan de bezoekers te presenteren”, aldus CEO Henk Markerink van de Amsterdam Arena die de plannen deze week toelichtte tijdens het Foodservice Homies evenement. Bezoekers Hoe de nieuwe Amsterdam Arena eruit gaat zien en welke eet- en drinkconcepten er komen, wordt in grote mate bepaald door het publiek dat het stadion al kent: bezoekers aan voetbalwedstrijden, popconcerten, evenementen en bedrijfsuitjes. “Dit zijn verschillende mensen met zeer uiteenlopende behoeften”, zegt Markerink. “Voetbalsupporters gebruiken in de pauze van de wedstrijd graag een bal gehakt, frites en bier. Bij een concert van de Toppers komen vooral vrouwen en die willen heel andere dingen eten en drinken. Daarnaast worden er in de Arena de meest uiteenlopende bedrijfspresentaties en evenementen gehouden met elk hun eigen specifieke wensen op eet-en drinkgebied. Dat vergt differentiatie, een aanbod op maat. Verder moeten bezoekers het zó leuk in de Arena vinden, dat ze eerder komen en veel later weggaan. De nieuwe Arena 2020 kan als multifunctioneel stadion op maat inspelen op de bezoekers met hun specifieke wensen”, aldus Markerink. Kolos De ‘betonnen kolos’ dat de Amsterdam Arena nu is, moet in 2020 verdwenen zijn. Het stadion krijgt een schil om de buitenzijde en transformeert van hol nu, naar bol dan. Dit levert veel bredere wandelgangen om het hele stadion heen op. Hier moeten herkenbare eet- en drinkformules komen, maar ook restaurants, koffiecafés, barretjes, ruimten om te zitten, te loungen en andere attractieve plekken waar het aangenaam is om ook na afloop van een concert of evenement langer in de Arena te verblijven. Hoewel bier, friet, kroketten en hamburgers ook in de nieuwe Arena prominent verkrijgbaar blijven, wordt het aanbod gezonde en meer verantwoorde producten fors uitgebreid. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Foodservice Homies wil ketensamenwerking stimuleren en investeert in verbreding

Platform - Foodservice Homies, het initiatief dat ruim 3 jaar geleden begon om mensen binnen de foodservice samen te brengen, wil ketensamenwerking verder stimuleren.  Om dit te realiseren geeft het initiatief alle inkopers, categorie-managers, formulemanagers en marketeers van zowel grossiers als formules dit jaar een gratis lidmaatschap. Initiatiefnemer Mehmet Eser van Foodservice Homies: “Een aantal jaar geleden zijn we gestart vanuit...

Lees bericht

FoodIntro maakt belofte waar en verbindt ondernemers en fabrikanten aan elkaar

Platform – Een online en mobiel platform dat ondernemers en fabrikanten verbindt en samenwerken ook echt eenvoudiger maakt. Dat was de droom die Mehmet Eser had. Als initiatiefnemer van o.a. Foodservice Homies is hij vorige week stilletjes live gegaan met zijn nieuwe platform FoodIntro. Wat eerst leek op een ambitieus plan staat nu live op het internet en is kant...

Lees bericht

Amsterdam ArenA ruilt Grolsch in voor Heineken

Leisure - Na 21 jaar gaat de Amsterdam ArenA, die voortaan ook verder gaat als de Johan Cruijff Arena, geen Grolsch bier meer tappen maar Heineken. Heineken neemt het contract voor de anderhalf miljoen pilsjes op jaarbasis over van de bierbrouwer uit het oosten. Heineken gaat vanaf augustus het bier in de Amsterdam ArenA schenken. Met de komst van Heineken bier...

Lees bericht

De Buurtboer en BiteWeLove centraal op komende Homies-bijeenkomst

Events - Marleen Basart van BitesWeLove en Caroline van der Lande van De Buurtboer zijn de gastsprekers op de eerstvolgende Homies-bijeenkomst die 6 juli wordt gehouden in de SIXX Skybar bij Van der Valk in Tiel. Basart en Van der Lande zullen vertellen tegen welke problemen zij zijn aangelopen en welke keuzes zij hebben moeten maken om te bereiken waar zij...

Lees bericht


FoodIntro geeft fabrikanten en ondernemers een eigen platform

Concepten - Mehmet Eser, initiatiefnemer van Foodservice Homies, heeft donderdag onder de naam FoodIntro een nieuw, eigen platform geïntroduceerd. Met FoodIntro wil Eser fabrikanten en ondernemers rechtstreeks met elkaar verbinden en beide partijen helpen. Eser maakte zijn initiatief bekend tijdens de Foodservice Borrel in Grand Hotel en Theater Gooiland in Hilversum waar ruim 200 foodserviceprofessionals bij elkaar waren. Het FoodIntro-concept...

Lees bericht

Jubileumeditie Foodservice Homies in teken van samenwerking en oplossingen

Foodservice - “Neem het initiatief, pak het podium om met de fabrikanten in het out-of-homekanaal samen te werken en zo met oplossingen te komen om de kansen die de foodservicebranche biedt, zo optimaal mogelijk te benutten.” Die oproep deed oprichter Mehmet Eser van netwerkorganisatie Foodservice Homies donderdag aan grossiers en organisaties actief in het out-of-homekanaal. Ruim 270 ‘Homies’, foodprofessionals die actief...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid