Amsterdam Arena wordt in 2020 state of the art eet- en drinktempel


Convenience - De Amsterdam Arena gaat op de schop. De voetbaltempel, thuisbasis van voetbalclub Ajax, wordt getransformeerd tot een state of the art uitgaanscentrum met voor de bezoekers op de twee wandelringen rond het stadion vele nieuwe eet- en drinkformules, publiekscatering en restaurants met een aanbod afgestemd op sportwedstrijden, popconcerten, evenementen en bedrijfsuitjes. De plannen die al in een vergevorderd stadium zijn, hebben de titel ‘ArenA 2020’ en verwijzen naar het jaar 2020 waarin de vernieuwde Amsterdam Arena de deuren voor de jaarlijks te verwachten honderdduizenden bezoekers moet openen. “De Amsterdam Arena is tijdens de komende EK Voetbal 2020 een van de steden waar wedstrijden plaatsvinden. Dit is het perfecte moment om de Arena als hét nieuwe multifunctionele stadion van Nederland aan de bezoekers te presenteren”, aldus CEO Henk Markerink van de Amsterdam Arena die de plannen deze week toelichtte tijdens het Foodservice Homies evenement. Bezoekers Hoe de nieuwe Amsterdam Arena eruit gaat zien en welke eet- en drinkconcepten er komen, wordt in grote mate bepaald door het publiek dat het stadion al kent: bezoekers aan voetbalwedstrijden, popconcerten, evenementen en bedrijfsuitjes. “Dit zijn verschillende mensen met zeer uiteenlopende behoeften”, zegt Markerink. “Voetbalsupporters gebruiken in de pauze van de wedstrijd graag een bal gehakt, frites en bier. Bij een concert van de Toppers komen vooral vrouwen en die willen heel andere dingen eten en drinken. Daarnaast worden er in de Arena de meest uiteenlopende bedrijfspresentaties en evenementen gehouden met elk hun eigen specifieke wensen op eet-en drinkgebied. Dat vergt differentiatie, een aanbod op maat. Verder moeten bezoekers het zó leuk in de Arena vinden, dat ze eerder komen en veel later weggaan. De nieuwe Arena 2020 kan als multifunctioneel stadion op maat inspelen op de bezoekers met hun specifieke wensen”, aldus Markerink. Kolos De ‘betonnen kolos’ dat de Amsterdam Arena nu is, moet in 2020 verdwenen zijn. Het stadion krijgt een schil om de buitenzijde en transformeert van hol nu, naar bol dan. Dit levert veel bredere wandelgangen om het hele stadion heen op. Hier moeten herkenbare eet- en drinkformules komen, maar ook restaurants, koffiecafés, barretjes, ruimten om te zitten, te loungen en andere attractieve plekken waar het aangenaam is om ook na afloop van een concert of evenement langer in de Arena te verblijven. Hoewel bier, friet, kroketten en hamburgers ook in de nieuwe Arena prominent verkrijgbaar blijven, wordt het aanbod gezonde en meer verantwoorde producten fors uitgebreid. Bron: @FoodClicks

Convenience - De Amsterdam Arena gaat op de schop. De voetbaltempel, thuisbasis van voetbalclub Ajax, wordt getransformeerd tot een state of the art uitgaanscentrum met voor de bezoekers op de twee wandelringen rond het stadion vele nieuwe eet- en drinkformules, publiekscatering en restaurants met een aanbod afgestemd op sportwedstrijden, popconcerten, evenementen en bedrijfsuitjes. De plannen die al in een vergevorderd stadium zijn, hebben de titel ‘ArenA 2020’ en verwijzen naar het jaar 2020 waarin de vernieuwde Amsterdam Arena de deuren voor de jaarlijks te verwachten honderdduizenden bezoekers moet openen. “De Amsterdam Arena is tijdens de komende EK Voetbal 2020 een van de steden waar wedstrijden plaatsvinden. Dit is het perfecte moment om de Arena als hét nieuwe multifunctionele stadion van Nederland aan de bezoekers te presenteren”, aldus CEO Henk Markerink van de Amsterdam Arena die de plannen deze week toelichtte tijdens het Foodservice Homies evenement. Bezoekers Hoe de nieuwe Amsterdam Arena eruit gaat zien en welke eet- en drinkconcepten er komen, wordt in grote mate bepaald door het publiek dat het stadion al kent: bezoekers aan voetbalwedstrijden, popconcerten, evenementen en bedrijfsuitjes. “Dit zijn verschillende mensen met zeer uiteenlopende behoeften”, zegt Markerink. “Voetbalsupporters gebruiken in de pauze van de wedstrijd graag een bal gehakt, frites en bier. Bij een concert van de Toppers komen vooral vrouwen en die willen heel andere dingen eten en drinken. Daarnaast worden er in de Arena de meest uiteenlopende bedrijfspresentaties en evenementen gehouden met elk hun eigen specifieke wensen op eet-en drinkgebied. Dat vergt differentiatie, een aanbod op maat. Verder moeten bezoekers het zó leuk in de Arena vinden, dat ze eerder komen en veel later weggaan. De nieuwe Arena 2020 kan als multifunctioneel stadion op maat inspelen op de bezoekers met hun specifieke wensen”, aldus Markerink. Kolos De ‘betonnen kolos’ dat de Amsterdam Arena nu is, moet in 2020 verdwenen zijn. Het stadion krijgt een schil om de buitenzijde en transformeert van hol nu, naar bol dan. Dit levert veel bredere wandelgangen om het hele stadion heen op. Hier moeten herkenbare eet- en drinkformules komen, maar ook restaurants, koffiecafés, barretjes, ruimten om te zitten, te loungen en andere attractieve plekken waar het aangenaam is om ook na afloop van een concert of evenement langer in de Arena te verblijven. Hoewel bier, friet, kroketten en hamburgers ook in de nieuwe Arena prominent verkrijgbaar blijven, wordt het aanbod gezonde en meer verantwoorde producten fors uitgebreid. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HOMiES gaat tweede samenwerking aan met Hovingh & Partners

Samenwerking – Foodservice HOMiES, het platform voor professionals in foodservice, gaat een nieuwe strategische samenwerking aan. Dit keer is het een samenwerking met coaching bureau Hovingh & Partners. Eerder maakte HOMIES een samenwerking bekend met consultancybureau The Category & Trade Company (CTC).

Lees bericht


HOMiES en The Category & Trade Company bundelen krachten

Samenwerking - Foodservice HOMiES, het nieuwe platform dat foodservice professionals wil samenbrengen en The Category & Trade Company (CTC) zijn een strategische samenwerking aan gegaan. Daarmee is CTC de eerste officiële kennispartner van Foodservice HOMiES. De samenwerking moet een stevige basis leggen voor een gezamenlijke missie om de sector te versterken en vooruit te helpen.

Lees bericht

Mehmet Eser stopt na 6 jaar met Foodservice Homies Netwerk

Netwerken – Mehmet Eser, oprichter van het bekende Foodservice Homies Netwerk, brengt na ruim 6 jaar een einde aan Foodservice Homies. De aangesloten en deelnemende leden kregen op donderdag 26 november een persoonlijk berichtje van de initiatiefnemer waarbij ze allemaal werden verrast door deze beslissing.

Lees bericht

Foodservice Homies wil ketensamenwerking stimuleren en investeert in verbreding

Platform - Foodservice Homies, het initiatief dat ruim 3 jaar geleden begon om mensen binnen de foodservice samen te brengen, wil ketensamenwerking verder stimuleren.  Om dit te realiseren geeft het initiatief alle inkopers, categorie-managers, formulemanagers en marketeers van zowel grossiers als formules dit jaar een gratis lidmaatschap. Initiatiefnemer Mehmet Eser van Foodservice Homies: “Een aantal jaar geleden zijn we gestart vanuit...

Lees bericht


FoodIntro maakt belofte waar en verbindt ondernemers en fabrikanten aan elkaar

Platform – Een online en mobiel platform dat ondernemers en fabrikanten verbindt en samenwerken ook echt eenvoudiger maakt. Dat was de droom die Mehmet Eser had. Als initiatiefnemer van o.a. Foodservice Homies is hij vorige week stilletjes live gegaan met zijn nieuwe platform FoodIntro. Wat eerst leek op een ambitieus plan staat nu live op het internet en is kant...

Lees bericht

Amsterdam ArenA ruilt Grolsch in voor Heineken

Leisure - Na 21 jaar gaat de Amsterdam ArenA, die voortaan ook verder gaat als de Johan Cruijff Arena, geen Grolsch bier meer tappen maar Heineken. Heineken neemt het contract voor de anderhalf miljoen pilsjes op jaarbasis over van de bierbrouwer uit het oosten. Heineken gaat vanaf augustus het bier in de Amsterdam ArenA schenken. Met de komst van Heineken bier...

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid