Amsterdam opent eerste tijdelijke vegan-teststraat
Vegan - In het weekend van 27 en 28 maart openen Violife en Vegan Burger Brothers ‘s werelds eerste pop-up vegan teststraat. Bij de alternatieve teststraat is gratis een volledig plantaardige cheeseburger af te halen. De testlocatie is per auto via een drive thru te bezoeken bij Club Atelier in Amsterdam.
Bezoekers bepalen hier zelf of hun uitslag positief of negatief is, grapt e uitnodigingstekst. Volgens initiatiefnemers Violife en Vegan Burger Brothers is het hoog tijd dat meer Nederlanders ontdekken dat vegan lekker kan zijn. Vandaar dat zij de testers willen overtuigen met een plantaardige hamburger, rijkelijk belegd met kaas.
Deze Royal Melt is al twee jaar op rij het meest verkochte vega(n) gerecht bij Deliveroo. Alisha van Geest, Brand Manager Violife: “Nog altijd bestaat het vooroordeel dat veganistisch gelijkstaat aan een beperkt menu. Dit terwijl je tegenwoordig vrijwel alles vegan kunt maken: van pizza tot pasta en van een tosti tot burger. Daarvan willen wij dit weekend zoveel mogelijk mensen overtuigen.” Rens Bekkers van Vegan Burger Brothers voegt daaraan toe: “De Vegan Teststraat is een knipoog naar een momenteel onplezierige reden om in de auto te stappen. We wilden een positieve tegenhanger introduceren waarbij jij zelf bepaalt of de uitslag negatief of positief is.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Mascha Blom nieuwe Managing Director Food Cabinet
Benoeming – Mascha Blom is per januari gestart als nieuwe Managing Director bij Food Cabinet, creative agency for good food. Blom heeft jarenlange bureau-ervaring bij diverse food merken, zoals Mitsuba, Danone, Little Cow & Cookies en Violife.
Lees berichtFrans foodtechbedrijf Clone start in Nederland
Foodtech - Clone, de Europese foodtech-startup uit Parijs is officieel van start gegaan in Nederland. Het bedrijf haalde onlangs €105 miljoen aan financiering op. Clone positioneert zich als grootste virtuele restaurant ter wereld.
Lees berichtDeliveroo stopt activiteiten op de Nederlandse markt
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het de activiteiten in Nederland gaat beëindigen. De aankondiging om met de Nederlandse activiteiten te stoppen werd al op 10 augustus gemeld, alleen wilde het bezorgbedrijf toen nog alle opties bekijken. Dat proces heeft nu geleid om alle operationele Nederlandse activiteiten op 30 november 2022 te beëindigen.
Lees berichtDeliveroo gaat wellicht vertrekken uit Nederland
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het voorbereidingen treft om Nederland te verlaten. Het bezorgbedrijf wil zich concentreren op de markten waar het een sterkere marktpositie heeft.
Lees berichtGroei bezorgformules dé ontwikkeling in food van 2021
Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.
Lees berichtSPAR wil verdubbeling aantal verkooppunten in Nederland
Formulenieuws - SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000. Dat maakt CEO John van der Ent van SPAR Nederland bekend in het jubileumjaar van de gemaksformule.
Lees bericht