Amsterdams reclame-initiatief steunt lokale horecazaken


Reclame van Dirk op de ruit van een horecalocatie; zichtbaarheid voor de een, steun voor de ander

Actie – In Amsterdam heeft reclamebureau Tosti Creative het initiatief genomen om lokale horecazaken te steunen door adverteerders advertentieruimte te geven op de ruiten van cafés en restaurants. Goedlopende organisaties en de verlieslijdende horeca kunnen elkaar op deze manier helpen.

Veel van cafés en resturants die noodgedwongen dicht zitten, hebben locaties op prominente plekken in de stad. Veel organisaties staan te springen om op deze A-locaties te kunnen adverteren. Het initiatief ‘Reclame voor Horeca’ verbindt op deze manier de stilstaande - maar goed zichtbare - cafés en restaurants met bedrijven die beter draaien en gebaat zijn bij zichtbaarheid. Het initiatief biedt zodoende een creatieve en tijdelijke bijdrage om de crisis door te komen, aldus het reclamebureau.

Win-win situatie

Roby Hormis van creatief bureau Tosti Creative, de initiatiefnemers achter de actie: “Als creatief bureau doen we reclamewerk, maar we hebben ook twee horecazaken. Daarmee zitten we aan de kant waar het goed gaat en tegelijkertijd aan de kant waar de klappen vallen.Met het initiatief proberen we elkaar te helpen op een manier waar iedereen wat aan heeft”.

Negen deelnemende partijen

Dirk van den Broek is de eerste adverteerder die zich bij deze actie heeft aangesloten. De supermarktketen zal de horecazaken minimaal tot aan de opening van de terrassen steunen.”Wij vinden dit een uiterst sympathiek initiatief waar we graag aan meewerken,” aldus Marcel Huizing, directeur Dirk van den Broek. “We voelen erg met deze branche mee en hopen dat de horecazaken snel weer open kunnen.”

Tot dusver zijn negen zaken bij de actie aangesloten. Deelnemende zaken zijn Bartack, BarBaarsch, Huis van Iemand Anders, Restaurant Moeders, Moak Pancakes, Bar Spek, en Bar Do. Geïnteresseerde adverteerders en horecazaken, ook uit andere delen van het land, kunnen zich nog bij het initiatief aansluiten door contact op te nemen met Tosti Creative.

Bron: Tosti Creative/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Ketenpartijen willen 0% btw op groenten en fruit

Politiek – Ketenpartijen, retailers en politici staan vierkant achter 'Maatschappelijk akkoord 0% btw op groenten en fruit'. Zij hebben daarvoor donderdag gezamenlijk een akkoord ondertekend. Bij de ondertekening beloofden retailers dat zij bij afschaffing van de 9% btw- op groenten en fruit deze zouden doorvoeren in een prijsverlaging.

Lees bericht

Gebruik creditcards vaak ongewenst bij retail in Nederland

Betaalmethode - Het gebruik van creditcards in Nederlandse supermarkten en conveniencestores ligt Europees gezien laag. Opmerkelijk want veel Nederlanders betalen wel in het buitenland met hun creditcard. Amper 2,5 procent van de kassabetalingen in Nederland wordt afgerekend met een creditcard.

Lees bericht

Dirk steekt medewerkers in nieuw volledig circulair jasje

Formulenieuws - Dirk van den Broek heeft alle medewerkers in een nieuwe outfit gestoken. De bedrijfskleding, geproduceerd in samenwerking met Schijvens Corporate Fashion, is volledig circulair. De stoffen voor de kleding zijn gemaakt door ingezameld oude Dirk-kleding te combineren met gerecyclede PET-flessen, oceaanplastic en biologisch katoen.

Lees bericht


Dirk deelt appels uit bij basisscholen om broodtrommels te vullen

Actie - Om kinderen in Nederland een gezonde start op school te geven na de herfstvakantie, deelt Dirk van den Broek deze maandag en dinsdag appels uit bij basisscholen in de buurt van alle Dirk-filialen. De landelijke appeltjesactie is een reactie op het recente nieuws dat steeds meer kinderen in Nederland met een lege broodtrommel naar school moeten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid