Amsterdamse bar organiseert ludieke sollicitatie na 22.00 uur
Personeel - Recreatiebar Chez Miné uit Amsterdam West zet zaterdagavond na de beperkende sluitingstijd van 22.00 uur de deuren open om nieuw personeel te werven. Met de ludieke actie probeert de bar geïnteresseerde bijverdieners te trekken.
Personeelstekort is een groot probleem. Daarom organiseert Chez Miné een sollicitatiefeestje waar geïnteresseerden niet alleen getest worden op het tappen van een biertje of een mop , maar waarbij aan de hand van verschillende spelletjes en sociale vaardigheden ook de gezelligheid van mensen wordt bekeken.
De ondernemers van Chéz Miné verwachten dat de aangekondigde versoepelingen voor een grote toestroom aan horecaliefhebbers zal zorgen. “Na het vele op- en afschalen door de lockdowns en beperkingen hebben we helaas ook afscheid moeten nemen van een gedeelte van het personeel terwijl er al een personeelstekort was in onze branche”, aldus Bob Jongejans (36), eigenaar van de horecalocatie.
Jongejans verwacht met de openstelling ook te laten zien dat werken in de horeca leuk is en dat - het wellicht minder verdient dan bij sommige bedrijven waar je achter een scherm werkt – leidt tot nieuwe sociale contacten. ”We zijn goed in sfeer beleven, vrienden en herinneringen maken. Daarvoor kom je in de horeca werken”, aldus Joost Aartsen (32).
Bang voor een boete zijn de ondernemers niet, want het is louter een recruitment campagne met een leuke twist. “De zaak is niet open voor normaal publiek dus we overtreden de regels niet. Bovendien wordt iedereen die komt solliciteren zijn/haar/hen QR-code gescand. Het is voor ons nu ook heel belangrijk dat het personeel gezond blijft,“ aldus Jongejans.
Bron: Chez Miné/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Horecava en Wine Professional bundelen opnieuw de krachten
Vakbeurzen - Tijdens Horecava 2026 slaan Horecava en Wine Professional opnieuw de handen ineen. De grootste horecabeurs van Nederland en de vooraanstaande wijnbeurs van de Benelux presenteren samen Taste of Wine Professional met een programma dat wijn laat aansluiten bij het thema van dit jaar: Betaalbare luxe.
Lees berichtFoodservicemarkt blijft groeien, maar tempo neemt af
Analyse - De Nederlandse foodservicemarkt blijft in 2025 groeien, al vlakt het tempo af. Dat blijkt uit de periodemeting van bureau Foodsteps uit Ede. De komende periode moet duidelijk gaan maken hoe positief het jaar gaat afsluiten.
Lees berichtHorecava 2026 draait om betaalbare luxe
Vakbeurzen - De komende editie van Horecava, van 12 tot en met 15 januari 2026 in RAI Amsterdam, staat voor een belangrijk deel in het teken van ‘betaalbare luxe’. De vakbeurs richt zich dit jaar vooral op hoe horecaondernemers hoogwaardige gastbeleving kunnen blijven bieden in een tijd van stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen.
Lees berichtKoreaanse keuken breekt definitief door
Onderzoek - Na K-pop en K-beauty is het nu K-Food dat Nederland in rap tempo verovert. De Koreaanse keuken is uitgegroeid van niche tot mainstream, volgens nieuw onderzoek van Motivaction. Uit de gegevens blijkt dat inmiddels 40% van de Nederlanders al eens een Koreaans gerecht geproefd. 10% van de mensen eet zelfs maandelijks een Koreaans gerecht.
Lees berichtPickwick introduceert Finest Selection voor professionele markt
Introductie - Theemerk Pickwick breidt zijn assortiment uit met Finest Selection, een nieuwe premium theelijn gericht op de zakelijke markt. De introductie speelt in op de toenemende vraag naar kwaliteit en variatie binnen horeca, zorginstellingen, kantoren en hotels.
Lees berichtStartende horecaondernemers vaak te laat met btw-aangifte
Ondernemerschap - Startende ondernemers, waaronder veel horecabedrijven, dienen opvallend vaak hun btw-aangifte te laat in. Volgens de Belastingdienst kwam in 2024 10 procent van de btw-aangiften van alle startende ondernemers te laat binnen. Wie te laat indient of betaalt, riskeert een boete.
Lees bericht

