Amsterdamse bar organiseert ludieke sollicitatie na 22.00 uur


Personeel - Recreatiebar Chez Miné uit Amsterdam West zet zaterdagavond na de beperkende sluitingstijd van 22.00 uur de deuren open om nieuw personeel te werven. Met de ludieke actie probeert de bar geïnteresseerde bijverdieners te trekken.

Personeelstekort is een groot probleem. Daarom organiseert Chez Miné een sollicitatiefeestje waar geïnteresseerden niet alleen getest worden op het tappen van een biertje of een mop , maar waarbij aan de hand van verschillende spelletjes en sociale vaardigheden ook de gezelligheid van mensen wordt bekeken.

De ondernemers van Chéz Miné verwachten dat de aangekondigde versoepelingen voor een grote toestroom aan horecaliefhebbers zal zorgen. “Na het vele op- en afschalen door de lockdowns en beperkingen hebben we helaas ook afscheid moeten nemen van een gedeelte van het personeel terwijl er al een personeelstekort was in onze branche”, aldus Bob Jongejans (36), eigenaar van de horecalocatie.

Jongejans verwacht met de openstelling ook te laten zien dat werken in de horeca leuk is en dat - het wellicht minder verdient dan bij sommige bedrijven waar je achter een scherm werkt – leidt tot nieuwe sociale contacten. ”We zijn goed in sfeer beleven, vrienden en herinneringen maken. Daarvoor kom je in de horeca werken”, aldus Joost Aartsen (32).

Bang voor een boete zijn de ondernemers niet, want het is louter een recruitment campagne met een leuke twist. “De zaak is niet open voor normaal publiek dus we overtreden de regels niet. Bovendien wordt iedereen die komt solliciteren zijn/haar/hen QR-code gescand. Het is voor ons nu ook heel belangrijk dat het personeel gezond blijft,“ aldus Jongejans.

Bron: Chez Miné/@FoodClicks

Eigenaren Bob Jongejans en Joost Aartsen
Spelletjes spelen voor de gezelligheid en het tappen van een biertje en moppen tijdens de sollicitatie bij Chez Miné

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Jan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X

Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.

Lees bericht

Horecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers

Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.

Lees bericht

Horeca moet scherper kijken naar logistieke kosten

Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.

Lees bericht


Horecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event

Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.

Lees bericht

ING iets positiever over horeca 2025 dan ABN AMRO

Analyse – ING Research en ABN AMRO presenteerden vandaag hun toekomstverwachtingen voor de horeca in 2025. Opvallend is dat ING iets positiever is dan ABN AMRO. Daar waar ING een lichte volumegroei ziet, voorziet ABN AMRO vooral een toenemende druk in de horeca door oplopende kosten en toenemende concurrentie. Beide banken verwachten wel een toename in het aantal faillissementen in 2025.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid