Amsterdamse bar organiseert ludieke sollicitatie na 22.00 uur


Personeel - Recreatiebar Chez Miné uit Amsterdam West zet zaterdagavond na de beperkende sluitingstijd van 22.00 uur de deuren open om nieuw personeel te werven. Met de ludieke actie probeert de bar geïnteresseerde bijverdieners te trekken.

Personeelstekort is een groot probleem. Daarom organiseert Chez Miné een sollicitatiefeestje waar geïnteresseerden niet alleen getest worden op het tappen van een biertje of een mop , maar waarbij aan de hand van verschillende spelletjes en sociale vaardigheden ook de gezelligheid van mensen wordt bekeken.

De ondernemers van Chéz Miné verwachten dat de aangekondigde versoepelingen voor een grote toestroom aan horecaliefhebbers zal zorgen. “Na het vele op- en afschalen door de lockdowns en beperkingen hebben we helaas ook afscheid moeten nemen van een gedeelte van het personeel terwijl er al een personeelstekort was in onze branche”, aldus Bob Jongejans (36), eigenaar van de horecalocatie.

Jongejans verwacht met de openstelling ook te laten zien dat werken in de horeca leuk is en dat - het wellicht minder verdient dan bij sommige bedrijven waar je achter een scherm werkt – leidt tot nieuwe sociale contacten. ”We zijn goed in sfeer beleven, vrienden en herinneringen maken. Daarvoor kom je in de horeca werken”, aldus Joost Aartsen (32).

Bang voor een boete zijn de ondernemers niet, want het is louter een recruitment campagne met een leuke twist. “De zaak is niet open voor normaal publiek dus we overtreden de regels niet. Bovendien wordt iedereen die komt solliciteren zijn/haar/hen QR-code gescand. Het is voor ons nu ook heel belangrijk dat het personeel gezond blijft,“ aldus Jongejans.

Bron: Chez Miné/@FoodClicks

Eigenaren Bob Jongejans en Joost Aartsen
Spelletjes spelen voor de gezelligheid en het tappen van een biertje en moppen tijdens de sollicitatie bij Chez Miné

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s

Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen  onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid