Anne&Max lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag
_(Medium)_768_768_90.jpg)
Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Oprichter Wobbe van Zoelen had al eerder aangegeven met een ‘ludiek iets’ en ‘iets passend’ bij de formule te willen komen in het kader van de energiecrisis en de energiebesparing. Het is de ‘planeetaardige’ trui geworden.
Met de eigen trui wil het bedrijf mensen stimuleren mee te doen aan de jaarlijkse klimaatactie en aanzetten tot duurzaam gedrag. Sinds 1 december 2022 staat in alle vestigingen van Anne&Max de thermostaat ten minste één graad lager om het energieverbruik en de CO2-uitstoot per locatie te verlagen. Met de nieuwe trui wil het bedrijf haar gasten inspireren en activeren om gezamenlijk bij te dragen aan een duurzame toekomst. Het is de eerste Anne&Max trui en heeft een speciaal voor deze dag ontworpen design.
Met de limited edition trui wil de keten mensen laten zien wat ze zelf kunnen doen om energie te besparen. Van Zoelen: “We willen bewustwording creëren rondom energiebesparing en mensen inspireren om hun steentje bij te dragen aan het versnellen van de energietransitie. Door met deze campagne actief mensen op te roepen om in de winter iets warmers aan te trekken en de thermostaat lager te zetten, hopen we bij te dragen aan het normaliseren van duurzaam gedrag.”
Anne&Max is voor de ‘planeetaardige’ trui een samenwerking aangegaan met duurzaam kledingmerk Stanley/Stella. Dit merk maakt kledingstukken met respect voor de mens en het milieu en zet zich in voor verandering van de textielindustrie, waarbij kleding op een meer humane, ethische en ecologische manier gemaakt wordt. Zo werken ze uitsluitend met 100% biologisch en GOTS-gecertificeerd katoen en gerecyclede materialen zoals modal en gerecycled polyester.
Gasloos koken
Bij Anne&Max wordt er continu nagedacht over hoe de keten haar impact op het klimaat kan verkleinen. Zo wordt er ook gasloos gekookt en het grootste deel van de vestigingen wordt verwarmd met een warmtepomp. Daarnaast hebben vestigingen geen terrasverwarmers maar zijn er warmtedekentjes aanwezig.
Bron: Anne&Max/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
BOON introduceert nieuwe productlijn in kleurrijke verpakkingen
Introductie - BOON, bekend van de vleesvervangers, introduceert een nieuwe productlijn in een duurzaam en kleurrijk jasje. Het merk wil de boon als basis-ingrediënt meer op de voorgrond plaatsen en wil dat doen als meest duurzame optie.
Lees berichtGrolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ duurzame krat
Introductie - Grolsch introduceert een nieuwe, duurzamere krat. De ‘niet-zo-nieuwe’ krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.
Lees berichtMedewerkers SPAR in nieuw, duurzaam jasje gestoken
Formulenieuws – Alle medewerkers van de Nederlandse SPAR-winkels worden dit jaar in nieuwe werkkleding gestoken. Naast het andere design van de kledinglijn, is deze ook volledig van duurzame materialen geproduceerd.
Lees berichtSodexo lanceert CO2-neutrale Carbono Cero-recepten
Catering – Onder de naam Carbono Cero lanceert Sodexo CO2-neutrale recepten. De Louisiana Burger en Double Dip Korean Wings zijn twee van de eerste acht recepten die inmiddels al op enkele locaties van Sodexo te verkrijgen zijn.
Lees berichtHMSHost zet elektrisch aangedreven vrachtwagens van Bidfood in
Luchthaven - HMSHost International zet elektrisch aangedreven vrachtwagens van Bidfood in voor de bevoorrading op Amsterdam Airport Schiphol. Dit sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie en het streven van Schiphol, om in 2030 klimaatneutraal te zijn.
Lees berichtAnne&Max wil 1 miljoen euro groeikapitaal ophalen
Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert haar eerste sharefunding campagne om 1 miljoen euro aan groeikapitaal op te halen. De opgehaalde investering gaat Anne&Max inzetten om de groei te versnellen en zich verder te ontwikkelen naar een (inter)nationale keten van ‘planeetaardige’ huiskamers.
Lees bericht