Anne&Max lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag


Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Oprichter Wobbe van Zoelen had al eerder aangegeven met een ‘ludiek iets’ en ‘iets passend’ bij de formule te willen komen in het kader van de energiecrisis en de energiebesparing.  Het is de ‘planeetaardige’ trui geworden.

Met de eigen trui wil het bedrijf mensen stimuleren mee te doen aan de jaarlijkse klimaatactie en aanzetten tot duurzaam gedrag. Sinds 1 december 2022 staat in alle vestigingen van Anne&Max de thermostaat ten minste één graad lager om het energieverbruik en de CO2-uitstoot per locatie te verlagen. Met de nieuwe trui wil het bedrijf haar gasten inspireren en activeren om gezamenlijk bij te dragen aan een duurzame toekomst. Het is de eerste Anne&Max trui en heeft een speciaal voor deze dag ontworpen design.

Met de limited edition trui wil de keten mensen laten zien wat ze zelf kunnen doen om energie te besparen. Van Zoelen: “We willen bewustwording creëren rondom energiebesparing en mensen inspireren om hun steentje bij te dragen aan het versnellen van de energietransitie. Door met deze campagne actief mensen op te roepen om in de winter iets warmers aan te trekken en de thermostaat lager te zetten, hopen we bij te dragen aan het normaliseren van duurzaam gedrag.”

Anne&Max is voor de ‘planeetaardige’ trui een samenwerking aangegaan met duurzaam kledingmerk Stanley/Stella. Dit merk maakt kledingstukken met respect voor de mens en het milieu en zet zich in voor verandering van de textielindustrie, waarbij kleding op een meer humane, ethische en ecologische manier gemaakt wordt. Zo werken ze uitsluitend met 100% biologisch en GOTS-gecertificeerd katoen en gerecyclede materialen zoals modal en gerecycled polyester.

Gasloos koken

Bij Anne&Max wordt er continu nagedacht over hoe de keten haar impact op het klimaat kan verkleinen. Zo wordt er ook gasloos gekookt en het grootste deel van de vestigingen wordt verwarmd met een warmtepomp. Daarnaast hebben vestigingen geen terrasverwarmers maar zijn er warmtedekentjes aanwezig.

Bron: Anne&Max/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Schiphol start samenwerking voor verduurzaming horeca

Luchthaven – Schiphol heeft samen met haar horecapartners een overeenkomst getekend om te werken aan een meer duurzame horecatoekomst op de luchthaven. Eén van de doelen is om in 2030 de CO2-uitstoot met 50% te verminderen ten opzichte van 2023, voornamelijk door 60% van het totaal verkochte aanbod van voedsel en zuivel plantaardig te maken.

Lees bericht


Rode Coca-Cola-kratten voortaan van 97% gerecycled plastic

Verduurzamen - Coca-Cola Europacific Partners Nederland laat weten dat de bekende rode kratten voortaan gemaakt zullen worden van 97% gerecycled plastic₁. Het gerecyclede materiaal bestaat uit 85% oude rode kratten en 15% gerecyclede tulpennetten. Om dit mogelijk te maken werkt de Coca-Cola bottelaar samen met de lokale recycler Healix en krattenproducent Schoeller Allibert.

Lees bericht


FSIN-rapport geeft inzage waar groei zit bij biologisch in de horeca

Rapport - Op donderdag 30 mei vond het congres over kansen en uitdagingen voor biologische producten in de horeca plaats. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company hebben voor het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit onderzocht hoe biologische producten beter afgezet kunnen worden in de horeca.

Lees bericht

Bus Whisky lanceert duurzame whisky in nieuwe stokerij

Gedestilleerd – Duurzaam Nederlands whiskymerk Bus Whisky opent een splinternieuwe stokerij. Ter ere van de opening van de stokerij in het Brabantse Loosbroek lanceert het merk een nieuwe whisky. De nieuwe release is een vijf jaar oude Single Cask Whisky en gelagerd op Pedro Ximenez quarter cask vaten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid