Anne&Max opent deuren van tweede vestiging in Arnhem
Formulenieuws – De ondernemers Michiel Ausems (51) en Nannique Spiek (23) hebben maandag 5 mei de deuren van een nieuwe Anne&Max in Arnhem geopend. De vestiging in de Steenstraat is de tweede Anne&Max in Arnhem.
Michiel runt al negen jaar ook de andere Anne&Max-vestiging in de Bakkerstraat. Die vestiging zit op een steenworp afstand verwijderd van deze nieuwe zaak in de Steenstraat. In dit karakteristieke hoekpand met een zonnig terras en de warme huiskamersfeer, wil hij samen met Nannique Spiek niet alleen de gasten verwennen met (h)eerlijke producten, maar ook bijdragen aan de levendige uitstraling van de Steenstraat.
Drive
Ausems gelooft dat je een warme, persoonlijke en gastvrije sfeer alleen écht kunt borgen als je zelf in de zaak staat en met volle aandacht voor gasten zorgt. “Voor mij was het essentieel om voor een tweede vestiging de juiste partner te vinden die dezelfde drive heeft,” aldus Michiel. “En dat werkt het best als diegene óók mede-eigenaar is.” Die partner heeft hij gevonden in de jonge ondernemer Spiek, die van assistent- bedrijfsleider doorgroeit naar mede-eigenaresse. Met haar achtergrond als barista en assistent-bedrijfsleider in de eerste Arnhemse vestiging, kent ze Anne&Max van binnen en van buiten.
Duurzaamheid
Anne&Max Arnhem Steenstraat zet, net als de andere vestigingen, sterk in op duurzaamheid. Met biologische en lokale producten wordt bewust gekozen voor kwaliteit en een kleinere ecologische voetafdruk. Daarnaast zoeken Michiel en Nannique actief de samenwerking met andere Arnhemse ondernemers. Eerder werkten zij in de Bakkerstraat al samen met onder meer een lokale paddenstoelenkwekerij, B&B’s en een kinderboekenwinkel.
Bron: Anne&Max/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Udea-worstenbroodje winnaar Bio-product tijdens Netwerkdiner
Bijeenkomst – Tijdens het jaarlijkse Bio-Netwerkdiner, georganiseerd door BioNederland, kwamen op 5 juni ruim 200 professionals uit de biologische keten bijeen in de Prodentfabriek in Amersfoort. De avond bood inspiratie, netwerkgelegenheid én erkenning voor innovaties en inzet binnen de sector.
Lees berichtAnne&Max bij beste 3 franchisegevers in Nederland
Formulenieuws - Franchiseformule Anne&Max is tijdens de uitreiking van de NFV Franchise Trofee 2025 uitgeroepen tot één van de drie beste franchisegevers van Nederland. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) aan formules die zich onderscheiden in kwaliteit, samenwerking en toekomstvisie. Hizi Hair werd uiteindelijk de winnaar.
Lees berichtHEMA meest favoriet voor koffie en lunch
Onderzoek – Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen.
Lees berichtNieuwe koers La Place gericht op jongeren en duurzaamheid
Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe koers ingezet. Die nieuwe koers is gericht op een jongere doelgroep, maar kent ook ambitieuze doelstellingen op het gebied van duurzaamheid. Zo wil het bedrijf tot 2027 50% minder voedselverspilling en 80% plant-based ingrediënten realiseren.
Lees berichtF&B-event over duurzaamheid hotels van Green Hotel Club
Hotels - Tijdens het tweede jaarlijkse Sustainable Food & Beverage Inspiration Event, georganiseerd door de Green Hotel Club, kwamen meer dan vijftig F&B Managers, chef-koks en General Managers van hotels uit de regio Amsterdam samen om inspiratie op te doen, kennis te delen en duurzame leveranciers te ontmoeten.
Lees berichtZorgboodschap wint Shopping Awards B2B Award 2025
Uitreiking – Zorgboodschap heeft tijdens een gala-avond in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk is Zorgboodschap de Shopping Awards B2B Award 2025 ontvangen. De prijs is toegekend door een vakjury en de erkenning voor de krachtige, gebruiksvriendelijke webshop die Zorgboodschap speciaal voor de zorgsector heeft laten ontwikkelen.
Lees bericht