Anne&Max opent eerste Nederlandse Flagship Store in Haarlem
_1080_721_90.jpg)
Formulenieuws - Gisteren opende FreshFood Café Anne&Max de deuren van haar eerste Flagship Store in Nederland. De nieuwe locatie in Haarlem is de grootste, meest duurzame én slimste Anne&Max vestiging tot nu toe.
Met de verhuizing van de Zijlstraat naar de Grote Markt heeft de oudste Anne&Max, die in 2005 openging, plaatsgemaakt voor de ‘Anne&Max van de toekomst’. Hier helpt de zogeheten ‘droombar’ medewerkers om gasten zo efficiënt mogelijk te bedienen, staat duurzaam design centraal en is een cappuccino havermelk 5 cent goedkoper dan koemelk. De vestiging is speciaal ontworpen om gasten een onbezorgd moment van geluk te geven, van ontbijt tot borreltijd.
Internationaal
Oprichter Wobbe van Zoelen: “Met een beetje pijn in mijn hart neem ik afscheid van de oudste Anne&Max, de locatie waar mijn droom 17 jaar geleden begon en waar ik de muren zelf nog heb geschilderd. Maar soms moet je dingen loslaten zodat er ruimte ontstaat voor iets nieuws. Ik kan niet wachten om met deze nieuwe locatie verder te bouwen aan mijn Anne&Max droom: uitgroeien tot een (inter)nationale keten van huiskamers die gedreven zijn op openheid, eerlijkheid, betrokkenheid, zorgzaamheid en respect.”
Koffietraining
De nieuwe locatie is met 357m2 twee keer zo groot als de oude locatie in Haarlem. Het pand biedt ruimte voor nieuwe mogelijkheden. De kelder van het pand wordt ingezet voor onder andere koffietrainingen voor baristi. Er is ruimte voor voorleesmiddagen, evenementen, vergaderingen, filmavonden en de ruimte biedt een podium aan kunstenaars.
Droombar
De nieuwe locatie beschikt over de zogeheten ‘droombar’: een bar die speciaal is ontworpen om medewerkers zo efficiënt mogelijk te ondersteunen bij de bediening en het maken van mooie en ambachtelijke producten. Alle werkzaamheden die niet belangrijk zijn voor de gasten, kunnen zo door machines worden uitgevoerd om het werk te optimaliseren. Van Zoelen: “We hebben nu een afwasrobot, een zelfbedieningszuil voor koffies to go en een verkoopkast met alle eigen Anne&Max producten.”
Lowlander
Ook nieuw is de samenwerking met brouwerij Lowlander die tijdens de opening de klimaatpositieve Cool Earth Lager biertjes serveerde. Voor ieder verkocht biertje wordt een zeegrasplantje in het Waddengebied gepland door het Nederlandse project Zeegrasherstel. Zeegras slaat meer CO₂ op dan andere plantensoorten, versterkt de biodiversiteit en gaat kusterosie tegen. Van Zoelen: “Door alleen met leveranciers samen te werken met dezelfde waarden wil Anne&Max ervoor zorgen dat alles wat goed smaakt, ook goed voelt.”
Bron: Anne&Max/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Anne&Max lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag
Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Oprichter Wobbe van Zoelen had al eerder aangegeven met een ‘ludiek iets’ en ‘iets passend’ bij de formule te willen komen in het kader van de energiecrisis en de energiebesparing. Het is de ‘planeetaardige’ trui geworden.
Lees berichtAnne&Max wil 1 miljoen euro groeikapitaal ophalen
Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert haar eerste sharefunding campagne om 1 miljoen euro aan groeikapitaal op te halen. De opgehaalde investering gaat Anne&Max inzetten om de groei te versnellen en zich verder te ontwikkelen naar een (inter)nationale keten van ‘planeetaardige’ huiskamers.
Lees berichtKFC opent eerste Haarlemse vestiging
Formulenieuws - Kentucky Fried Chicken (KFC) breidt zijn restaurantformule verder uit met de opening van een filiaal in Haarlem. Het filiaal in het centrum van Schalkwijk is het eerste KFC-restaurant in de gemeente Haarlem, waar het binnenkort ook mogelijk zal zijn om producten te laten thuisbezorgen.
Lees berichtAlbron opent vier nieuwe horecaconcepten in Tilburg
Formulenieuws – Albron heeft in de vernieuwde Emmapassage in Gemeente Tilburg op één dag vier nieuwe horecawinkels geopend. Het gaat om locaties van Frites Affairs, Strada Street Food Italiano, Anne&Max en Coffeecompany.
Lees berichtAnne&Max wil groeien om meer impact te maken op omgeving
Interview - Wobbe van Zoelen van ontbijt- en lunchformule Anne&Max blijft duurzaam ondernemen. Begin oktober maakte hij een statement door de plantaardige melk die op de locaties wordt gebruikt, vijf cent goedkoper te maken dan koemelk. En in november opende hij zijn eerste flagshipstore met slimme techniek in het centrum van Haarlem, vlakbij de plek waar het Anne&Max...
Lees berichtAnne&Max maakt koffie met havermelk goedkoper dan met melk
Formulenieuws - Bij Anne&Max is de cappuccino met plan(ee)taardige melk vanaf vandaag 5 cent goedkoper dan koemelk. De 5 cent korting is een statement, volgens de ontbijt- en lunchformule. Met de prijsverlaging wil Anne&Max ook de gast verleiden eens havelmelk uit te proberen.
Lees bericht