Anne&Max wil 1 miljoen euro groeikapitaal ophalen


Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert haar eerste sharefunding campagne om 1 miljoen euro aan groeikapitaal op te halen. De opgehaalde investering gaat Anne&Max inzetten om de groei te versnellen en zich verder te ontwikkelen naar een (inter)nationale keten van ‘planeetaardige’ huiskamers.

Vanaf begin februari zijn er certificaten van aandelen te verkrijgen via Share Council, een online platform dat duurzame groei met mede-eigenaarschap binnen het mkb stimuleert. Met de nieuwe campagne biedt Anne&Max aan fans, gasten, leveranciers, zakelijke beleggers, particuliere beleggers en anderen de kans om onderdeel uit te maken van hun groei. Op dit moment is al 75 procent van de aandelen gereserveerd via de investeringspagina van Anne&Max. Mensen kunnen vanaf 250 euro instappen. “We zijn op zoek naar groeikapitaal om te kunnen investeren in meer toonaangevende flagshipstores, internationalisering met onder andere de verkenning van de Duitse markt en het verder ontwikkelen van on- en offline Anne&Max Academia waar franchisenemers en medewerkers worden getraind en geïnspireerd”, aldus Wobbe van Zoelen, oprichter Anne&Max. Ook gaat volgens hem de investering naar nieuwe verkoopkanalen en de conceptontwikkeling van een B2B-strategie, waarbij koffie gerelateerde producten aan kantoren, universiteiten of stations worden geleverd.

Toekomstplannen

Op dit moment heeft Anne&Max 28 vestigingen over heel Nederland verspreid door middel van een franchiseformule en een eigen vestiging. Met jaarlijks vrijwel anderhalf miljoen unieke bezoekers, ongeveer 700 werknemers en een begrootte totaalomzet van ruim 16 miljoen euro in 2022, is Anne&Max volgens eigen zeggen één van de grootste Nederlandse onafhankelijke horecafranchiseketens in de categorie koffiebars en lunchrooms. Anne&Max is bezig om het concept verder uit te rollen en het aantal vestigingen in eigen beheer uit te breiden.

Bron: @FoodClicks

Auteur: M.Louws

Gerelateerd nieuws

Anne&Max lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag

Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Oprichter Wobbe van Zoelen had al eerder aangegeven met een ‘ludiek iets’ en ‘iets passend’ bij de formule te willen komen in het kader van de energiecrisis en de energiebesparing.  Het is de ‘planeetaardige’ trui geworden.

Lees bericht



Omzet foodservice in de lift; rendement onder druk

Foodservice - Foodservice zit in de lift. Over periode 13, week 49 t/m 52, (5 december 2022 t/m 1 januari 2023) laat de foodservicemonitor een stijging zien van 109 procent in de toelevering van eten en drinken in foodservice ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. YTD is de groei van Foodservice 36,8 procent. Echter, het rendement staat wel onder druk door stijgende inkoopprijzen.

Lees bericht



Anne&Max wil groeien om meer impact te maken op omgeving

Interview - Wobbe van Zoelen van ontbijt- en lunchformule Anne&Max blijft duurzaam ondernemen. Begin oktober maakte hij een statement door de plantaardige melk die op de locaties wordt gebruikt, vijf cent goedkoper te maken dan koemelk. En in november opende hij zijn eerste flagshipstore met slimme techniek in het centrum van Haarlem, vlakbij de plek waar het Anne&Max...

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid