Anuga biedt internationaal overzicht food en beverage
_1024_768_90.jpg)
Vakbeurzen - De aankomende editie van Anuga van 7 t/m 11 oktober 2023 in Keulen geeft niet alleen een overzicht van het wereldwijde aanbod op het gebied van eten en drinken, maar ook op tal van onderdelen zoals diepvries, biologische producten en hot en colddrinks. Als internationale levensmiddelenbeurs biedt het platform een totaaloverzicht op het gebied van eten en drinken.
Het totale aanbod aan levensmiddelenproducten wordt op een tiental verschillende beurzen onder één dak in het beursgebouw in Keulen aangeboden. Op de gespecialiseerde vakbeurs ‘Anuga Organic’ en overzicht van het biologische aanbod. Biologisch producten bleken de laatste jaren aan belang in te leveren, maar komen nu weer terug. Ook op de aankomende Anuga is die trend te zien. Volgens de beurorganisatie heeft het thema 'biologisch' de afgelopen jaren extra betekenis gekregen door het groeiende bewustzijn bij consumenten over gezondheid en milieu. Ook de coronaperiode heeft volgens de Anuga bijgedragen aan een groeiende belangstelling voor biologisch. De coronapandemie en de trend naar gezonde, regionale en natuurlijke producten heeft de mondiale markt voor biologische voeding en dranken en de daarmee samenhangende innovaties een extra impuls gekregen. De biologische categorieën omvatten alle F&B-productintroducties die een biologisch zegel dragen. Volgens de kennispartner van Anuga, Innova Market Insights, waren Noord-Amerika, Europa en Azië anno 2022 de grootste marktregio’s voor ecologische voedingsmiddelen. De drie leidende segmenten zijn ‘veganistisch’ met een aandeel van 29 procent, ‘glutenvrij’ "met een aandeel van 60 procent en ‘zonder additieven/conserveermiddelen’ met een aandeel van 47 procent.
Drinks
De beurzen Anuga Drinks en Anuga Hot Beverages hebben volgens de organisatie dit jaar een goede line-up voor Anuga. Zo’n 600 bedrijven nemen namelijk deel aan Anuga Drinks en 150 exposanten aan Anuga Hot Beverages in oktober 2023. Beide beurzen vertonen een hoog internationaal karakter. 38 paviljoens uit 31 landen uit onder meer Egypte, Argentinië, Azerbeidzjan, België, Brazilië, Bulgarije, China, Estland, Frankrijk, Georgië, Griekenland, Italië, de VS, Groot-Brittannië, Japan, Korea, Letland, Litouwen, Mexico, Oostenrijk, Paraguay, Portugal, Polen, Slovenië, Zuid-Afrika, Taiwan, Thailand, Turkije, Hongarije en Cyprus zijn vertegenwoordigd op Anuga Drinks. Voor Anuga Hot Beverages hebben zich 14 groepsstands uit 14 landen aangemeld uit onder meer Argentinië, China, Griekenland, Groot-Brittannië, Italië, Colombia, Mexico, Polen, Portugal, de Republiek Korea, Sri Lanka, Taiwan, Turkije en Cyprus.
Bezoek
Traditioneel kent de Anuga veel Nederlandse deelnemers en ook een hoog bezoekersaantal uit ons land. De beurs is niet alleen het bezoeken waard voor retailers en retailinkopers, maar ook voor foodservicebedrijven. Het brede en internationale aanbod biedt ook veel inspiratie. De foto's geven een beeld van de beurs in 2021, toen coronamaatregelen nog noodzakelijk waren voor beurzen. Meer informatie over de beurs hier.
Bron: Anuga/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao 2024
Horeca - Vandaag maakten vakbonden FNV Horeca en CNV Vakmensen en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) bekend dat zij een onderhandelingsresultaat hebben bereikt over een nieuwe Horeca-cao per 1 januari 2024.
Lees berichtToo Good To Go-app krijgt hoge waardering van Apple
Verkiezing – De app tegen voedselverspilling van Too Good To Go is uitgeroepen tot een van de winnaars in de categorie ‘Cultural Impact Award’ op de prestigieuze Apple App Store Awards 2023. Van de 40 wereldwijde finalisten in 10 categorieën is de app bekroond met een award in deze categorie vanwege de uitzonderlijke gebruikerservaring en de diepgaande culturele impact van de applicatie op...
Lees berichtMenuez gaat FrieslandCampina helpen met positionering Chocomel
Samenwerking – FrieslandCampina en Menuez International gaan samenwerking in de herpositionering van Chocomel in de horeca. Chocomel moet het drankje worden in de horeca als het aan FrieslandCampina ligt. Aan marketingbureau Menuez International de taak om dat voor elkaar te krijgen.
Lees berichtOok Horeca Expo in Gent ondervindt druk deelnemers
Horecavakbeurzen – Belgisch leukste horecabeurs is zondag van start gegaan. Het aantal deelnemende foodbedrijven aan de Horeca Expo in Gent lag deze editie iets lager dan vorig jaar. Ook duurt de beurs een dag korter. De Horeca Expo, waar de zuidelijke horecaprofessionals komen kijken, proeven en ontmoeten, ondervindt net als andere beurzen de druk bij de deelnemende leveranciers.
Lees berichtMona Keijzer in gesprek met Amsterdamse horeca
Actie - Mona Keijzer, tweede op de lijst van de BBB, bracht vrijdag, tijdens de Dag van de Ondernemer, een bezoek aan de Amsterdamse horeca. Op deze dag worden ondernemers in het zonnetje gezet en wordt het belang van ondernemers voor Nederland nog eens extra benadrukt. Samen met horecaondernemers gingen Mona Keijzer en KHN in op thema’s, zoals arbeid,...
Lees berichtFrites de Mer brengt ‘vismix’ in puntzakje voor de horeca
Introductie – Frites de Mer wil met een innovatieve vissnack in een puntzakje het borrelmoment meer variatie bieden. De vissnack met een mediterrane twist, moet het Nederlandse horecalandschap “uit zijn (vis)beslag schudden”, zo laten de initiatiefnemers weten.
Lees bericht