Anuga biedt internationaal overzicht food en beverage
_1024_768_90.jpg)
Vakbeurzen - De aankomende editie van Anuga van 7 t/m 11 oktober 2023 in Keulen geeft niet alleen een overzicht van het wereldwijde aanbod op het gebied van eten en drinken, maar ook op tal van onderdelen zoals diepvries, biologische producten en hot en colddrinks. Als internationale levensmiddelenbeurs biedt het platform een totaaloverzicht op het gebied van eten en drinken.
Het totale aanbod aan levensmiddelenproducten wordt op een tiental verschillende beurzen onder één dak in het beursgebouw in Keulen aangeboden. Op de gespecialiseerde vakbeurs ‘Anuga Organic’ en overzicht van het biologische aanbod. Biologisch producten bleken de laatste jaren aan belang in te leveren, maar komen nu weer terug. Ook op de aankomende Anuga is die trend te zien. Volgens de beurorganisatie heeft het thema 'biologisch' de afgelopen jaren extra betekenis gekregen door het groeiende bewustzijn bij consumenten over gezondheid en milieu. Ook de coronaperiode heeft volgens de Anuga bijgedragen aan een groeiende belangstelling voor biologisch. De coronapandemie en de trend naar gezonde, regionale en natuurlijke producten heeft de mondiale markt voor biologische voeding en dranken en de daarmee samenhangende innovaties een extra impuls gekregen. De biologische categorieën omvatten alle F&B-productintroducties die een biologisch zegel dragen. Volgens de kennispartner van Anuga, Innova Market Insights, waren Noord-Amerika, Europa en Azië anno 2022 de grootste marktregio’s voor ecologische voedingsmiddelen. De drie leidende segmenten zijn ‘veganistisch’ met een aandeel van 29 procent, ‘glutenvrij’ "met een aandeel van 60 procent en ‘zonder additieven/conserveermiddelen’ met een aandeel van 47 procent.
Drinks
De beurzen Anuga Drinks en Anuga Hot Beverages hebben volgens de organisatie dit jaar een goede line-up voor Anuga. Zo’n 600 bedrijven nemen namelijk deel aan Anuga Drinks en 150 exposanten aan Anuga Hot Beverages in oktober 2023. Beide beurzen vertonen een hoog internationaal karakter. 38 paviljoens uit 31 landen uit onder meer Egypte, Argentinië, Azerbeidzjan, België, Brazilië, Bulgarije, China, Estland, Frankrijk, Georgië, Griekenland, Italië, de VS, Groot-Brittannië, Japan, Korea, Letland, Litouwen, Mexico, Oostenrijk, Paraguay, Portugal, Polen, Slovenië, Zuid-Afrika, Taiwan, Thailand, Turkije, Hongarije en Cyprus zijn vertegenwoordigd op Anuga Drinks. Voor Anuga Hot Beverages hebben zich 14 groepsstands uit 14 landen aangemeld uit onder meer Argentinië, China, Griekenland, Groot-Brittannië, Italië, Colombia, Mexico, Polen, Portugal, de Republiek Korea, Sri Lanka, Taiwan, Turkije en Cyprus.
Bezoek
Traditioneel kent de Anuga veel Nederlandse deelnemers en ook een hoog bezoekersaantal uit ons land. De beurs is niet alleen het bezoeken waard voor retailers en retailinkopers, maar ook voor foodservicebedrijven. Het brede en internationale aanbod biedt ook veel inspiratie. De foto's geven een beeld van de beurs in 2021, toen coronamaatregelen nog noodzakelijk waren voor beurzen. Meer informatie over de beurs hier.
Bron: Anuga/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Colruyt gaat voortaan 200 horecaproducten aanbieden
Buitenland - Klanten in de Colruyt Laagste Prijzen-winkels in Brugge Sint-Pieters en Aalst gaan vanaf 1 februari een extra assortiment aantreffen van 200 producten die specifiek bedoeld zijn voor horecazaken. De producten komen uit het assortiment van Solucious. De Belgische discounter zegt dat het om een test gaat, maar laat ook weten dat zij verder willen groeien in de foodservicemarkt. De slagerijafdeling...
Lees berichtBroekhuyzen Horecagroothandel nu officieel Bidfood Noordwijkerhout
Groothandel – Broekhuyzen Horecagroothandel in Noordwijkerhout is zaterdag 25 januari officieel geïntegreerd in Bidfood Noordwijkerhout. Dat heeft de groothandel laten weten.
Lees berichtJan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X
Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.
Lees berichtHorecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers
Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.
Lees berichtHoreca moet scherper kijken naar logistieke kosten
Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.
Lees berichtFoodservice groeide in 2024 met 4,1% door prijsverhogingen
Analyse - De foodservicemarkt had in 2024 last van een regenachtig voorjaar en een consument die de hand op de knip hield. De omzet van de totale markt voor Foodservice (Klassieke Horeca, Gemak, Catering) kwam daardoor vorig jaar uit op €22.177 miljoen. Feitelijk betkende dat een bescheiden groei van 4,1% ten opzichte van de 12,1% groei in 2023. De omzetgroei was uitsluitend het gevolg van...
Lees bericht