Anuga breekt records in exposanten en bezoek


De internationale foodbeurs Anuga telde 3,5 procent meer bezoek dan de vorige editie

Vakbeurzen - De 2025-editie van Anuga heeft geschiedenis geschreven. Met meer dan 8.000 exposanten uit 110 landen en ruim 145.000 bezoekers uit 190 landen vestigde de vakbeurs voor de wereldwijde voedingsmiddelenindustrie nieuwe records. Daarmee groeide het bezoekersaantal met 3,6 procent ten opzichte van de vorige editie.

Bezoekers kwamen vooral uit het Verenigd Koninkrijk, Italië, Nederland en Spanje, terwijl ook landen buiten Europa, zoals Brazilië, China, Japan, Canada en de VS, sterk vertegenwoordigd waren. Met 94 procent internationale exposanten en 80 procent buitenlandse bezoekers bevestigde Anuga haar status als dé wereldwijde business- en innovatiehub van de foodsector.

Partnerland Zuid-Korea had als thema “Flavor Meets Trends” gekozen. Zo’n honderd Koreaanse bedrijven presenteerden traditionele en moderne foodoplossingen, van kimchi en gochujang tot geavanceerde foodtech-innovaties. En op de Anuga HORIZON Stage deelden internationale experts hun visie op thema’s als alternatieve eiwitten, duurzaamheid, foodtech en vertical farming. Ook de Anuga Trend Zone en Anuga Organic on Stage boden analyses over trends, plantaardige voeding en biologische groei.

Bron: Anuga/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuw platform maakt voortgang eiwittransitie inzichtelijk

Platform - ProVeg Nederland lanceert het nieuwe platform Eiwitstand.nl, dat laat zien welke doelen Nederlandse organisaties hebben gesteld voor de overstap naar een meer plantaardig voedingspatroon en hoe ver zij daarin zijn. Het is voor het eerst dat de eiwittransitie zo uitgebreid en transparant in kaart is gebracht.

Lees bericht




Anuga Fine Food 2025 wordt grootste editie ooit

Vakbeurzen – In oktober gaat de grootste editie ooit van de Anuga Fine Food van start. De beursorganisatie laat weten dat onder de Anuga-paraplu ruim 4.300 exposanten en 135 landenpaviljoens hun delicatessen, gourmet- en andere levensmiddelen tonen.

Lees bericht


Cas & Kas, GRO en Snackwize bundelen krachten in Snackwise Collective

Samenwerking – Met de opening van een nieuwe snackfabriek in Nieuw-Vennep zetten drie vernieuwende spelers uit de voedingsmiddelenindustrie een opvallende stap richting de toekomst van snackproductie. Cas & Kas, GRO en Snackwize slaan de handen ineen en beginnen onder de naam Snackwise Collective, een samenwerkingsverband dat inzet op smaakvolle én duurzame snacks.

Lees bericht

Inkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent

Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid