Anuga breekt records in exposanten en bezoek
Vakbeurzen - De 2025-editie van Anuga heeft geschiedenis geschreven. Met meer dan 8.000 exposanten uit 110 landen en ruim 145.000 bezoekers uit 190 landen vestigde de vakbeurs voor de wereldwijde voedingsmiddelenindustrie nieuwe records. Daarmee groeide het bezoekersaantal met 3,6 procent ten opzichte van de vorige editie.
Bezoekers kwamen vooral uit het Verenigd Koninkrijk, Italië, Nederland en Spanje, terwijl ook landen buiten Europa, zoals Brazilië, China, Japan, Canada en de VS, sterk vertegenwoordigd waren. Met 94 procent internationale exposanten en 80 procent buitenlandse bezoekers bevestigde Anuga haar status als dé wereldwijde business- en innovatiehub van de foodsector.
Partnerland Zuid-Korea had als thema “Flavor Meets Trends” gekozen. Zo’n honderd Koreaanse bedrijven presenteerden traditionele en moderne foodoplossingen, van kimchi en gochujang tot geavanceerde foodtech-innovaties. En op de Anuga HORIZON Stage deelden internationale experts hun visie op thema’s als alternatieve eiwitten, duurzaamheid, foodtech en vertical farming. Ook de Anuga Trend Zone en Anuga Organic on Stage boden analyses over trends, plantaardige voeding en biologische groei.
Bron: Anuga/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuw platform maakt voortgang eiwittransitie inzichtelijk
Platform - ProVeg Nederland lanceert het nieuwe platform Eiwitstand.nl, dat laat zien welke doelen Nederlandse organisaties hebben gesteld voor de overstap naar een meer plantaardig voedingspatroon en hoe ver zij daarin zijn. Het is voor het eerst dat de eiwittransitie zo uitgebreid en transparant in kaart is gebracht.
Lees berichtHands Off introduceert vier nieuwe plantaardige chocoladerepen
Introductie - Chocolademerk Hands Off breidt zijn assortiment uit met vier nieuwe plantaardige chocoladerepen met zachte vulling. Het merk speelt daarmee in op de groeiende vraag naar duurzame en plantaardige alternatieven.
Lees berichtIKEA viert 40 jaar Zweedse balletjes met introductie falafelballetje
Formulenieuws -IKEA viert de 40ste verjaardag van haar iconische Zweedse balletje met een nieuwe variant: het falafelballetje. De snack, gemaakt van kikkererwten, courgette, ui en kruiden, wordt vanaf deze maand in de restaurants geserveerd met couscous, aioli en citroen.
Lees berichtAnuga Fine Food 2025 wordt grootste editie ooit
Vakbeurzen – In oktober gaat de grootste editie ooit van de Anuga Fine Food van start. De beursorganisatie laat weten dat onder de Anuga-paraplu ruim 4.300 exposanten en 135 landenpaviljoens hun delicatessen, gourmet- en andere levensmiddelen tonen.
Lees berichtCas & Kas, GRO en Snackwize bundelen krachten in Snackwise Collective
Samenwerking – Met de opening van een nieuwe snackfabriek in Nieuw-Vennep zetten drie vernieuwende spelers uit de voedingsmiddelenindustrie een opvallende stap richting de toekomst van snackproductie. Cas & Kas, GRO en Snackwize slaan de handen ineen en beginnen onder de naam Snackwise Collective, een samenwerkingsverband dat inzet op smaakvolle én duurzame snacks.
Lees berichtInkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent
Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.
Lees bericht