Apenkooi en Bar-le-Duc zetten stap naar circulaire evenementen


Samenwerking - Bar-le-Duc en Apenkooi Events gaan samenwerken op de door Apenkooi georganiseerde evenementen. Beide partijen willen in hun driejarige samenwerking toe naar het organiseren van circulaire evenementen. Tijdens DGTL Amsterdam trapt Apenkooi zowel het festivalseizoen als de samenwerking met Bar-le-Duc af. De evenementenorganisator neemt daarmee een verdere stap in haar duurzaamheidsbeleid. DGTL behoorde al tot een van de meest duurzame festivals ter wereld. In de samenwerking zorgt Bar-le-Duc voor flesjes op de evenmenten die gemaakt zijn van 100% gerecyclede plastic flessen, dus zonder het gebruik van nieuwe grondstoffen. Bovendien worden de bezoekers van de festivals gestimuleerd hun lege flesjes in te leveren aan de bar, waarna deze weer worden opgehaald en recyclet tot nieuwe flessen. Circulair systeem Water is - na bier - de meest verkochte drank tijdens festivals. De flesjes water belanden na gebruik vervolgens veelal in de afvalbak. Dat moet anders, was de mening van evenementenorganisator Apenkooi, die de ambitie heeft de meest duurzame evenementenorganisator ter wereld te worden. “Ons doel is dat in 2020 al onze events compleet circulair zijn en de samenwerking vormt hierin een belangrijke stap”, aldus Jasper Goossen, oprichter en Managing Partner van Apenkooi. “Het circulaire systeem sluit aan bij ons streven naar duurzaamheid, want bij wijze van spreken worden de flessen die we dit jaar verkopen volgend jaar weer ingezet.” Ook Paula Gijsen, Senior Brand Manager van Bar-le-Duc is tevreden met de samenwerking: “Kraanwater is natuurlijk altijd de beste optie, maar de ervaring leert dat bezoekers van bijvoorbeeld een festival toch graag water in een flesje of juist met een smaakje kopen.” Gerecyclede flessen Apenkooi organiseert jaarlijks een breed scala aan evenementen, zoals DGTL en STRAF_WERK, waarbij duizenden drankjes worden verkocht. Om de hoeveelheid plastic afval te beperken is de organisator al eerder overgestapt van plastic wegwerpbekers naar een statiegeldsysteem met hardcups die bezoekers aan het einde van het event weer kunnen inleveren. De mogelijkheid om nu ook plastic waterflesjes in te leveren voor recycling is hierop een mooie aanvulling. Bron: @FoodClicks Samenwerking - Bar-le-Duc en Apenkooi Events gaan samenwerken op de door Apenkooi georganiseerde evenementen. Beide partijen willen in hun driejarige samenwerking toe naar het organiseren van circulaire evenementen. Tijdens DGTL Amsterdam trapt Apenkooi zowel het festivalseizoen als de samenwerking met Bar-le-Duc af. De evenementenorganisator neemt daarmee een verdere stap in haar duurzaamheidsbeleid. DGTL behoorde al tot een van de meest duurzame festivals ter wereld. In de samenwerking zorgt Bar-le-Duc voor flesjes op de evenmenten die gemaakt zijn van 100% gerecyclede plastic flessen, dus zonder het gebruik van nieuwe grondstoffen. Bovendien worden de bezoekers van de festivals gestimuleerd hun lege flesjes in te leveren aan de bar, waarna deze weer worden opgehaald en recyclet tot nieuwe flessen. Circulair systeem Water is - na bier - de meest verkochte drank tijdens festivals. De flesjes water belanden na gebruik vervolgens veelal in de afvalbak. Dat moet anders, was de mening van evenementenorganisator Apenkooi, die de ambitie heeft de meest duurzame evenementenorganisator ter wereld te worden. “Ons doel is dat in 2020 al onze events compleet circulair zijn en de samenwerking vormt hierin een belangrijke stap”, aldus Jasper Goossen, oprichter en Managing Partner van Apenkooi. “Het circulaire systeem sluit aan bij ons streven naar duurzaamheid, want bij wijze van spreken worden de flessen die we dit jaar verkopen volgend jaar weer ingezet.” Ook Paula Gijsen, Senior Brand Manager van Bar-le-Duc is tevreden met de samenwerking: “Kraanwater is natuurlijk altijd de beste optie, maar de ervaring leert dat bezoekers van bijvoorbeeld een festival toch graag water in een flesje of juist met een smaakje kopen.” Gerecyclede flessen Apenkooi organiseert jaarlijks een breed scala aan evenementen, zoals DGTL en STRAF_WERK, waarbij duizenden drankjes worden verkocht. Om de hoeveelheid plastic afval te beperken is de organisator al eerder overgestapt van plastic wegwerpbekers naar een statiegeldsysteem met hardcups die bezoekers aan het einde van het event weer kunnen inleveren. De mogelijkheid om nu ook plastic waterflesjes in te leveren voor recycling is hierop een mooie aanvulling. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bakkerij Pré Pain gaat brood maken van biergraan

Samenwerking – Bakkerij Pré Pain en circulair innovator MaGie Creations gaan samenwerken en hun assortiment uitbreiden met een duurzaam broodconcept. Pré Pain gaat broodproducten maken van het biergraan van MaGie Creations, een restproduct uit het bierbrouwproces.

Lees bericht



Karma Kebab opent eerste vaste horecalocatie in Utrecht

Horeca – Bekendheid heeft Karma Kebab met de veelkleurige plantaardige gerechten gekregen door de deelname aan verschillende festivals. Nu krijgt het plant-based concept een eigen vaste horecalocatie. In Utrecht, in een fietsdepot aan de Kanaalweg. De vestiging in Utrecht is de eerste van de 10 vestigingen die het bedrijf de komende 2 jaar wil gaan openen.

Lees bericht




Kabinet: ‘Alles kan weer open in 3 stappen’

Coronamaatregelen - Ondanks de hoge besmettingscijfers, blijft het aantal ziekenhuisopnames stabiel. Toch gaat het kabinet versoepelen en wel in een drietal stappen. Waarom? We zijn beter tegen het virus bestand, door vaccinaties en boosterprikken en de opgebouwde immuniteit. Maar tijdens de persconferentie dinsdagavond waarschuwde minister Ernst Kuipers wel, want het zijn grote stappen, die snel achter elkaar.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid