Appèl en Brownies&downieS werken samen op TU Eindhoven


Catering - Appèl is vanaf deze zomer de nieuwe cateraar van de TU Eindhoven. De samenwerking gaat in op 6 juli en loopt door tot 2025. Op de locatie gaat Appèl ook een samenwerking aan met Brownies&downieS, de eerste vestiging op een onderwijslocatie. De cateraar uit Den Bosch haalt ook de Subway en Starbucks terug naar de campus.

Appèl had zich al eerder in 2018 kandidaat gesteld als nieuwe cateraar, maar viel toen buiten de boot. Maar inmiddels is er meer expertise opgebouwd binnen het hoger beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs. Appèl ziet TU/e als een mooie toevoeging aan de eigen Appèl Campus divisie. “De groene en levendige campus is steeds meer een hotspot voor studenten, ondernemers en bedrijven om elkaar te ontmoeten en te verbinden. Wat brengt mensen beter samen dan een heerlijke lunch, een goede maaltijd of de beste koffie? Wij hebben ontzettend veel zin om daar een bijdrage aan te leveren”, aldus salesmanager Hans Zwartkruis van Appèl.

Coronacrisis

Het ongeluk wil dat de campus op dit moment als gevolg van de coronacrisis niet zo levendig is. De aanbesteding was net afgerond voordat de coronacrisis toesloeg, zo laat Appèl weten. “Het vraagt aanpassingsvermogen van iedereen, opstarten tijdens een crisis is spannend maar iedereen snapt dat dingen nu net even iets anders lopen dan normaal”, aldus Zwartkruis.

Foodcity

De campus is ingericht met het maatwerkconcept FoodCity en biedt daarmee een gevarieerd aanbod aan verschillende foodconcepten, dat ook nog eens rouleert. De invulling is gericht op gezonde, duurzame voeding en nationale en internationale foodtrends. Eerder was het concept FoodCity te zien bij de hogeschool Saxion in Deventer. “Daarnaast halen we de Subway en Starbucks terug naar de campus. We zien dit als een toevoeging die bijdraagt om studenten een zo compleet mogelijk aanbod te bieden”, aldus Zwartkruis.

Uniek

Daarnaast gaat Appèl op de campus een unieke samenwerking aan met Brownies&downieS, waar bijzondere talenten met een afstand tot de arbeidsmarkt werken. Het TU/e filiaal wordt de eerste Brownies&downieS vestiging op een onderwijslocatie en de tweede vestiging in Eindhoven. Op de campus gaat het om een verkooppunt waarbij het assortiment van de lunchformule in ‘grab & go’-variant verkrijgbaar is. De locatie zal gerund worden door Robin Walschots, onze sociale ondernemer die al zeven jaar ervaring heeft als eigenaresse van Brownies&downieS Eindhoven. De combinatie van beide locaties biedt voordelen. “Op dit moment is er een wachtlijst voor onze bijzondere medewerkers in Eindhoven, door deze stap kunnen we nog meer sociale impact maken in de toekomst. Daarnaast kijken onze medewerkers echt uit om ‘bij de universiteit’ te gaan werken”, aldus Philip Christiaans, formulemanager bij de horecaketen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Cateraar CIRFOOD introduceert de Twist’d

Catering - CIRFOOD heeft als eerste bedrijfscateraar in Nederland de Twist’d aangeschaft en deze speciaal geïmporteerd. De cateraar  introduceert daarmee een smakelijk en vernieuwend tosti concept waarmee de cateraar ‘het beste van alle werelden aan de gasten kan geven’.

Lees bericht


Subway introduceert Signature Series in Nederland

Formulenieuws – Broodjesketen Subway start met een nieuwe lijn sandwiches de Signature Series. De lijn bestaat uit acht sandwich creaties, die speciaal door chefs ontworpen. Volgens Subway geldt de introductie als de grootste menuwijziging in 58 jaar.

Lees bericht

Naam Markies Catering verdwijnt en wordt Appèl

Catering - Zowel Markies Catering als zusterbedrijven Zo-vital, SAB, FM at Work en Scoolcompany gaan vanaf vandaag samen verder onder één naam: Appèl. De cateraar uit Den Bosch wil met de naamswijzigingen het merk Appèl versterken en de dienstverlening verdere verbeteren.

Lees bericht




Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid