Appèl komt met ‘best basic’-opties bij TU Delft
_1080_698_90.jpg)
Catering – Cateraar Appèl, die met de ingang van het nieuwe studiejaar de horeca-activiteiten verzorgt bij de TU Delft, komt daar op de uitgiftepunten met ‘best basic’-opties. Het gaat om producten die binnen de categorie in een betaalbare variant worden aangeboden.
Onder de ‘best basic’-opties vallen bijvoorbeeld een betaalbare soep en een goedkoop broodje. Ook salades en snacks hebben allemaal een variant die scherp geprijsd is. Maar ook combinatiedeals worden ingezet. Zo wordt elke donderdag van de maand een ‘super budget deal’ aangeboden. Zo’n super budget deal kan bestaan uit een soep met een belegd broodje voor 2,95, licht conceptontwikkelaar Evy de Wilde bij Appèl tegenover het platform Delta van de TU Delft toe.
Vers bereid
De speciale deals zijn ingezet omdat Appèl samen met de TU Delft stappen gaat zetten in het verder verduurzamen van het voedingsaanbod, maar ook omdat alles vrijwel vers wordt bereid op de locaties. De inzet van koks en medewerkers die de bereiding moeten doen zou zorgen voor een hoger prijskaartje. Om gebruikers van de horeca te overtuigen dat het aanbod niet duurder is, worden de deals ingezet. De Wilde laat in een reactie aan Delta weten veel van de ‘best basic’-opties en de super budget deals te verwachten.
Vegetarisch
Op de TU Delft biedt Appèl een uitgebreid vegetarisch - en deels ook veganistisch - aanbod. Twee locaties op de campus zijn zelfs volledig vegetarisch. De TU Delft was de eerste universiteit in Nederland die voor een volledig vegetarisch aanbod ging in één van de restaurants.
Bron: Delta/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Studentenformule SPAR university bestaat 10 jaar
Formulenieuws - SPAR university, het studentenformat van SPAR, bestaat 10 jaar. De eerste winkel opende in 2013 op de Vrije Universiteit te Amsterdam. Een winkelformule specifiek gericht op studenten is uniek.
Lees berichtMcDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’
Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.
Lees berichtIKEA komt met ‘voordelig geprijsde’ plantdog
Formulenieuws – IKEA introduceert de plantdog, een plantaardige variant van de al veertig jaar bestaande populaire hotdog. Net als alle andere plantaardige opties in het IKEA Food aanbod, is deze nieuwe hotdog lager in prijs dan de kipvariant. Op die manier wil het Zweedse woonwarenhuis mensen stimuleren om te kiezen voor een plantaardig alternatief.
Lees berichtAppèl en Markies Catering introduceren cateringconcept Goodish
Catering - Appèl en Markies Catering introduceren een nieuw cateringconcept. Het nieuwe concept Goodish staat voor ‘Vers, snel and a very goooood taste’. Goodish wordt op de Vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer geïntroduceerd. Deze beurs vindt plaats op 7 tot en met 9 juni in de Jaarbeurs Utrecht.
Lees berichtCateringsector gaat voedselverspilling in kaart brengen
Catering – Elf ondernemingen in de cateringsector en twee brancheverenigingen hebben gezamenlijk besloten werk te gaan maken van voedselverspilling en starten met het in kaart brengen van de hoeveelheid voedsel dat wordt verspild. Het gaat om alle sectoren waarin de cateraars actief zijn, dus bedrijfskantines, zorginstellingen en schoolkantines.
Lees berichtMarkies Catering neemt cateraar Scoolcompany over
Overname - De Brabantse cateraar Markies Catering neemt per 1 augustus dit jaar de activiteiten van Scoolcompany over. De onderwijscateraar uit Capelle aan den IJssel verzorgt momenteel op 28 middelbare scholen de catering. Deze activiteiten van Scoolcompany worden voortgezet onder de paraplu van Markies Catering.
Lees bericht