Appèl komt met ‘best basic’-opties bij TU Delft
![](/images/made/uploads/Appèl_catering_Food_City_concept_(Medium)_1080_698_90.jpg)
Catering – Cateraar Appèl, die met de ingang van het nieuwe studiejaar de horeca-activiteiten verzorgt bij de TU Delft, komt daar op de uitgiftepunten met ‘best basic’-opties. Het gaat om producten die binnen de categorie in een betaalbare variant worden aangeboden.
Onder de ‘best basic’-opties vallen bijvoorbeeld een betaalbare soep en een goedkoop broodje. Ook salades en snacks hebben allemaal een variant die scherp geprijsd is. Maar ook combinatiedeals worden ingezet. Zo wordt elke donderdag van de maand een ‘super budget deal’ aangeboden. Zo’n super budget deal kan bestaan uit een soep met een belegd broodje voor 2,95, licht conceptontwikkelaar Evy de Wilde bij Appèl tegenover het platform Delta van de TU Delft toe.
Vers bereid
De speciale deals zijn ingezet omdat Appèl samen met de TU Delft stappen gaat zetten in het verder verduurzamen van het voedingsaanbod, maar ook omdat alles vrijwel vers wordt bereid op de locaties. De inzet van koks en medewerkers die de bereiding moeten doen zou zorgen voor een hoger prijskaartje. Om gebruikers van de horeca te overtuigen dat het aanbod niet duurder is, worden de deals ingezet. De Wilde laat in een reactie aan Delta weten veel van de ‘best basic’-opties en de super budget deals te verwachten.
Vegetarisch
Op de TU Delft biedt Appèl een uitgebreid vegetarisch - en deels ook veganistisch - aanbod. Twee locaties op de campus zijn zelfs volledig vegetarisch. De TU Delft was de eerste universiteit in Nederland die voor een volledig vegetarisch aanbod ging in één van de restaurants.
Bron: Delta/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Appèl introduceert plantaardige American Cookie
Introductie – Cateraar Appèl introduceert een plantaardige milk cookie. Samen met de vaste leverancier heeft Appèl leverancier de variant ontwikkeld als een belangrijke stap in de eiwittransitie.
Lees berichtHeineken start bouw nieuw Global R&D Centre
Brouwerij - Heineken kondigt de bouw van een Global Research & Development Centre in Zoeterwoude aan, genaamd het Dr. H.P. Heineken Centre. Met de bouw is een investering gemoeid van €45 miljoen. Vanaf halverwege 2025 zal het centrum zich gaan toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe producten en het verbeteren van bestaande producten en processen.
Lees berichtEfteling zet meer in op duurzaamheid en plantaardig
Leisure – Attractiepark De Efteling zet meer in op duurzaamheid en gaat meer plantaardige producten aanbieden. Zowel op het park als in de hotels en de resorts zijn de komende maanden vaker vegetarische opties te zien. Dat meldt website Loopings.
Lees berichtEazie opent geheel vernieuwde vestiging in Dordrecht
Formulenieuws – Eazie heeft onlangs een vestiging nieuw heropend. The asian good food bar, zoals de formule wordt genoemd, wil de komende drie jaar groeien naar 50 vestigingen in Nederland. Voor dit jaar staan nog meerdere openingen in de planning, zo laat de franchisegever weten.
Lees berichtBij achttien festivals is het menu volledig vegetarisch
Festivals – Bij achttien grote festivals kunnen de bezoekers dit jaar volledig vegetarisch eten, laat Wakker Dier weten. De organisatie vraagt de festivals meer vegetarisch aan te bieden, om enerzijds de consument kennis te laten maken met vegetarisch eten en anderzijds de milieu-impact van festivals te verkleinen.
Lees berichtVegitalian opent eerste locatie in Rotterdam
Formulenieuws – Met twee restaurants in Utrecht en één in Amsterdam, is het nu tijd voor Rotterdam; op 12 juni opent Vegitalian de eerste locatie in de Maasstad aan de Schiedamse Vest.
Lees bericht