Artiesten vieren heropening horeca met variant op Hazes-lied


Roel van Velzen (l) en Nick Schilder vieren de heropening van de horeca met een variant op Hazes-hit 'Het is Tijd, de Hoogste Tijd'

Actie – De artiesten Diggy Dex, Nick Schilder en Roel van Velzen vieren met een nieuwe uitvoering van de Hazes-hit ‘Het Laatste Rondje’ de heropening horeca. In de nieuwe versie draait het niet om de laatste minuten waarin een café open is, maar juist om de eerste minuten dat deze weer opengaat.

Ondernemers kunnen niet wachten om hun deuren weer te openen, personeel staat te popelen om nieuwe fusten aan te sluiten en gasten hunkeren naar avonden vol gezelligheid, zo laat bierbrouwer Heineken weten, die het nummer promoot.

Het idee voor het nummer ontstond tijdens de repetities van De Vrienden Van Amstel LIVE, dat vorige week vanwege de huidige overheidsmaatregelen niet door kon gaan. Marc Jitta, horecadirecteur Heineken Nederland, waar het merk Amstel onder valt: “Uiteraard hebben we dit initiatief, waaruit zoveel warmte voor de horeca spreekt, volledig omarmd. Alle seinen lijken op groen te staan voor een gedeeltelijke opening van de horeca. Wij staan in de startblokken om alle zaken op tijd van bier te voorzien. Dit lied is een geweldige opsteker voor iedereen die de horeca een warm hart toedraagt.”

Het is tijd, de hoogste tijd

Het welbekende André Hazes-nummer ‘Het Laatste Rondje’ uit 1981 wordt traditioneel in veel Nederlandse kroegen tegen sluitingstijd gedraaid. Het nummer werd herschreven voor het verlossende moment dat we weer mogen. Daarmee staat het refrein ‘Het is tijd, de hoogste tijd’ niet meer symbool voor de laatste minuten dat de kroeg open is, maar voor de eerste minuten dat hij weer open gaat. Het nummer en de bijbehorende videoclip ‘Het is tijd, de hoogste tijd’ zijn vanaf vandaag beschikbaar op YouTube.

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Groeiende zorgen over voldoende horecapersoneel

Onderzoek  - Horecaondernemers hebben grote zorgen over personeelskrapte. Zeker met de lange weekenden met Hemelvaart en Pinksteren voor de deur, vragen horecaondernemers zich af of ze hun gasten wel op de juiste manier kunnen ontvangen door het personeelsprobleem in de sector, maar inzet techniek wordt nog niet gezien als oplossing. Dat laat onderzoek van GROUP7 Professional Community zien.

Lees bericht

Vakbeurs euvend & coffeena 2022 gaat niet door

Vakbeurzen - De Internationale Vakbeurs voor Vending & Office Coffee Service die gepland staat voor 27 tot en met 29 oktober, euvend & coffeena 2022, gaat dit jaar niet door. De reden is dat de organisatie niet een volwaardige afspiegeling van de markt voor vending en koffie kan presenteren.

Lees bericht

Diageo lanceert nieuw B2B-kennisplatform DIAGEO One

Platform - Diageo introduceert DIAGEO One, een B2B-ondersteuningsplatform, waar eigenaren van slijterijen en horeca 24 uur per dag terecht kunnen voor onder meer exclusieve trainingsvideo's, recepten, social media materiaal, speciale aanbiedingen, trends updates. Ook het bestellen van Diageo producten via hun reguliere groothandel kan met DIAGO One.

Lees bericht


Platform voor horeca lanceert marktplaats ‘no waste’

Voedselverspilling - TIPPR, het inspiratieplatform voor de horeca,  lanceert een marktplaats met overschotten en imperfecte producten. Op het platform ‘no Waste’ kunnen fabrikanten en groothandelaren producten aanbieden, die zij niet meer kunnen verkopen, maar voor een horecaondernemer tegen een gunstige prijs nog wel geschikt zijn om te gebruiken.

Lees bericht

Grote inhaalslag horeca in 2022 met ruim 30% volumegroei

Analyse - Gedurende dit jaar vindt er in de horeca een grote inhaalslag plaats met een verwachte volumegroei van 30% tot 35%. Ondanks de forse groei zal de horecasector naar verwachting pas in 2023 volledig zijn hersteld van de coronapandemie. Dit blijkt uit het nieuwe vooruitzicht horeca van ING Research.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid