Artiesten vieren heropening horeca met variant op Hazes-lied


Roel van Velzen (l) en Nick Schilder vieren de heropening van de horeca met een variant op Hazes-hit 'Het is Tijd, de Hoogste Tijd'

Actie – De artiesten Diggy Dex, Nick Schilder en Roel van Velzen vieren met een nieuwe uitvoering van de Hazes-hit ‘Het Laatste Rondje’ de heropening horeca. In de nieuwe versie draait het niet om de laatste minuten waarin een café open is, maar juist om de eerste minuten dat deze weer opengaat.

Ondernemers kunnen niet wachten om hun deuren weer te openen, personeel staat te popelen om nieuwe fusten aan te sluiten en gasten hunkeren naar avonden vol gezelligheid, zo laat bierbrouwer Heineken weten, die het nummer promoot.

Het idee voor het nummer ontstond tijdens de repetities van De Vrienden Van Amstel LIVE, dat vorige week vanwege de huidige overheidsmaatregelen niet door kon gaan. Marc Jitta, horecadirecteur Heineken Nederland, waar het merk Amstel onder valt: “Uiteraard hebben we dit initiatief, waaruit zoveel warmte voor de horeca spreekt, volledig omarmd. Alle seinen lijken op groen te staan voor een gedeeltelijke opening van de horeca. Wij staan in de startblokken om alle zaken op tijd van bier te voorzien. Dit lied is een geweldige opsteker voor iedereen die de horeca een warm hart toedraagt.”

Het is tijd, de hoogste tijd

Het welbekende André Hazes-nummer ‘Het Laatste Rondje’ uit 1981 wordt traditioneel in veel Nederlandse kroegen tegen sluitingstijd gedraaid. Het nummer werd herschreven voor het verlossende moment dat we weer mogen. Daarmee staat het refrein ‘Het is tijd, de hoogste tijd’ niet meer symbool voor de laatste minuten dat de kroeg open is, maar voor de eerste minuten dat hij weer open gaat. Het nummer en de bijbehorende videoclip ‘Het is tijd, de hoogste tijd’ zijn vanaf vandaag beschikbaar op YouTube.

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Jan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X

Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.

Lees bericht

Horecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers

Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.

Lees bericht



Horeca moet scherper kijken naar logistieke kosten

Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.

Lees bericht

Horecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event

Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid