Autodrop en KraftBier brouwen samen eerste Candy IPA


Samenwerking – Autodrop en KraftBier hebben samen een biertje ontwikkeld met de smaak van de bosvruchtrode Cadillacs van het snoepmerk. Daarmee introduceren zij de eerste Candy IPA in Nederland. De IPA is vanaf deze week in-store en online te koop.

De Bosvruchtrode Cadillac van Autodrop is de basis van de Indian Pale Ale. Daarmee introduceren Autodrop-producent Concorp en Kraftbier een nieuwe bierstijl in Nederland: De Candy IPA. Volgens het duo zit de match tussen beide merken in het ‘licht rebelse en prettig gestoorde karakter van de twee merken’. “De Cadillac is de hero onder de autodrop,” zegt Emma Bloem, Product Manager bij Autodrop, “Het zou gebrouwen moeten worden. En dat deden we”.

Om het bier te kunnen brouwen zijn de ingrediënten van het snoepje eerst gemengd met verschillende basisbieren. Daaruit bleek dat de smaak van het snoepje het beste past bij die van IPA.

De brouwers noemden het roze biertje VROEMMM. De roze verpakking waarin het biertje zit, sluit niet alleen aan bij de kleur van het bier maar ook bij de verpakking van het merk Autodrop. Om verdere misverstanden over alcohol en autorijden te voorkomen staat de waarschuwing ‘Don’t drink and drive!’ op de verpakking.

Het biertje VROEMMM is verkrijgbaar in de webshop van KraftBier.

Bron: Concorp/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Autodrop lanceert ‘Opgevoerde Autodrop’

Introductie - Snoepmerk Autodrop introduceert de ‘Opgevoerde Autodrop’, een snoepje met een zachtere vulling, die ‘iedereen in de hoogste versnelling brengt’, volgens zoetwarenbedrijf Concorp. De introductie wordt ondersteund met een nummer van zangeres Samantha Steenwijk en rapper Sjaak.

Lees bericht


Van linzenburgers tot plantaardige biefstuk tijdens PLMA 2018 in Amsterdam

Beurzen - Biologisch, vegetarisch, geur- en kleurstofvrij en laag calorisch. Zo maar enkele posters en kreten die tijdens de tweedaagse private label-beurs PLMA in de stands waren te zien De beurs werd afgelopen dinsdag en woensdag in de RAI in Amsterdam gehouden. Conclusie: de trends binnen de levensmiddelenbranche worden door alle partijen bijgehouden, zeker ook door de private labelbedrijven. De...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid