Autogrill opent ‘3-in-1’ counter Brussel-Centraal met YB


YB slaat vleugels uit naar België en opent eerste stationslocatie in franchise met Autogrill

Formulenieuws - YB maakt slaat de vleugels uit naar België en komt als franchise bij Autogrill in een 3-in-1 shopconcept op Station Brussel-Centraal. De Autogrillcounter van de wereldwijde operator in food & beverage-diensten voor reizigers komt op de tussenverdieping van het station die naar de sporen leidt.

In de counter worden de producten van YB (voorheen Yoghurt Barn), Pastarìa en Spizzico verkocht. YB zet voor het eerst stappen bij onze zuiderburen, net als Spizzico. Hoewel dit Italiaanse merk met pizza’s en andere hartige snacks net als Pastarìa behoren tot twee vertrouwde Autogrillmerken, geïnspireerd op de Italiaanse roots van het bedrijf. Pastarìa is niet nieuw in België. Dit foodformat is met enkele vestigingen vertegenwoordigd op de Belgische luchthavens en langs snelwegen.

On-the-go

De nieuwe Autogrillcounter op Station Brussel-Centraal is 135 vierkante meter groot. De ruimte heeft ongeveer 15 zitplaatsen, maar de dienstverlening zal vooral gericht zijn op het serveren van een maaltijd of snack ‘on the go’, met enkele gerechten die binnen een minuut ter plaatse bereid worden. Het YB concept biedt plantaardige (frozen) yoghurt, smoothies, taarten en andere snacks aan.

Goede basis

“We hebben jaren gebouwd aan een goed fundament voor YB. Door klimaat positief en B Corp te worden, producten te lanceren in de supermarkt en al een bestaande basis van dertien eigen Barns te hebben, zijn we klaar om een volgend hoofdstuk in te slaan. We geloven heel erg in de koppeling van product en beleving. Daarom is de samenwerking met Autogrill een hele mooie stap,” aldus Wouter Staal, oprichter en CEO van YB by Yoghurt Barn. YB neemt verschillende initiatieven om CO2-uitstoot te minimaliseren en te compenseren. Niet alleen komt YB onder de vleugels van Autogrill voor het eerst naar België, de store in Brussel-Centraal zal tevens de eerste vestiging zijn die volledig plantaardig en vegan zal werken.

Bron: YB/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren

Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

Lees bericht




YB draagt cheque over aan het Wereld Natuur Fonds

Formulenieuws – YB (voorheen Yoghurt Barn) zet in op plantaardig eten dat bij voorkeur lokaal wordt geproduceerd. Om die reden werd een actie opgezet met het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL), waarbij een deel van de omzet van een aantal YB producten naar het WWF ging. Onlangs werd de eerste cheque overhandigd van €4.368,00.

Lees bericht






© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid