AVIA-ondernemers zien in Lekkerland juiste ‘petrolpartner’
Petrol – Werd deze week bekend dat Avia gaat samenwerken met Coffee Fellows, eerder dit jaar sloot de coöperatie AVIA Nederland al een samenwerking met Lekkerland als petrolpartner.
De leden van coöperatie AVIA Nederland zien in de groothandel uit Son de juiste partij om de retailtransitie te kunnen maken die noodzakelijk is in de nieuwe petrolwereld. Volgens de leden ligt de sleutel van de toekomstbestendige shop in het uitwisselen van kennis, data en ervaringen.
Volgens Bianca van Es, Directeur Achilles Brandstoffen Maatschappij (ABM) en lid van coöperatie AVIA Nederland bestaat AVIA Nederland uit verschillende leden met lokale ondernemers die buitengewoon hart voor de zaak hebben. “Om in de behoefte van deze leden en ondernemers te voldoen, waren wij niet zozeer op zoek naar een nieuwe toeleverancier, maar juist naar een nieuwe partner. Een partner die invulling kan geven aan onze visie en een scherpe blik heeft op de wens van de consument en het vergroten van de klantbeleving,” aldus van Es.
Locale markt
Juist vanwege de kracht van het eigen ondernemerschap in de lokale markt, waren de leden van AVIA Nederland, op zoek naar en partij die het juiste assortiment kan aanbieden en ook kan meedenken in lokale oplossingen. Ronald Weevers, Sales Manager Lekkerland Nederland over die rol: “We hebben specialistische kennis, we analyseren (kassa)data en bestelgegevens. We onderzoeken hoe consumenten door een shop bewegen en we bekijken welke promoties het meest effectief zijn. Ervaringen die we omzetten in oplossingen voor petrolhouders om hun rendement te verhogen, voor ieder type station.”
Keuzevrijheid
Het lokale ondernemerschap van de AVIA-ondernemers komt volgens Weevers ook goed tot uiting in de koffievoorkeuren. “Ondernemers weten exact van hun klanten welke koffie het best geschonken kan worden,” aldus Weevers. Ondernemers worden in die keuze daarom vrij gelaten.
Vorig jaar december heeft Lekkerland Nederland al een storecheck en analyses gedaan om een zo scherp mogelijk plan te schetsen voor elke afzonderlijke AVIA-locatie, aldus Weevers.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Lekkerland verbetert EcoVadis zilveren-rating met 3 punten
Groothandel - Lekkerland Nederland heeft haar ISO 14001 certificering vernieuwd en haar EcoVadis zilveren rating met 3 scorepunten verbeterd. De jaarlijkse hercertificering door Lloyd's bevestigt dat Lekkerland Nederland voldoet aan de strenge eisen van de ISO 14001-norm.
Lees berichtFoodservice groothandels verenigen zich in FSN
Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.
Lees berichtPeter van Mourik opvolger Peter de Ries bij MAXXAM
Benoeming - Peter van Mourik (56) treedt begin oktober in dienst van de Inkoopvereniging MAXXAM CV. Hij volgt daar begin volgend jaar Peter de Ries op als Algemeen Directeur. MAXXAM is de grootste inkoopvereniging in de Foodservice /Out-of-Homemarkt.
Lees berichtSportproducten XXL Nutrition bij 220 Shell-locaties
Petrol – Shell gaat op 220 tankstationlocaties de eiwitproducten verkopen van XXL Nutrition. Dat heeft René van der Zel van XXL Nutrition donderdag bekend gemaakt. Sport- en eiwitproducten worden steeds vaker als assortimentsuitbreiding ingezet bij tankstations.
Lees berichtEuroParcs opent onbemande shops op vakantieparken
Vakantieparken – EuroParcs gaat tot het einde van dit jaar in totaal tien onbemande parkshops openen op vakantieparken verspreid over Nederland. Bezoekers kunnen in de winkels de belangrijkste dagelijkse boodschappen halen en bij een zelfscankassa afrekenen.
Lees bericht‘Meer aanbod proteïne drinks & bars binnen tankstations’
Ontwikkeling – Steeds vaker worden de tankstationsgezien als aankoop- en verkoopkanaal van proteïne drinks & bars. Ook de tankstationmaatschappijen zelf en de groothandels geloven in deze relatief nieuwe categorie. De Haan Minerale Oliën doet een test met het sterk groeiende merk XXL op een aantal locaties en ook groothandel Lekkerland heeft een aantal producten opgenomen.
Lees bericht